Hukuki.NET


03/05/2025  Eski forum arşivi bölümü

Hukuksal Tartışmalar




 


Forum:
İLK ÖĞR. İŞ HUK. VE SOS. GÜVENLİK DERSİ OLMALI MI?
zkeskin1 İLK ÖĞRETİMDE İŞ HUKUKU VE SOSYAL GÜVENLİK DERSİ OLMALI MI? GÜNÜMÜZDE İLK ÖĞRETİMİN ÖZELLİKLE İKİNCİ KADEME EĞİTİMİNDE ARTIK ÇOCUKLUKTAN ÇIKMAYA BAŞLAYAN VE GENÇLİK ADIMLARINI ATAN GELECEK NESİLLERİMİZE KÖY NÜFUSUMUZUN %40 LARIN ALTINA DÜŞMESİ VE TARLA SÜRME EKME BİÇME NADAS YEM HAZIRLANMASI VB GİBİ GÜNÜMÜZDE YETERİNCE KULLANILMAYAN GEREKSİZ BİLGİLERİN VERİLDİĞİ BAĞKURLULUKLA DAHA FAZLA İLGİLENİLDİĞİ KÖYLERİMİZDE TARIM BİLGİSİ SEÇMELİ DERSİNİN PEK BİR UYGULAMA ALANI KALMADI.HELEKİ AB YOLUNDA BİREYSEL TARIM TAMAMEN ÖLDÜRÜLÜRKEN TARIMSAL İŞLETMELER ÖN PLANA ÇIKARTILIRKEN.KÖYLÜLÜK BU İŞLETMELERDE ÇALIŞAN BİRER İŞÇİ OLMAYA DOĞRU SÜRÜKLENİRKEN DİĞER İŞ EĞİTİMİ (KARTON MUKAVVA EV YAPIMI BEZLERDEN BOHÇA ELİŞİ YAPMA VB)VE VATANDAŞLIK SEÇMELİ DERSLERİNİN YANINA İŞ HUKUKU VE SOSYAL GÜVENLİK BİLGİSİ DERSİ KONULMALIDIR .HATTA BU DERS SEÇMELİ DEĞİL ZORUNLU OLMALIDIR.[:)] BU KONU İLE İLGİLİ DÜŞÜNCESİ OLAN ARKADAŞLAR FORUMDA AÇILACAK BAŞLIKTA GÖRÜŞLERİNİ AÇIKLAYABİLİRLER.AYRICA AŞAĞIDA LİNKTE KONUNUN BASINA YANSIMASINI OKUYABİLİR VE İLGİLİ KİŞİ SSK BAŞ MÜFETTİŞİ SN ALİ TEZEL E DESTEK E- MAİLİ ATABİLİRSİNİZ. https://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2005/03/14/yazarlar/yazarlar152.html ali.tezel@aksam.com.tr ali.tezel@superonline.com ANKETE AİT TEPKİLER VE MESAJLAR(BASINDAN) https://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2005/03/21/yazarlar/yazarlar152.html İHSGB=İŞ HUKUKU VE SOSYAL GÜVENLİK BİLGİSİ
zkeskin1 USTAM SESLENDİ UZAKTAN .... OĞLUM TAKIMLARI GETİR.! Elim sanata düşer usta Dilim küfre, yüreğim acıya Ölüm hep bana Bana mı düşer usta? Sevda ne yana düşer usta Hicran ne yana Yalnızlık hep bana Bana mı düşer usta? Gurbet ne yana düşer usta Sıla ne yana Hasret hep bana Bana mı düşer usta? SEVGİLİ FORUM ARKADAŞIM: BU GÜNKÜ KUŞAĞA ÖĞRETEMEDİK....DERDİMİZ GELECEK KUŞAKLARIN YARINLARINI KURTARIP GÜVENCEYE ALMAK..DAHA BİLİNÇLİ DAHA EĞİTİMLİ BİR KUŞAK YETİŞMESİNİ SAĞLAMAK... SANIRIM TÜM DOĞAN BÜYÜYEN VE ÖLEN İNSANLAR KONTER STRAYK VE HALF LAYF OYNAMIYOR FAKAT YAŞAMIN BİR YERİNDE BİR ŞEKİLDE SSK LI , BAĞKURLU VEYA EMEKLİ SANDIĞILI OLUYOR YANILMIYORSAM SANIRSAM...DOLAYISIYLA KONTER STRAYKTANDA HALF LAYFTAN DA ÖNEMLİDİR SOSYAL GÜVENLİK .....SAYGILAR.....
zkeskin1 Sevgili Zara sizin mesleki çalışmalarınızı ve insanlara buradan yardımcı olma çabalarınızı takdir ediyor gizli bir hayranlık duyuyorum.ve fakat bu saldırgan alaycı yaklaşımınızı anlamakta zorlanıyorum...... O iletimden yapmış olduğunuz alıntılarda Sait Faik ABASIYANIK tan öykünmeler var....Fikri yorgunluğa gelince sevgili bebişim e bir gönderme var.... Ben her zaman fikirlerimin arkasında durur ve bu uğurda ölümü dahi göze alacak kararlılığı gösteririm sevgili Zara ..O yüzden bu tür alaycı yaklaşımlarınızı gülerek karşılıyorum..Biraz daha ciddiyet...
zkeskin1 değerli arkadaşlar: bugün eşimin rahatsızlığı nedeniyle hastahaneye gittim.basit bir rahatsızlık..epeyce uzun süredir sağlık nedeniyle girşimde bulunmamıştık.(çocuk hastalanmış fakat hastaneye yattığı için ilaçları hastaneden temin edilmişti) yazılan ilaçları almak için inanın bir kaç eczane gezmek zorunda kaldım..eskiden bir eczacı ve bir kalfa yada çırağın çalıştığı eczanelerde takım elbiseli kravatlı en az 6-7 eleman çalışıyordu....hayretler içerisinde kaldım.ve hemen hepsindede ilaç kuyrukları vardı.....şöyle bir düşündüm bir daha düşündüm....ülkemizde 1,5 milyon civarında emekli sandığına tabi memur 3 milyon civarında da bunların emekli dul ve yetimleri vardı..yani kabaca 5 milyon....yine 2,5 milyon civarında bağkurlu esnaf-çiftçi ve yaklaşık olarak 3,5 milyon civarında bunların emekli dul ve yetimi vardı yani kabaca 6 milyon. bu arada 12 milyon civarında da yeşil kartlı vatandaşımız vardı.ama devasa bir kurum vardı ki -bu kuruma tabi çalışanlar aktif sigortalıların yaklaşık 6 milyon ve bu kurumdan emekli dul ve yetim olarak faydalanan 12-13 milyon yani kabaca 20 milyon ssk lı vardı.