Başak Şahin |
Bu konuda size yardımcı olabilecek en önemli belge garanti belgesidir.Tüketicinin korunması hakkında kanunun 4. maddesine göre "Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir." Satıcıların düzenledikleri garanti belgesinde burada geçen 30 günlük süre uzatılabilmektedir.Burada tüketiciye bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme gibi birtakım seçimlik haklar verilmiştir.Sizin istediğiniz malın değiştirilmesi ise bunu satıcıya bildirmelisiniz ve aynısını istemelisiniz.Onlar,ellerinde yoksa bile yenisini isteyip takmak zorundadırlar,eğer artık üretilmeyen bir malsa,diğer seçeneklerden onlarada uygun olanı seçeblirsiniz.Eğer diretirlerse tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz.
Kişilerin tüketici durumunda oldukları satışlarda en temel tüketiciyi koruyan kanun tüketicinin korunması hakkında kanundur.Bu kanunu inceleyebilirsiniz.
|