 |
03/05/2025 Eski forum arşivi bölümü
Hukuksal Tartışmalar
aidat |
dost53 |
selamlar
2 dükan 13 daireli bir apt. yonetiçi oldum benden once dukkanlardan sadace kışın dairelerın 3te 1i kadar yakıt parası alınıyordu (apartman merkezi sistem) ne kapıcı parası ne asansor ne temizlik gıderı nede elektrık su gıderı yanı yazın hıçbırşey odemiyorlar karar defterlerinde bu konuyla ilgili alınmış herengi bir karar yok .
bu dukkanlar kapıcı parası ve asansor gideri ve elektrk giderlerinden muhaf mıdır veya ne kadar katılırlar(hisseleri oranındamı? cevap yazıp aydınlatacak olanlara teşekkur ederim |
zara |
Sayin dost 53,
Bence öncelikle tapunuza ve özellikle binanin yönetim planina bakiniz. Aidat konusunda aksine bir genel kurul karari alinmamissa, yönetim planindaki hükümler uygulanir. Temel kural olarak, her bir bagimsiz bölümün, sahip oldugu arsa payi oraninda, genel giderlere katilmak hak ve de yükümlülügü vardir. Fakat biraz daha adilane olmasi için söyle yapabilirsiniz: Her bagimsiz bölümden, sahip oldugu arsa payi kadar genel gider alin (tabi yönetim planina göre "arsa payi esasi" kabul edilmisse). Bu hesabi yaparken, öncelikle kapici giderleri hariç tutarak tüm bagimsiz bölümlere paylastirma yapin. Kapici parasini ise sadece daireler arasinda paylastirin. Yani, -eger dükkanlara kapici hizmeti hiç gitmiyorsa, dükkanlari kapici için ödenecek giderlerden muaf tutun. Bu, dükkanlarin, bina girisi ile hiç bir ilgileri yoksa, asansör gideri için de uygulanabilir. Bence bu daha adilane olacaktir. |
dost53 |
SELAMLAR
Öncelikle cevep verdiğiniz teşekkür ederim. apartman için bir yonetim planı bulun mamaktadır 15 yıllık bır bına ve daha önce dükkanlar apartman sakinlerının kendılerı kullanıyordu şu anda satıldı ve 4 yıldır kıradalar girişleri apartman bahcesinden
yanlız ısınmaları merkezı sıstem bahce temızlığı kapıcı tarafından yapılmakta ayrıca araç parkı olarak bına bahcesı kullanılmakta ve gerektıği zaman araçlarınıda yıkamaktalar.doğrudur asan sor bence mantıklı fakat kacı konusunda kalurufer yakımı ve bahce temizliği olduğundan goruşunuzu bekliyorum.[:(] |
zara |
Merhaba Sayin dost53,
Anabinanizin yönetim plani yoksa, ilk firsatta bir yönetim plani hazirlamaniz ve tapu idaresine vermeniz iyi olurdu. Ama su an için bu mümkün olmadigina göre; toplanacak aidat miktarlarini, genel kurul karari ile belirlemelisiniz. Bunu yaparken de, örnegin, bagimsiz bölümlerin sahip olduklari (tapuda yazili) arsa paylarinin yanisira, hizmetlerden faydanlanma oranlarini da göz önünde bulundurarak, esas almaniz mümkündür. Bu sekilde tespi edeceginiz miktar, herkes açisindan adilane olacaktir.Verdiginiz bilgiler çerçevesinde sizin görüsünüze katiliyorum. Kapici hizmetinden faydalandiklarindan dolayi bu giderlere de istirak etmeleri uygun düsecektir. Ayni sekilde elektrik ve su giderlerine de (mesle arsa paylari oraninda) katilmalari gerektigi görüsündeyim. (Kapici dükkanlara servis yapmiyorsa, kapici ücretini yari yariya azaltmaniz da mümkündür. Bu konuda kesin kurallar olmayip genel kurul olarak karara alip mutabik kalmaniz yeterlidir.) Asansör giderlerinden ise, isyerlerine muafiyet uygulamaniz uygundur. |
Bugünün tarihi: 03/05/2025 21:00:50 |