Ayıplı motosikletin iadesi durumunda neyapmalıyım? |
ariftoteles |
Arkadaşlar ben bi motosiklet aldım çin malı 1000 km içinde problemler vermeye başladı problemler 10 u bulunca garanti belgesinden yazan aynı arızayı 2 den fazla yaptığında farklı arızaları 4 den fazla yaptığında ibaresinden dolayı değiştirilmesi talebinde bulundum. beni salladılar. sallayınca da kaymakamlıktaki tüketici masasına başvurdum. başvurudan sonra beni firma aradı motosikleti iade alalım dedi. ben hay hay olur dedim.
ama ben motosiklet anahtar teslim fiyatı 1875 ti vadeli 2100 dü ve ben vadeli fiyat üzerinden aldım yani 2100 e
motosikletin plakasız satış fiyatı olan nakit 1700 öneriyorlar bende kabul etmedim. ayrıcada sanayi bakanlığına götürüp inceleticeklermiş. sanayi bakanlığına belkide yaptırıp gönderecekler o konudada muallakta kaldım. birde plakayı trafikten sildirmek içinde 50-60 milyon para gidiyor
sorma gelince
ayıplı olduğu için iade etmek istediğim . bu malın plaka ve plaka işlemini trafikten sildirmek için masrafları ben mi çekmeliyim? eğer ben çekmeliysem ürünün problemli çıkmasından dolayı ben niye mağdur duruma düşüyorum??? |
Başak Şahin |
Merhaba,
Bu konuda sizin Borçlar Kanunu'na göre 3 hakkınız bulunmaktadır.
1)Malı geri vermeye hazır olduğunuzu bildirerk sözleşmenin feshini isteyebilirsiniz.Bu durumda iki taraf da aldıklarını tam olarak geri verir,yani siz motosikleti geri verirsiniz,satıcı da aldığı paraları FAİZİYLE geri verir ve kalan vadelerinizde ödeme yapmazsınız"Borçlar Kanunu 205/2".Gene aynı maddeye göre satıcı,mahkeme masraflarıyla,alıcının mal için yaptığı diğer masrafları da ödemek zorunda olduğu gibi malın ayıplı tesliminden dolayı,alıcının doğrudan doğruya uğradığı(plaka masrafı gibi) diğer zararları dakusuru olmasa bile tazmin etmekle yükümlüdür.
2)Malı vermeyerek,maldaki ayıp(problem) oranında satış parasından uygun bir indirim yapılmasını isteyebilir ve dava açabilirsiniz.Böyle bir durumda hakim bir bilirkişi atayacak ve motosikletteki ayıp oranını tespit edecektir.
3)Malın ayıpsız çeşidiyle değiştirilmesini isteyebilirsiniz.
Ayrıca Tüketicin Korunması Hakkındaki Kanuna göre 4. bir hak daha vardır...
4)Ayıplı malın,ücretsiz onarımını isteyebilirsiniz.
Siz motosikleti bu şartlar altında vermemekle isabetli davranmışsınız.Bu bilgiler ışığında onlarla bir kez daha konuşun ve hukuka ve kanuna uygun davranmadıkları durumunda dava açacağınızı söyleyin,hakkınızı arayın...
İyi günler... |
ariftoteles |
ilginiz için teşekkürler ben bu motosikleti kredi kartı ile almıştım. zannederim kredi kartı içinde aynı durumlar geçerlidir.
ithalatcı firma TR de ilan ettiğimiz satış fiyatı 1700 dür başkada para vermeyiz diyor. satıcı bayii bende vermem diyor
ben kaymakamlıktaki tüketici masasına başvurmuştum oradan çıkacak kararı bekleyeyimmi (15 gün de bir toplanıyorlarmış)
eğer mahkemeye başvurmam gerekiyorsa ;
yaşadığım yerin bir ilçe olduğunu göz önünde bulundurarak (zannederim tüketici mahkemesi yok)
benim tam olarak ne yapmam gerekiyor. yani hangi mahkemeye başvuracağım. nasıl başvuracağım masrafım ne olur illa avukat tutmama gerek var mı?