( bu rakamları topladığımızda 44 milyon yapıyor..peki geri kalan 36 milyon insan ! bu işte bir hata var galiba ) ssk hastanelerindeki eczanelerin kapatılması ve bu arada yeşil kartlıların sosyal devlet kapsamıyla sağlık güvencesine alınması ile eczanelerde devasa bir iş hacmi oluştu.bu iş hacminin getirdiği emek talebi kabaca 15 bin eczane için yaklaşık 75 bin çalışan ..ecza depolarının da eleman ihtiyaçları ile birlikte bu istihdamın yaklaşık 100 bin civarında olması gerektiğini hesab ederken eczacı kalfasının adımı okuması ile düşüncelerden sıyrıldım.ilaçlarımı aldım yüzde ücrettini ödedim eczaneden çıktım.fakat düşünceler öyle git deyince gitmiyorlardı.birkez kafama takılmış ve hesap kitabı bitirmeden bir şeyleri kafamda bitirmenin dinginliğine varmadan da gitmeyeceklerdi sanırım..tekrar düşünmeye başladım bu istihdamı yaratmak için müthiş bir hesap yapıldığını bu istihdamla kalmayacağını ssk nın ucuz ilaç üretmek ve maliyetlerini düşürmek bir yana kar ettiği eski sistemi terkederek serbest eczanelere bu işin devredilmesi ardında yatan ince hesapları yapanın sadece ben olmadığımı ; başbakanın , çalışma bakanının, maliye bakanının , devlet bakanlarının ve ilgili bürokratların bu işi planlayarak- gerçekleştirerek gizli bir isdihtam projesini hayata geçirdiklerini düşündüm...bu iş için ne İMF ye danışılmış ne de onların oluru beklenmişti..oluşan yeni ekonomik canlılığın sadece sağlık alanında olmaması gerektiğini daha başka alanlarda da gerçekleşmesi gerektiği konusunda düşünürken eve geldiğimi farkettim.ama düşünceler yine gitmiyordu....başkaca meslek alanlarındada bu müthiş istihdam projeleri gerçekleşmeliydi..bunlar neler diye düşünürken zaten bu tedbirlerin alındığını,gerekli yasa ve düzenlemelerin yapıldığını düşünerek rahatladım..ama ama bir hata vardı.....ziraat mühendisleri tarım işletmesi vb-bir çok mühendislik dalı işyerleri ile is sağlığı iş güvenliği uzmanlığı-tıp doktorlarının iş yeri hekimliği-avukatların şirketlerle avukatlık sözleşmesi vb yapmaları konusunda yasa ve gerekli düzenlemelerin yapıldığını hatırladım..ama yinede aksayan bir şeyler vardı..bu konuda biraz daha düşünülmesi istihdamın daha bir bilinçli çözülmesi gerekiyordu...tekrar düşünmeye dalmıştım ki eşimin yemek hazır uyarısı ile sıyrıldım düşüncelerden...çok acıkmıştım yemeği bir solukta mideye indirdim.. bu kez düşünce sancıları mide sancıları ile yer değiştirmişti...demekki düşünmek ve acele yemek bana yaramıyor bende sıkıntı yaratıyordu..yeni bir keşif yapmıştım...bunları düşünürken içim geçmiş rehavetle 5-10 dakika şekerleme yapmıştım..bu sırada rüya görmüş ,rüyamda da mutlu müreffef kalkınmış bir TÜRKİYE ve fikri hür vicdanı hür gençler görmüştüm...çalan kapı zili rüyamdan uyanmama neden olmuştu...ama olsundu rüyamda da olsa mutlu olmuş ülkemi ve insanını bu denli iyi görmüştüm..yoksa ben hep rüya mı görsem...mutluluğun sırrı tatlı hayaller kurmak mı sadece... https://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2005/03/14/yazarlar/yazarlar152.html
Av.Tayfun Eyilik böyle bir ders Ticaret liselerinde de yok sanırım. Hatta hukuk fakülteleri dışında başka bir fakültenin ders programında var mı onuda bilmiyorum Güzel bir düşünce tabi ilk okul öğrencilerine uygun bir biçimde hayat bilgisi tadında hatta o dersin içinde verilmeli fakültede bize bile sıkıcı gelirken oyun çağındaki çocuklara da sıkıcı gelmemesi lazım Belki lisede temel hukuk olarak bir seçmeli ders fikri daha cazip olabilir
zkeskin1 SN IRMAK İLK ÖĞRETİM ŞU AN SEKİZ YILLIK OLDUĞU İÇİN İLK BEŞ YIL BİRİNCİ KADEME SON ÜÇ YIL İKİNCİ KADEME OLARAK ADLANDIRILMAKTADIR. BİZİM GİBİ SOSYAL GÜVENLİK BİLİNCİNİN YETERİNCE GELİŞMEDİĞİ ÜNİVERSİTE MEZUNLARININ BİLE BU KONUDA CAHİL KALDIĞI (EVET HUKUK FAKÜLTESİ VE ÇEKO DIŞINDA YOKMUŞ-BU GÜN ÖĞRENDİM)ÜLKEMİZDE GELECECEK NESİLLERİN SAĞLAM KARAKTERLİ BİLİÇLİ VE HAKKINI HUKUKUNU BİLEN BİREYLER OLARAK YETİŞTİRİLMELERİ GEREKMEKTEDİR.HUKUKİ NET SİTESİNDE İLGİLİ FORUMDA (SOS GÜV.İŞ HUKUKU FORUM KATEGORİSİ) BAŞLIKLARI VE YAZILANLARI İNCELEDİĞİMİZDE SOSYAL GÜVENLİK BİLİNCİMİZİN PEK GELİŞTİĞİ SÖYLENEMEZ.HELE HELE FORUMDA SORU SORAN ARKADAŞLARIN İŞ, EĞİTİM VE YAŞ DURUMLARINI GÖZ ÖNÜNE ALDIĞIMIZDA TOPLUM OLARAK CAHİL BİLE OLDUĞUMUZ SÖYLENEBİLİR.(BEN DE BU TOPLUMUN BİR ÜYESİYİM) BUNU ŞU ŞEKİLDE DÜŞÜNEBİLİRSİNİZ....İLK ÖĞRETİM İLK KADEMEDE FEN DERSLERİ HAYAT BİLGİSİ ANA BAŞLIĞI İÇERİSİNDE İŞLENİR. İKİNCİ KADEMEDE FEN BİLGİSİ OLARAK İŞLENİR. ORTA ÖĞRETİMDE (LİSE) BU DERSLER FİZİK KİMYA BİYOLOJİ GİBİ ANA BAŞLIKLARDA DAHA GELİŞMİŞ DÜZEYLERDE İŞLENİR... ÜNİVERSİTELERDE İSE ARTIK ÇOK DAHA İLERİ BOYUTLARDA EĞİTİM YAPILIR.... DAHA DÜNE KADAR CİNSEL EĞİTİMİN TABU SAYILDIĞI ÜLKEMİZDE CİNSEL KONULAR KONUŞULAMAZKEN BU GÜN OKULLARDA DERSLERİ VAR VE ÇOCUKLARIMIZ DAHA BİLİNÇLİ DAHA EĞİTİMLİ. ARTIK NEYİN NE OLDUĞUNU ,NE OLMASI GEREKTİĞİNİ BİLEN NESİLLER YETİŞTİRME GÖREVİ ÖNÜMÜZDE DURUYOR VE BU GÖREV AĞIR SORUMLULUKLAR YÜKLÜYOR OMUZLARIMIZA ..HAYDİ DESTEK VERİN..KAMPANYAMIZA. https://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2005/03/14/yazarlar/yazarlar152.html
