bkeskin |
ali bey,
öncelikle size geçmiş olsun diyorum. maalesef sizin gibi bir çok mudi bu olaydan dolayı mağdur. İmar bankası bonozedeleri ve mudileri idareye karşı (BDDK ve Hazine) hizmet kusurundan dolayı dava açabilirler. Nitekim basından takip ettiyseniz Bolu'da bir meslektaşımız bu davayı açtı. BDDK ve Hazine denetim görevini yerine getirmemek suretiyle sizin mağduriyetinize yol açmıştır. Konuya ilişkin benzer bir olayda Danıştay hizmet kusurunu kabul ederek uğranılan zararın tazminini idareye yüklemiştir. Dava açmanız için öncelikle bu idarelere müracaat etmeniz gerekmektedir. Bu müracaatınızın reddedilmesi ya da 60 günlük sürede cevap vermemek suretiyle zımnen reddedilmesiyle birlikte tam yargı davası dediğimiz davayı idari yargıda açmak durumundasınız. Dava açma süreniz red tarihinden yada zımnni red süresinin dolmasından itibaren 60 gündür.
bu çok teknik bir dava olacağı için dilekçenizi bir idare hukuku alanında uzman avukata yazdırmanızı öneririm.
bkeskin
ad-soyad |