hakim bi arkadaşım sulh hukuğa başvur dedi. avukat tutmana gerek yok bu davada dedi. komşum noter avukat tut tek başına zor olur dedi...
ne yapmamı tavsiye edersiniz? |
Başak Şahin |
Merhaba,
Parayı kredi kartıyla ödemiş olmanız ne kadar para ödemiş olduğunuz konusunda bir ispat olacağından sizin işinize yarayacak bir durum.Önemli olan sözleşmede belirlenen ve gerçekte ödediğiniz miktardır.Firma aldığı parayı bankaya geri ödeyecek,bankada size tekrar ödeme yapacaktır.
Öncelikle firmaya kanuni olan haklarınızı ve garanti belgesindeki garanti sözleşmesi hükümlerine göre onlarla anlaşma yoluna gidin,eğer kabul etmezlerse mahkemeye başvuracağınızı söyleyin.
Eğer dava açmanız gerekirse de sulh hukuk mahkemesine başvuracaksınız.
[url]https://www.ada.net.tr/hukuk/yargitay2.htm[/url]
verdiğim bu linki bi inceleyin isterseniz...Bu linkteki 15 günlük süre sizi korkutmasın,orada da bahsedildiği gibi bu süre gizli olmayan yani mal teslim alındığında ilk bakışta yada ilk kullanımda farkedilebilecek olan ayıplar için sözkonusudur.
|
nihilist |
Robert M.Pirsig'in "zen and the art of motorcycle maintenance (zen ve motorsiklet bakim sanati) " adli eserini okuyun, zordur ama güzeldir. Eyvallah. |
ariftoteles |
öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
vermiş olduğunuz linki dikkatle okudum
aldığım motosiklet kanunda yer alan ayıplı konumuna giriyor
aldıktan 10 gün sonra sorunları bayiye bildirdim servise yönlendirildim. ama... (yani tamir hakkını kullandım)
servise bi git iki git 3 git derken servise 7 ayrı sorundan dolayı defalarca kere gittim ve bu sorunların birtanesinde 4 kere gitmeme rağmen çözüm bulunamadı . ve en son sorunumdada artık götürmedim. fakat servis yaptığı işlerin hiç birinde TUTANAK TUTMADI... ama yaptığı işleride inkar etmiyor...
örneğin ilk yaşadığım arka fren problemine servis genel bi sorun dedi fazla önemsemedim başka bir tamirciye götürüp başında beklemek surretiyle yaptırdım ve sorunum düzeldi ama derken başka yerleden başka başka sorunlar çıkmaya başladı... değiştirme talebimi iadeli taahütlü posta ve faksla bildirdim.
değiştirme talebinde bulundum değiştirmediler ozaman iade edeyim dedim. iade alalım ama 1700 dediler ...
satın aldığım bayiye gidiyorum ödediğim parayı ve plaka vs giderlerini istiyorum diyorum ... ithalatcı firmadan talep etcen diyor. mahkemeye verirsen senin haklı olduğunu söyleriz diyor.
ithalatcı firma kabul etmiyor... ithalatcı firmayı örneğin bu gün 3 kez aradım . ordaki muhattap servis müdürü çok yoğun olduğu için görüşemiyorum... başka bir gün ise 20 kere aramama rağmen görüşemedim... 2 gün sonra beni aradı çok yoğundum kusura bakmayın dedi ama hakatende yoğun başka yerlerdende duydum.
zaten 2 haftadır bekliyorum bişeyler sonuçlanacak diye kaymakamlığa da bildirdim...
zannederim mahkemeye vermem gerekiyor.. böyle muallakta kalmaktan usandım.
zaten iade konuşmasındada sizin iade talebiniz vardı değilmi dedi. motoru benden alıp sanayi bakanlığına göndereceklerini TR deki satış fiyatı olan 1700 ü de iade edeceklerini söylediler zannederim servisin tutanak tutmamasını fırsat olarak değelnedirip ürüne ayıplı değil muamelesi yaptıracaklar. ve belkide motoru yaptırıp sanayi bakanlığına öyle gönderecekler. malum biliyorsunuz çin mallarına anti patik bakıyor bakanlık...