alisinkay Sayın zkeskin, Çocuklara bu kadar ağır bilgiler verilmesine karşıyım.İlköğretimin 6.sınıfından itibaren uzmanlaşılmasını savunan biri ek bilgilerle çocukların kafasını karıştırmaz.İş Hukuku konusunda haklısınız diyelim,eğitim lazım.Ama İş hukuku sadece İş Hukukuyla sınırlı kalmaz.Sosyal Güvenlik Hukukunun tümünü vermeliyiz.Bu mantıkla devam edersek.Yaşamın her anında borç ilişkisi kuruluyor.Borçlar Kanununu da başlamışken öğretelim.Ve öylesine çok ve birbiriyle uyumsuz bilgiler katarız ki eğitimimiz çöker.Çocuklarımızda şaşkın ördekler gibi ortada dolanır.Bence 6. Sınıftan itibaren sözel ve sayısal ayrımı yapılmalı.Lise ise mesleğeön hazırlık.Bir bakıma ön lisans olmalı...Bu da her konudan yarım bilgi vermek yerine belli konulardan tam bilgi vermekle mümkün olur
Av.Ragıp Atay hukuk dersini çocuk oyuncağı mı yapmak istiyorsunuz. Bizler hukuk fakültesinde okurken, bütün bir yıl boyunca hukuk başlangıcı dersi okuduk. Hukukukun temel kavramlarını burada öğrendik. Bu da yetmedi, medeni hukuk başlangıç hükümlerinde de hukukun temel ilkelerini tekrar ettik. Yetmedi, anayasa hukukuknda, hukukçuluğun ve hukukun ne olduğunu öğrenmeye çalıştık. Ondan sonra hukuk derslarine başladık. İlköğretim öğrencisine hukuk dersi vermek için öncelikle, bu derslari vermek gerekmektedir. O zaman öğrencilere, temel eğitim derslarini ne zaman vereceğiz. Borçlar hukukunu bilmeyen bir kişinin işhukukunu bilmesi mümkün mü? usul hukukunu bilmeyen bir kişi, borçlar hukukunu bilebilir mi? Böylesine eklektik, bütünden kopukl, herkesin kendi subjektif önem anlayışına uygun derslarin okutulması mantığı, eğğitim ve öğretimi ne hale getirir? "Bu gün hukuki sorunlar kadar, sağlık sorunları da insanlar için önemli. O zaman çocuklara, en azından kırık çıkıklara karşı hazırlıklı olması için, ortopedi dersi verelim" desem herkes bana güler. Öncelikle, vatandaşlık bilgisi derslerini yetkin hale getirelim. Bu bize yeter
zkeskin1 SN ALİSİNKAY ve SN RAGIPATAY BU YAZIMIN OKUNMASI VE OBJEKTİF ALGILAMANIZLA BİRLİKTE BİR KEZ DAHA DÜŞÜNEREK YANITLAMANIZI DİLERİM.İLK ÖĞRETİMDE SOSYAL BİLGİLER VE VATANDAŞLIK BİLGİSİ TC YAKIN TARİHİ DERSLERİ VERİLEREK ÖĞRENCİLER ASKER OLMUYOR SADECE GEÇMİŞİMİZİ BİLEREK GELECEĞE TUTULAN PROJEKSİYONU İYİ ALGILAMALARI TEMİN EDİLMEYE ÇALIŞILMAKTADIR.BU GÜN İLK ÖĞRETİMDE TEMEL CİNSEL BİLGİLER VERİLMEKTEDİR.BİLMİYORUM YAŞINIZ İTİBARİYLE İLK ÖĞRETİM YA DA ORTA ÖĞRETİMDE OKUYAN ÖĞRENCİNİZ VAR MI.?BİR BAKIN DERSLERİNE.BİREY NEDİR CİNSİYET NEDİR.CİNSİYETLERİN OLUŞUMU GELİŞİMİ VE TEMEL KAREKTERİSTİKLERİ...NELERİ YAPMALI NELERİ YAPMAMALARI..NELERDEN KAÇINMALARI..KARŞILARINA BEKLEMEDİKLERİ BİR SORUN ÇIKTIĞINDA NASIL DAVRANMALARI GEREKTİĞİ KONUSUNDA EĞİTİM VERİLİYOR..AMA PORNOGRAFİ ÖĞRETİLMİYOR...EĞER YAŞINIZ MÜSAİTSE BİZLERE DEĞİL ŞİMDİKİ ÇOCUKLARIN ALDIĞI EĞİTİMİN VERİLMESİ BU KONULARIN KONUŞULMASI BİLE AYIP GÜNAH SAYILARAK DAYAK YEDİĞİMİZİ HATIRLIYORUM..AMA O EĞİTİM YALAN YANLIŞ BİR ŞEKİLDE BİRİLERİ TARAFINDAN VERİLİYOR (!) GEREKLİ EĞİTİM EKSİKLİĞİ GİDERİLİYORDU..(EĞRETİ GELİN -Kİ GÜNCEL BİR FİLM YADA İLYAS SALMAN LA ŞENER ŞEN İN ROL ALDIĞI ŞEKER PARE FİLMİNİ İZLEDİ İSENİZ)Kİ GEREKİRSE Kİ TEMEL BİLGİLER İLK ÖĞRETİM ÇAĞINDA VERİLMELİDİR.EĞİTİM SİSTEMİMİZ KÖKLÜ BİR DEĞİŞİKLİKTEN GEÇİRİLMELİDİR.BUNLARI BURADA TARTIŞACAK DEĞİLİM.BUNLAR UZUN KARMAŞIK VE DERİN KONULARDIR.SİZ BİR HUKUKÇUSUNUZ...30-35 YIL ÖNCE OKUDUĞUM BİR KİTABI ANIMSIYORUM..SANIRIM BİR HAKİMİN YA DA BİR AVUKATIN ANILARIYDI..EĞİTİMSİZLİĞİN CEHALETİN TOPLUMUMUZDAKİ AÇTIĞI YARALARI MİZAHİ BİR DİLLE ANLATIYOR DERİN DERİN DÜŞÜNMEMEİZE YOL AÇIYORDU.O RUH HALİ İLE TOPLUMU DAHA BİR DÜŞÜNÜR OLMUŞ,TOPLUMSAL EĞİTİMSİZLİĞİN GİRDABINDA SAVRULARAK KARANLIKLARA GÖMÜLMÜŞ TOPLUMA IŞIK OLAN İNSANLARA DAHA BİR SEMPATİ İLE BAKAR OLMUŞTUK.NEYSE KONUMUZ BU DEĞİL.AMA BENİM ÖNCELİKLERİM TOPLUM ÖNCELİKLERİ YA DA DÜŞÜNCEMİN TOPLUM DÜŞÜNCESİ ÖNÜNE GEÇMESİ GİBİ KENDİMİ TOPLUMUN GÜNDEMİNE KOYMAYA ÖZNESİ OLMAYA KİŞİSEL DÜŞÜNCELERİMİ BURALARDA TARTIŞMAYA HİÇ TE NİYETİM YOK.BUNLARI YETERİ KADAR TARTIŞTIK VE BİR YARAR ELDE EDEMEMİŞTİK GEÇMİŞTE. KONUYU BİR KEZ DAHA ENİNE BOYUNA DÜŞÜNMENİZİ RİCA EDİYORUM.AMACIM İLK ÖĞRETİMDE MİNİK HUKUKÇULAR YETİŞMESİNİ TALEP ETMEK BUNU GÜNDEME TAŞIMAK DEĞİL..NASIL Kİ BİR DÖNEM TABU OLAN KONUŞULMASI PRATİĞİ VB YASAK GÜNAH OLAN CİNSEL EĞİTİMİ BU GÜN OKULLARIMIZDA ZORUNLU DERS OLARAK ÇOCUKLARIMIZ GÖRÜYORSA AMACIM ODUR.SİZ DEĞERLİ HUKUKÇULARIN YILLAR SÜREN EĞİTİMLERİNİ İLK ÖĞRETİME TAŞIMAK DEĞİL TEMEL BİLGİLERİN VERİLMESİ KONUSUNU TARTIŞMAYA AÇMAKTIR. SANIRIM YANLIŞ ALGILADINIZ.