bizce |
Siz, tüketicinin korunması hakkındaki kanunun 9/A bendinde yer alan "mesafeli sözleşme"ye dayanarak bir alışveriş yapmışsınız ve cayma bildirimini de satıcı veya sağlayıcıya bildirmişsiniz. Mezkur maddeye göre, satıcı veya sağlayıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukuki işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmekle yükümlüdür.
Sizin vakanızda, satıcı bedel iadesini yaptığını belirtmesine rağmen herhangi bir iade gerçekleşmemiş ve satıcı ısrarla iadeyi yaptığını iddia ediyor.
Bu anlaşmazlığın çözümünde mesafeli sözleşmeye konu olan bedelin miktarı, başvurunuzu yapacağınız mercii tayin ediyor. Şayet bu bedel, belli bir miktarın altında ise illerdeki tüketici hakem heyetlerine bir dilekçe ile müracaat etmelisiniz. Aksi takdirde tüketici mahkemesine dava açmalısınız. Bu davalar, her türlü harçtan muaftır.
Şayet e-mail adresinizi bildirirseniz, tüketici hakem heyetine verilecek dilekçenin formatını gönderebilirim. |