ŞİMDİ Kİ SORUM
sulh hukuğa vermem gereken dilekce örneğini nereden bulabilirim ve mahkemeye başvurursam nekadar zamanda sonuçlanır. msn ve email adresim ariftoteles@hotmail.com yardımcı olursanız sevinirim |
Başak Şahin |
Ya siz tamire götürdüğünüz zaman size nerelerde sorun olduunu yapılıp yapılmadığını yazan ve bunların masrafını ve masrafın garantiden karşılandığını vs ler yazan bi rapor vermediler mi?
Sizin aldığınız firma bayii mi?Siz ithalatçı firmaya değil BAYİİYE dava açacaksınız.Siz onların dediğine bakmayın.Sakın sanayiye götürmeleri için de vermeyin.Siz kendi bildiğinizi yapın.Anlaşılan bunlar sizi oyalamak,bıktırmak istiyo,kendileri uğraşmak istemio [:(!] Siz açın davanızı ya,gerekirse bi de avukat tutun.Paşa paşa iade alıcak onlar! [;)]
Konuşacaksanız bayiinin en yetkilisine gidin yüzyüze konuşun,dediğim gibi haklarınızı ve eğer gerekeni yapmazlarsa dava açacağınızı,dava sonucunda istediğinizi yapmaya mecbur kalacağını yani ikinizin de boşa vakit kaybedeceğinizi söyleyin.
Bye.. |
ariftoteles |
bana her hangi bir rapor vermediler yapılan şeyleri inkar etmiyorlar zaten çokta şahit var . bayi haklı olduğumu biliyor ama tahminim ithalatcıya kabul ettirmek için resmi bişey bekliyor. oyalamak konusunda haklı olabilirsiniz. en yetkili kişi olarakta ithalatçı firma ile konuştum... 1700 önerdi demiştim.
kaymakamlıktaki tüketici masasına (tüketici heyeti) ne başvurdum. onun sonucunu bekleyeyimmi bayiden savunma isteyecekler? eğer bekleme derseniz sulh hukuk a verilecek dilekce örneği nereden bulabilirim?
|
ahaltuner |
Sayın ariftotales,
Siz Tüketici Hakem Heyetinin Kararını bekleyin.Bu heyet zaten bilirkişi incelemesi de yaptıracaktır.Ancak aracınızın değeri Hakem Heyetinin vereceği kararın bağlayıcı olduğu sınırın üzerinde olduğu için satıcı bu karara itiraz edebilir.Eğer itiraz ederse sizi bulunduğunuz yerde Tüketici Mahkemesine, yoksa Asliye Hukuk Mahkemsine Tüketici Mahkemesi sıfatıyla dava açarak Hakem Heyetinin verdiği kararıda delil olarak sunabilirsiniz...Bu ara Tüketici Mahkemesine açacağınız davanın da harç masarafından muaf olunğunu bilmenizde fayda var..
Saygılarımla.. |
ariftoteles |
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler bir kaç avukata sormama rağmen plaka konusunu tam açıklığa kavuşturamamıştım hukuki.net ve sizlerin sayesinde tam açıklığa kavuşturdum hepnize teşekkürler
şu anda tüketici heyeti nin kararını bekliyorum. tükitici heyeti ayda 2 kere toplanıyormuş olan biten hadiselerden sizleri haberdar edeceğim
saygılarımla |
ariftoteles |
arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim. motoru benden nakden satın aldılar hertürlü tüm masraflarıda üstlendiler (zannederim baktılar hamamda deli var [:D]) yardımlarınız için tekrar teşekkürler şimdi başka bitane aldım inşallah bundada böyle problemler yaşamam |