İLK ÖĞRETİMDE KARACİĞER FONKSİYONLARI VE KARACİĞER ENZİMLERİ SGOT SGPT İLE BUNLARIN OLASI SONUÇLARI KONULU KARMAŞIK BİR KONU ANLATILMAZ SADECE KARACİĞERİN VÜCUDUMUZUN KİMYA FABRİKASI OLDUĞU VE YEDİĞİMİZ ŞEKERLERİN KARACİĞERDE İŞLENDİĞİ BİLGİSİ VERİLİR.YOKSA DİĞER KONU BİYO KİMYANIN BİR KONUSU VE YORUMLANIP TEŞHİS TEDAVİ YÖNTEMLERİ UZMAN TIP EĞİTİMİ GEREKTİRİR. AMACIMIZ İLK ÖĞRETİMDE ROMA HUKUKU ÖĞRETİLMESİNİ TEMİN ETMEK BORÇLAR HUKUKU KONUSUNDA DA EĞİTİM DEĞİLDİR ,YADA SİZ DEĞERLİ HUKUKÇULARIN NASIL ZOR VE EZBERE DAYALI OLARAK GEÇTİĞİNİZ EĞİTİMİN BİR BENZERİNİ YA DA DİĞER ÜLKE HUKUKLARINI HENÜZ HUKUĞU BENİM GİBİ GUGUK SANAN İLK ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÜKLEYİP ONLARIN KISA YOLDAN TIMARHANELİK EDİLMESİ İSE HİÇ DEĞİLDİR. PEKİ NEDİR? KISACA İŞ NEDİR?İŞÇİ NEDİR? İŞVEREN NEDİR?KAÇ TÜRLÜ İŞVEREN VARDIR. MEMUR NEDİR?ESNAF NEDİR? BUNLAR HANGİ KURULUŞA BAĞLI ÇALIŞIRLAR. ÇALIŞANLARIN HAKLARI NELERDİR.SORUMLULUKLARI NELERDİR ? GİBİ BASİTE İNDİRGENMİŞ ONLARIN ANLAYABİLECEĞİ DÜZEYDE BİLGİLERİN VERİLMESİ EĞİTİMİNİN SAĞLANMASINDAN İBARETTİR. SN ALİİNKAY SİZİ BİLMEM AMA BEN CİNSEL BİR EĞİTİM ALMADIM.NE DEMK OLDUĞUNUDA KAZIK KADAR ADAM OLANA KADAR BİLEMEDİM.(25 Lİ YAŞLAR DİYELİM) AYIP SAYILDI GÜNAH SAYILDI VB... AMA BU GÜN (BELKİ O EĞİTİMİ SİZDE GÖRDÜNÜZ ) İLK ÖĞRETİMDE CİNSEL BİLGİLER EĞİTİMİ VERİLİYOR.BEN ÇOCUK NASIL YAPILIR ,NASIL OLU SORUSUNUN CEVABINI UZUN YILLAR BİLEMEDİM...BU GÜN BENİM 9 YAŞINDAKİ ÇOCUĞUM ÇOCUK NASIL YAPILMAZ ONU BANA VE ABİSİNE ABLASINA ANLATIYOR...OLAY BUDUR YETERİNCE ANLATABİLDİM SANIRIM. İŞ HUKUKUNUDA YETERİNCE BİLMELİ SOSYAL GÜVENLİK BİLGİSİ DE OLMALI.BU KONUDA BİLGİ SAHİBİ OLMALI. ESAS YARIM YAMALAK BİLGİLERİ BİZLER ALDIĞIMIZDAN CİNSELLİK KONUSUNDA AYIP GÜNAH VB DİYEREK BİZLERİ BİZİM KUŞAĞIMIZI YARIM BİLGİLERLE EKSİK BİLGİLERLE DONATARAK ESAS BÜYÜK HATAYI BİZİM BÜYÜKLERİMİZ VE ÜLKEYİ O GÜNLERDE YÖNETENLER YAPTILAR..İSTİYORUZ Kİ BU HATALARI BU EĞİTİMSİZLİĞİ BİZ YAŞADIK BİZDEN SONRAKİ NESİLLER YAŞAMASIN.. FİKRİ HÜR VİCDANI HÜR OLSUNLAR..TEŞEKKÜR EDERİM. https://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2005/03/14/yazarlar/yazarlar152.html
zkeskin1 SN RAGIPATAY SİZ DEĞERLİ ARKADAŞLARI BU KONUDA KATKI SAĞLAMAYA DAVET ETTİM DEĞERLİ DÜŞÜNCELERİNİZİ AÇIKLAMAYA DAVET ETTİM.BUNDAN KENDİ DÜŞÜNCELERİMİ BURAYA TAŞIMAK KENDİ GÜNDEMİME TARAFTAR BULMA DÜŞÜNCEM YOKTUR.BENİM GİBİ DÜŞÜNEN BİRKAÇ ARKADAŞ BULDUM ONLARA DESTEK OLACAĞIMA VE KATKI SAĞLAYACAĞIMA SÖZ VERDİM.ÜZÜLDÜM SİZİN GİBİ BİR HUKUKÇUNUN ÇALIŞANLARIN HAK VE HUKUKU GASPEDİLİRKEN MECLİSTE 1999 YILINDAN BERİ YAŞANAN SÜRECİN SON HALKASI BİR YASA İMF DAYATMASI İLE SESSİZ SEDASIZ GEÇİRİLİRKEN BENİ SUÇLAMANIZ BENİ ÜZDÜ FAKAT ÖNEMLİ DEĞİL.EKLEKTİK BİR DÜŞÜNCE OLDUĞUNU SANMIYORUM. BİZ GEÇMİŞTE ORTA OKUL YILLARINDA TARIM BİLGİSİ DERSİ GÖRDÜK.BU DERSİ GÖRMEKLE VETERİNERLİK ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ VE BİL UMUM MESLEKLER ÇOCUK OYUNCAĞI MI OLDU?ONLAR DA UZUN VE HEMEN ÇOĞUNUN MEZUN OLAMADIĞI (VE BİR ÇOĞUNUN İŞSİZ OLDUĞU ) BİR EĞİTİMDEN GEÇTİLER. LİSE YILLARINDA (ÇAĞRIŞTIRDIĞI İÇİN YAZIYORUM) MİLLİ GÜVENLİK BİLGİ DERSİ GÖRDÜK.TEĞMENLER ,YÜZBAŞI VE BİNBAŞILAR GİRDİLER DERSLERİMİZE.ŞİMDİ BU DERSLER BİZE VERİLMEKLE BİZLER RÜTBELERİ ASKERİ SINIF VE EĞİTİM BİÇİMLERİNİ O DÖNEMDE ÖĞRENEREK ASKERLİĞİ ÇOCUK OYUNCAĞINA MI ÇEVİRDİK? TABİKİ HAYIR..KÖYLERDE KÖY ÇOCUKLARI TEMEL HAYVAN YETİŞTİRME TEKNİKLERİ VE BÜYÜKBAŞ KÜÇÜKBAŞ HAYVAN YEMLERİ NASIL HAZIRLANIR TEMEL BİLGİSİ İLE BABALARINDAN DAHA BİR BİLİÇLİ ÇİFTÇİLER OLDULAR BU GÜN..ÇÜNKÜ ONLAR İŞİN BAŞINDALAR VE BABALARI HAYATTA DEĞİLLER ARTIK..ASKERLİKLE İLGİLİ TEMEL BİLGİLERİ ALARAK ASKERLİĞE YAKLAŞILAN BİR YAŞ GRUBUNDA RÜTBELER ASKERİ SINIFLAR VE EĞİTİMLER ÖĞRENİLEREK ASKERE HAZIRLIK YAPTIK. TEMEL İŞ HUKUKU VE ÇALIŞMA YAŞAMI -SOSYAL GÜVENLİK DERSLERİ İLK ÖĞRETİME KONSUN DERKEN İFADE ETMEYE ÇALIŞTIĞIMIZ BUDUR.YOKSA SİZLERİN FAKÜLTEDE BİLE ZORLANDIĞINIZ HUKUK DERSLERİNİ VEREREK İLKÖĞRETİMDE TIMARHANELİK ÖĞRENCİLER YETŞTİRMEK DEĞİL.YANİ BİR HUKUKÇU BUNU KASTETMEDİĞİMİZİ BİLEBİLİRDİ .ŞİMDİ BİR KEZ DAHA OBJEKTİF OLARAK DÜŞÜNMENİZİ.NE DEMEK İSTEDİĞİMİZİ ANLAMAYA ÇALIŞMANIZI OLAYA EMPATİK YAKLAŞMANIZI İSTİYORUM.ORTOPEDİK EĞİTİM İLK ÖĞRETİM İÇİN AĞIR OLABİLİR FAKAT TEMEL SAĞLIK BİLGİSİ VE KAZALARLA BASİT YARALANMALARDA YA DA ÖLÜMCÜL OLAYLARDA ALINMASI GEREKEN TEMEL ÖNLEMLERLE YAPILMASI GEREKENLERİN ANLATILDIĞI İLK YARDIM DERSLERİ ZORUNLU YA DA SEÇMELİ OLARAK KONABİLİR..BU TIP DOKTORLARINA OLAN ÖNEMİ AZALTMAZ TAM TERSİNE TIP DOKTORLARININ ÖNEMİNİ DAHA BİR ORTAYA ÇIKARARAK İNSANLARIN BİLİNÇLENMELERİNİ SAĞLAR. SN RAGIPATAY TEŞEKKÜR EDERİM. https://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2005/03/14/yazarlar/yazarlar152.html
alisinkay Sigortayı anlattığımızı düşünelim.İşçi ve işveren arasında bir hizmet akdine Burada kaldık hemen hizmet akdi nedir Borçlar kanununa geçeriz. Hizmet akdi; bir kişinin fikri veya bedeni olarak bir iş görmeyi taahhüt etmesi buna karşın, karşı tarafında belirli biredimde bulunması taahhüdüne (iş hukukunda bu ücret) hizmet akdi deriz. işçi olarak taraf olan ve karşılığında ücret olan kişiye sigortalı deriz. Bu tanımda eksik oldu galiba :) Sosyal güvenlik dersimizin daha ilk cümlesinde Borçlar Hukukuna girdik. Basit Tanımdan kasıt sadece aşağıdakilerse ezberletmek yeterancak İŞ Hukuku özel nitelikli bir hukuktur.Genel hukuk kurallarını bilmeden özel hukuk öğretmek bence mantıksız.Borçlar Hukuku bir açıdan mantıklı diyebilirim ama İş hukuku ilköğretimde zarar verir. Ne güzel örnek vermişsiniz genel bişiler öğretelim diye sağlık yada anatomi dersleri geneldir.Ama beyin cerrahisi ise özeldir.İş hukuku da Hukukun beyin cerrahisi kısmı gibi genel sayılamayacak bir konudur.Basite indirgenmesi mümkün değil Bir iş sözleşmesine dayanarak çalışan gerçek kişiye işçi, işçi çalıştıran gerçek veya tüzel kişiye yahut tüzel kişiliği olmayan kurum ve kuruluşlara işveren, işçi ile işveren arasında kurulan ilişkiye iş ilişkisi denir. İşveren tarafından mal veya hizmet üretmek amacıyla maddî olan ve olmayan unsurlar ile işçinin birlikte örgütlendiği birime işyeri denir.
Admin Bu yazıyı konuyu noktalamak için yazmıyorum! Keşke bu forumu bir de yeni ilkokulu bitirmiş ve çalışmaya başlamış bir çocuğa okutabilseydik ve yorumunu alabilseydik. Burada yazanların tamamının haklılık payları var. Bir çok ülkedekinden ağır müfredatımız olduğunu düşününce İş hukuku bana ağır bir tercih geliyor. Diğer taraftan en azından Hayat Bilgisi kapsamına da dahil ederek, bir çocuğun iş nedir? işçi nedir? patron nedir? sorularına cevap da vermek gerekiyor. Bugün için bunu genelde anne babalar yapıyor. En basit örneği oğlum ben işe gidiyorum diyen ve orada ne iş yaptığını anlatan genelde anne baba oluyor. Bunun yeterli olup olmamasını da değerlendirerek tekrar düşünmek lazım.
alisinkay İstihdam yaratmak mı?Tek neden bu mu.SSK'nın parası olduğu zamanlarda bile diyaliz makinesini alamıyordu.Oysa ihtiyacı vardı.Türkiye nüfusunun %60'ına sağlık Bakanlığı ile ilgisi olmamasına rağmen SSK sağlık hizmeti götürüyordu.Devlet Planlama teşkilatı diye bir kurum kurulmuş ve SSK diyalis hastahanelerini özel hastahanelere götürüp birçok zarar etmişti.SSK dev bir kurum, bütçesi ile sosyal tesisleri ile...Zarar ise halkın bilinçsizliğinden sağlık hizmetinin sağlık bakanlığına devrinden memnunum ancak ssk ve sağlık bakanlığı için müthiş bir bürokrasi çıktı.Bu da halkımızın bilinçsizliği ve bazılarının inkarı devlet halka karşı kendini ispatlamak için o bürokrasi ile uğraşmak zorunda kalıyor.İlaçlara gelince de müthiş bir zarara doğru gidiyor.Eskiden kendi ilacını üreten kurum birden kaldı.Özveriyle (ama gerçekten özveriyle çalışan personelinin yerini şaşkın eczacılar aldı) bakalım sonu ne olacak
zkeskin1 sn alisinkay ssk kurumunun gerek emekli maaşları ödemeleri ve gerekse sağlık hizmetleri vermesi yönünden zararı vardı... şöyleki ssk ne özel sektörden ne de şu an dahi en büyük işveren konumundaki devletten prim tahsilatı yapamıyordu...tahsilat yapamadığı içinde sürekli hazineden yani bedeli milletçe ödenecek olan bir kaynaktan destek almak zorunda kalıyordu..bunda işbilir milletimizin ve populist tüm ama tüm politikacılarımızın suçu günahı vardır..vatandaş biliyor ki kuruma olan borçlarımı ödemezsem yeni bir partiyi yada bir uyum koalisyonunu iktidar yaparsam nasılsa bu milletin geçmişinde var her iktidara gelen ister padişah olsun ister başbakan bu ülkeyi yönetenler ulufe dağıtır gibi milletin devletin malını saçıp savuracak kaynakları dağıtacak suçlulara ve de borçlulara af çıkartacak...şark kurnazlığıyla suç işleniyor borçlar ödenmiyor sistem tıkanıncada hemen iktidar değişikliği ve ardından gelsin aflar....iş yapıyor görünmek için bitmeyen projeler topraklara gömülen beton ve demirler..hiç bir zaman hayatiyet kazanmayacağını bile bile biz temelini atalım da gerisi allah kerim istim ardından gelir pervasızlığıyla plansız programsız-gereksiz-sırf dostlar alışverişte görsün mantığıyla yıllardır dışarıdan alınan paralarla yapılan hesapsız işler...... henüz borç verenler verdikleri borcu istemediler..önce kendinize bir çeki düzen verin dediler..şu an çeki düzen veriliyor..borcu istedikleri zaman korkarım ki Osmanlının son dönemleri gibi bizi diz üstü çökertirler..esas fırtına o zaman kopar..2.kurtuluş mücadelesi...bakalım yaşayıp göreceğiz..
zkeskin1 KONU İLE İLGİLİ BASINDAKİ TEPKİLERİ VE MESAJLARI AKTARIYORUM..İLGİLİ LİNK ANKET SORUSUNUN OLDUĞU İLETİDE VARDIR. Çalışma Hayatı Dersi'ne tepkiler Ali Bey siz ne yapmak istiyorsunuz gerçekten anlayamadım, şimdi haklarını bilmiyor dediğiniz işçileri bile idare etmekte zorlanan biz işverenler, haklarını öğrenen işçileri nasıl ikna eder, nasıl çalıştırırız?Kemal Akıl Ali Bey sizi gönülden destekliyorum bu nedenle forum başlattım, aşağıdaki linki tıklanınca oy kullanılacağı gibi fikirler de yazılabilir. Z.K. https://www.hukuki.net/topic.php? TOPIC_ID=4944 İşçilere haklarını öğretmek için ders verilecek ama biz işverenlere kim ders verecek. Ali Türkönü Sayın Ali Tezel, ben meslek lisesi müdürüyüm, özellikle çalışma hayatı ve sosyal güvenlik konularında gençlerimizin büyük eksiklikleri bulunmaktadır. Öğrencilerimiz son sınıfta işletmeye gitmektedirler. Bildiğiniz üzere kendilerine iş kazası ve meslek hastalıklarına karşı sigortalıyoruz. AB'ye girme sürecinde olan ülkemizin gelecekte bilinçli nesiller yetiştirmek ve bilgi toplumuna geçiş sürecimizi kısaltmak için bu tür derslere acil ihtiyaç bulunmaktadır. AB MEGEP (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sistemini Güçlendirme Projesi) kapsamında Türkiye genelinde 145 pilot okul var olup bunların 105 tanesi mesleki ve teknik öğretim yapan liselerdir. 2006 yılına kadar bu programlar uygulanacak ve sonrası genele yayılacaktır. Tüm liseler de 4 yıl olacaktır. MEB ile irtibata geçip bu pilot okullarımızda Çalışma Hayatı dersi özellikle MEGEP pilot okullarda konulabilir... Eğitim çalışmalarınıza verdiğiniz destekten dolayı da sonsuz teşekkürlerimi bildiririm. İsmimin gizli kalması talebimdir. Hoş geldin Karahaliloğlu Cumartesi günü sabahı her günkü gibi gazeteleri okumak ile çalışmaya başladım ve sıra 25760 sayılı Resmi Gazete'ye gelince SSK'lılar adına sevindim. Zira, SSK'nın Yurtdışı İşçi Hizmetleri Daire Başkanlığı'na Hasan Karahaliloğlu atanmış. Yerinin hakkını veren, işini bilen ve çalışkan birisine daha görev verilmiş. Yakında, 3201 Sayılı Kanun'un Anayasa Mahkemesi'nce iptal edilip, TBMM tarafından yeniden düzenlenen 3'üncü maddesi konusunda SSK'lılara yapılan eziyete de son vermek için elinden geleni yapacağına inancım tam.
zkeskin1 ERMİŞ DİYOR Kİ Onlar sizin aracılığınızla oldular,ama sizden değil; Ve sizle olsalar da,size ait değiller.... Onlara sevginizi verebilirsiniz ancak,düşüncelerinizi değil; Çünkü onların kendi düşünceleri olacaktır... Onların bedenleri için bir yuva sunabilirsiniz; ama ruhları için değil; Çünkü onların ruhları,yarın'ın evini mesken tutmuştur.... Onlar gibi olmaya çalışabilirsiniz; ama onların sizin gibi olması için değil... Çünkü hayat ne geri sarar, ne de dünde oyalanır... Sizler yaşayan oklar olarak çocuklarınızı ileriye fırlatan yaylarsınız... Yayı kullanan,sonsuzluğun içindeki hedef noktasını görür ve bütün gücüyle sizi gerer ki, okları hızla uzaklara erişebilsin..... Okçunun elleri altında sevinçle eğilin, Çünkü o ,uçan okları olduğu kadar, sarsılmaz yayları da çok sever..... Halil CİBRAN-Lübnan'lı bilge şair
onuraytekin
quote:
Sigortayı anlattığımızı düşünelim.İşçi ve işveren arasında bir hizmet akdine Burada kaldık hemen hizmet akdi nedir Borçlar kanununa geçeriz. Hizmet akdi; bir kişinin fikri veya bedeni olarak bir iş görmeyi taahhüt etmesi buna karşın, karşı tarafında belirli biredimde bulunması taahhüdüne (iş hukukunda bu ücret) hizmet akdi deriz. işçi olarak taraf olan ve karşılığında ücret olan kişiye sigortalı deriz. Bu tanımda eksik oldu galiba :) Sosyal güvenlik dersimizin daha ilk cümlesinde Borçlar Hukukuna girdik. Basit Tanımdan kasıt sadece aşağıdakilerse ezberletmek yeterancak İŞ Hukuku özel nitelikli bir hukuktur.Genel hukuk kurallarını bilmeden özel hukuk öğretmek bence mantıksız.Borçlar Hukuku bir açıdan mantıklı diyebilirim ama İş hukuku ilköğretimde zarar verir. Ne güzel örnek vermişsiniz genel bişiler öğretelim diye sağlık yada anatomi dersleri geneldir.Ama beyin cerrahisi ise özeldir.İş hukuku da Hukukun beyin cerrahisi kısmı gibi genel sayılamayacak bir konudur.Basite indirgenmesi mümkün değil Bir iş sözleşmesine dayanarak çalışan gerçek kişiye işçi, işçi çalıştıran gerçek veya tüzel kişiye yahut tüzel kişiliği olmayan kurum ve kuruluşlara işveren, işçi ile işveren arasında kurulan ilişkiye iş ilişkisi denir. İşveren tarafından mal veya hizmet üretmek amacıyla maddî olan ve olmayan unsurlar ile işçinin birlikte örgütlendiği birime işyeri denir.
Ekleyen: alisinkay - 15/03/2005 :  02:39:05
ahbecanım Bu ders liselerde olabilir bence.
bebisim_01 yapmayın yaw ilköğretim öğrencisine diğer alanları öğrettikde o mu kaldı bu ders daha ticaret liselerinde yok anayasanın ne demek olduğunu bilmeyen minilerimiz iş hukundan ne anlıyabilecek sorarım size..! bence bu konu bir ha düşünülmeli yüzeysel bir hukuk bilgisi deseniz neyse ama iş ve sosyal güvenlik hukuku çok saçma olur bilmem anlatabiliyormuyum.. arkadaşlar lise düzeyindeki okullarımıza deseniz neyse ama o küçüklerin bunu algılayabileceğini sanmıyorum...
commodore1tr Sayın zkeskin1; in demek istediğinden benim anladığım bir hukuk fakültesi düzeyinde eğitim vermek değil , genç beyinleri ileriye dönük bazı kavramlarla tanıştırmak şüphesiz ki bu tanıştırma olaya zevk katacak bir şeklde yapılabilir. Bir çok yetişkinin bile kendi sosyal güvenliği hakkında bilgisi yokken gelecek nesillere en azından neyin ne olduğu gibi temel kavramları vermenin pek bir zararı yok gibi geliyor. Asena isimli kurdun yol göstermesinden başlayan bir takım bilgilerden daha yararlı olacağı inancındayım ben.. Çocuklarımızın en azından birey olabilmeleri açısından hayat bilgisi dersinde veya hayat ve yaşam diye bir dersin içerisinde temel kavramlar olarak bu değerlerin verilmesi yararlı olur diye düşünüyorum. Ama eğer herzamanki gibi işin cılkını çıkartıp bir hukuk fakültesi müfredatı gibi bilgi yüklemesi yapılmaya kalkılırsa bu seferde süreç tersine işler yani zarar verir. Neticede bu dersler vatandaşlık kavramının içersinde yer alan değerlerdir. Bence sıkıcı olmamak koşulu ile ve hayatın içerisinden örneklemelerle bu dersin yararlı olacağını düşünüyorum. tabiiki öğretmenide olursa....
bebisim_01 farkındamısınız bilmiyorum ama burada ilköğretim öğrencisinden bahsediyoruz..
av.omerkaya Bence bu dersin zorunlu olması gerekir. Çünkü sağlıklı ve kendi kendine yetme amacını taşıyan herkes iş hayatının bir yerinde kendine bir biçmek zorundadır. Çalışma yaşamının daha sağlıklı işlemesi için herkesin hakları ve yükümlülükleri konusunda az-çok bir kanaat sahibi olması ve bu konuda yetişmiş olarak iş yaşamına (işçi ya da işveren olsun farketmez, ama en çok ihtiyacı olan bir husus) atılmaları gerekir.
zkeskin1 Yazmayacağıma dair kendi kendime söz vermiştim.Özellikle bu siteye.N e için olduğunu bazı arkadaşlar anlayabilir.Fakat yazmasam çıldıracaktım.Kendimi günlerdir zor zaptediyor ve dayanılmaz fikri acılar (yorgunluklar !!!!) çekiyordum.Nihayet yazmaya karar verdim.Sayın bebişim sayenizde yeminimi bozdum.Baştan sona kadar bu başlığa ait iletilerin tümünü lütfen lafzını anlayarak okuyunuz.Ve sizden ricam ön yargılarınızı bir kenara koyunuz.Düşününüz,düşününüz ve yine düşününüz......İnsanoğlu bu günkü ulaştığı uygarlık düzeyine birdenbire gelivermedi.Bu çok uzun ve sancılı bir süreçtir.Bu gün sıcacık evlerimizde klavye başında ahkam kestiğimiz bilgisayar teknolojisi bundan 10 yıl önce yoktu.Ondan bir on yıl kadar daha önce ülkemizde bilgisayar öyle her yerde yoktu.Tanıyıp bilebildiğim ilk bilgisayar yeşil ışıklarıyla hayallerimi süsleyen 4 işlem den ve kare kök almaktan başkaca bir işlem yapamayan basit bir hesap makinesi idi ve o da yurt dışından kaçak gelmişti.yıl 1974 .yurdumda büyük acıların yaşandığı yıllar dı.sevgili bebişim ..belki sizler daha henüz portakal da vitamin değil -belkide vitamin olduğunuz portakal ağacı tohumu dahi toprağa dikilmemişti-anneniz ve babanız dahi bilgisayarla henüz tanışmamıştı.bu günlerden de bir 10-15 yıl kadar önce ise sosyal güvenlik kavramı henüz toplum gündeminde değildi.insanlar işçi nedir memur nedir yeni yeni tanıştıkları kavramlarla merak dolu yaşamlarının ortalama süresi 55-60 civarında seyrediyordu ve AİDS gibi bir hastalığın varlığından hiç bir tıp uzmanı haberdar değildi.ama bu hastalık sinsi bir şekilde bir yerlerde faaaliyet gösteriyordu.ve o yıllarda dr barnard insan kalbi ile ilgili ilginç deneyler yapıyordu.kalbini değiştirdiği insanın 7 gün yaşadığını bu gün kimse hatırlamaz..nasıl ki Ahmet Hakan CANIDEMİR in kalbinin ve diğer organlarının nakledildiği hastaların yaşayıp yaşamadığını anımsayamadığımız gibi..!!!!Ama yaşıyorlar...yalnız dr barnard dediğinizde tüm dünya hatırlıyor.tıp ta bir çığır açan kalp doktoruydu..şimdi kemikleri bile çürümeye yüz tutmuştur...tarihin çöp sepeti ilginç fikir ve önerileri reddederk bağnaz bir şekilde kaba inkarcılıkla olayı karikatürize ederek halkın gözünden düşürmeye ve gündemden çıkartmaya çalışanlarla doludur..ve tam tersine o fikirler bugün capcanlı kendilerini ortaya atanlardan sonra bile yaşamakta reddedenlere inat hayatiyet ve mevcudiyetini dahada güçlendirip pekiştirerek başka fazlarda daha gelişmiş ve ilerlemiş olarak bayrağı omuzlayan yeni savaşçılar tarafından geleceğe taşınmaktadır.....statik ve dar kalıpçı olmayınız değişiniz..kaçınılmaz olan değişimdir..yeryüzünde değişmeyen tek olgu değişimin kaçınılmazlığıdır..
zara Yazmayacağıma dair kendi kendime söz vermiştim. Özellikle bu siteye.Fakat yazmasam çıldıracaktım. ahkam kestiğim
Ekleyen: zkeskin1 - 26/04/2005 :  20:01:47
[/quote] NO COMMENT!
zkeskin1 (ahkam kestiğimiz ) sayın zara yanlış alıntılamayınız.sözcüğü cımbızlayınca farklı anlam yükleniyor.yapmayınız.akşamları da ağa evinden bağlanan üyeler yok mu demek istiyorsunuz.? o zaman herkes sabaha kadar büroda kalıyor.orda yatıp kalkıyor..evde çoluk çocuk özlemiyor mu? sayın zara..lütfen ciddiyet.
bebisim_01 sayın zkeskin'e bir sorum olacak ben sanırım tam olarak anlıyamadım acaba yeminizi bozmanızın sebebi ben mi oluyorum yoksa bu anket konusumu buna bir açıklıklık getirmenizi rica ediyorum! son olarak söylemek istediğim ki bunu daha öncede söyledim burada ilköğretim öğrencisinden bahsediliyor yani mini mini çocuklarımızdan ve verilmek istenen ders iş ve sosyal güvenlik hukuku yüzeysel olarak anayasamız değil eğer hala kendimi anlatamadıysam ben kendimi suçlarım :) ama sizde birkez daha düşünün lütfen :)
zkeskin1 sevgili kardeşim bebişim yeminimi bozdum.yazmamak üzere bu siteye kendi kendime verdiğim bir sözdü.ben aylardır belki de abartısız yıllardır düşündüğüm bir konu hakkında fikirlerimi buraya yazdım ve bir anket düzenledim. sevgili bebişim ilkokul demiyoruz dikkat ediniz ilk öğretim diyoruz .ilköğretim 8 yıldır.ve o ilk öğretimde bir yabancı dil eğitimi zorunludur. 4. sınıfta başlar ve 8. sınıfa kadar devam eder.benim 8. sınıfa giden kazık kadar bir oğlum var ve okuldan çıktığı zaman doğruca doğal gaz tesisatı işinde çırak olarak çalıştığı işine gidiyor.bunlar hayatın gerçekleri.bu çocuk ilköğretim öğrencisi ve pekde mini mini bir şey değil.herif benim jiletlerimi kullanıyor ve 5-6 kez traş olduğum jiletlerim onun sakalına değdiği an köreliyor sevgili bebişim...işten çıkınca da kız peşinde koşuyorlarmış.annesi öyle söylüyor ...yani bana bunları yazdırdınız... oğlumun -ki bu 3 numaradır- resmini de buraya koyayım istersen.yakışıklı sarışın ve mavi gözlüdür.ben ilköğretimde çalışma hayatı ve iş hukuku ile ilgili ders olsun derken 6-7-ve 8.sınıflar için kastetmiştim.mini mini birinciler için değil.bilmem anlatabildim mi?
bebisim_01 :) size diyecek kelime bulamıyorum vallahi Allah bağışlasın ne diyelim İnşallah istediğiniz gibi bir evlat olur neyse zkeskin bey ben ilköğretimin ne demek olduğunu biliyorum!!' belki bir hukuçu değilim ama bu bahsedilen dersi bende gördüm elbetteki herkes için yararlı bir ders olur ama bu dersden önce öğretilmesi gereken başka şeyler de var diye düşünüyorum ee benim düşüncem bu ve :) sizin düşüncenizede saygı gösteriyorum aynı zamanda aynı şeyide sizden beklemiyor değilim mesleğinizde başarılar diliyorum efendim.. :)
zkeskin1 SAYFALAR KAYIP MI?
commodore1tr Ben sırayla kontrol ettim sayfalar yerli yerinde duruyor :)) Son iki-üç iletimde bazı üyelerimizin imzasına takmış durumdayım bende :))) Mutlaka o imza ile ilgili bir iki kelam etmem gerek diye düşünüyorum. Bu formu okurkende bebişim_01 in tanıtıcı imzası gözüme takıldı 'Bizi Bizden Koru tanrım! 'mistik düşüncede bir ÇİN atasözünün uyarlanmışı çinliler o tapınakları zamanında kişileri eğitirken kişiye zarar verebilecek en büyük etkenin kendisi olduğunu ve insanın şeytanını içinde gezdirdiğini düşünerek ' tanrı seni senden korusun' dermiş yani tanrı senin senin şeytan yanından korusunda kötülükte yapma kötülüklerede bulaşma... Sayın bebişim_01 de bunu daha genele yayarak herhalde yaşadığımız ülkeyide düşünerek dahada açmış ama söz güzel :)) Formla ilgili bakarsak anladığım kadarıyla herkes aynı fikri biraz değişik savunuyor. Hukuk ağırlıklı kişiler kendi okudukları dersle kıyaslayınca haklı olarak tepki veriyorlar konunu ağırlığına bazı arkadaşlarımızda ilköğretim çağını sadece ilkokul 1-2-3 gibi görüyor. Temel kavramlar olarak bu dersin 'vatandaşlık bilgisi veya hayat bilgisi ' dersi içerisinde eskiden orta okul demilen şimdiki ilk okulun 6- 7-8 . sınıflarından birisinde okutulmasında yarar olduğunu düşünüyorum ben. Ama asla hukukçu arkadaşlarımızın şerh koyduğu gibi o ağırlıkta ve sıkıcılıkta değil eğlendirici öğretici.. Çocuklar çalışan herkesin halihazırdaki kanunlara göre bir sosyal güvenlik kuruluşuna üye olması gerektiğini bilse kötü mü olur ? Böylece belki sigortasız çalışırsan gel devri sona erer ...
zkeskin1 AYNEN ÖYLE SAYIN COMODORE. AŞAĞIDAKİ LİNKLERDE BULUNAN BAŞLIKTAKİ İLETİLERİ İNCELERSENİZ NE İÇİN MÜCADELE VERDİĞİMİ ANLARSINIZ.HUKUKÇU ARKADAŞLARIN TAVRI HER HOROZ KENDİ ÇÖPLÜĞÜNDE ÖTER MANTIĞI.ÖNERİMİN YANLIŞ VE YALAN-HAKSIZ BİR YANI BULUNMAMAKTA.SAFİYANE BİR ÖNERİ DE DEĞİLDİR.HALİSANE NAÇİZ DÜŞÜNCE VE ÖNERİLERİMDİR.BİR MANTIK TEMELİNE DAYANMAKTADIR.ÜLKEMİZDE MAALESEF NE İŞVERENLERİMİZ NE DE İŞGÖRENLERİMİZ HAK VE HUKUKLARINI BİLMEMEKTEDİR.TÜRKİYE 1919 YILINDA KURULAN VE 1936 YILINDA ÜYE OLDUĞUMUZ İLO (ULUSLARARASI ÇALIŞMA ÖRGÜTÜ)İLE YÜZE YAKIN ANLAŞMA YAPMIŞTIR.ANLAŞMADAN KASIT BU ULUSLARARASI NORMLARI KABUL EDİYORUM VE ÜLKEMDE ASGARİ DÜZEYDE BU NORMLARI UYGULAYACAĞIMI KABUL VE TAAHHÜT EDİYORUM DEMEKTİR.(!!!) AMA MAALESEF EN SON 2004 YILI 11. AYINDA İMZALANAN ANLAŞMALARA ÜLKEMEİZ UYMADI UYAMADI..O NORMLARI KABUL ETMEK BAŞKA UYGULAMAK BAŞKADIR.İŞTE BUGÜN KARŞI KARŞIYA KALDIĞIMIZ AB DAYATMALARI DA UZUN YILLARDIR UYMADIĞIZ ANLAŞMALAR VE UYGULAMADIĞIMIZ ASGARİ DÜNYA ÇALIŞMA ÇALIŞTIRMA NORMLARININ UYGULANABLİRLİĞİ TEMELİNDE ŞEKİLLENİYOR.GEÇMİŞİMİZ MAALESEF YAPTIĞIMIZ ANLAŞMALARA UYMAMA VE UYGULAMADAKİ ZAAFİYETLER NEDENİYLE LEKELİ.BU YÜZDEN AB UYGULAMAYI BİR GÖRELİM BAKALIM DİYOR.SERMAYENİN OLUŞMASI VE TOPARLANARAK ULUSLARARASI DÜZEYDE ULUSAL BİR SERMAYE HALİNE GELMESİ İÇİN YILLARCA SİYASİLERİMİZ YÖNETİCİLERİMİZ BU ULUSLARARASI NORMLARI İHMAL ETTİLER,UYGULAMADILAR UYGULATMADILAR.ARTIK BIÇAK KEMİĞE DAYANDI.ÜRETİM VE BÖLÜŞÜM ARASINDAKİ DENGESİZLİK BİR HAYLİ BOZULDU.MAKAS NÜFUSUN %5 LİK KISMINI GELİRİN %35 İNİ ELDE ETMESİYLE YOKSUL KESİMLER ALEYHİNE BİR HAYLİ AÇILDI.İŞTE TAMDA BURADA ULUSLARARASI SERMAYE BU DENGESİZLİĞİN NÜFUSUN ÇOĞUNLUĞUNUN TÜKETİMDEKİ PAYININ YÜZDESEL OLARAK DÜŞMESİ İLE EKONOMİNİN VE ÜRETİMİN TIKANMA NOKTASINA GELMESİYLE MÜDAHALE GEREĞİ DUYDU.BURADA DEMOKRATİKLEŞME ,GELİRİN ADALETLİ PAYLAŞIMI VE ÜRETENLERİN TÜKETİMDEKİ YÜZDESEL PAYLARININ YENİDEN YÜKSELTİLMESİ İLE SİSTEMİN DENGEYE GETİRİLMESİ ÇABALARI HIZ KAZANDI.BU SÜREÇTE EĞİTİMİN ROLÜ İNKAR EDİLEMEZ BİR ŞEKİLDE SU YÜZÜNE ÇIKTI..ARTIK YÖNETENLER ESKİSİ GİBİ YÖNETEMEZ HALE GELDİLER..KÖLELİK DEVRİ KAPANDI...KÖYLÜLERİN KASABAYA GELEREK İSTİDA YAZDIRMALARI GÜNLERİ SONA ERDİ.ARTIK ÜNİVERSİTELERİMİZDEN MEZUN HUKUKÇULAR PIRIL PIRIL GENÇLER VAR..BU TOPRAĞIN BU COĞRAFYANIN İNSANI ARTIK OKUMAK GEÇMİŞİ BİLMEK GELECEĞİ YORUMLAMAK DURUMUNDA ..BUNU İÇİNDE EĞİTİME EĞİTİME EĞİTİME İHTİYAÇ VAR...HÖRT LE ZÖRTLE VURMAKLA KIRMAKLA KORKUTMAKLA İNSAN ÇALIŞTIRMA DÖNEMİ KAPANDI ARTIK.SENDİKALARI YASAKLAYAN ANLAYIŞ BU GÜN SENDİKALAŞMAYI TEŞVİK EDİYOR.AMA DİYORKİ BENİM KONTROLÜMDE OL...AB YASALARI BU DENLİ SENDİKASIZLAŞMAYI KABUL ETMİYOR...SİZLER ABARTMIŞSINIZ BİRAZ ..BÖYLE OLMAZ HİZAYA GELİN BİRAZ SERBESTLEŞİN 12 EYLÜL MANTALİTESİNİ VE KORKULARINI BİR TARAFA ATIN..İNSANLAR EZİLMİŞ PERİŞAN OLMUŞ DENGELER BOZULMUŞ..BU DENGELERİ YENİDEN OLUŞTURUN ONDAN SONRA GELİN GÖRÜŞELİM DİYORLAR...HUKUKÇU ARKADAŞLAR HASBELKEDER GÖRÜŞ BELİRTTİLER KİMİ YARIM AĞIZ ONAYLADI KİMİ İSTEMEZÜK ÇEKTİ.. SAĞOLSUNLAR BEN AYDIN OKUMUŞ İNSANLAR DİNAMİK TARTIŞMA PLATFORMLARI DİYE DÜŞÜNCELERİMİ BURADA AÇTIM..İLGİLİ İLGİSİZ BİLGİLİ BİLGİSİZ BİR YIĞIN ARKADAŞ İLETİLERİMİ ACIMASIZCA ELEŞTİRDİ..KİMİ HUKUĞU ÇOCUK OYUNCAĞI ETMEKLE SUÇLADI KİMİ DALGA GEÇTİ..SAĞOLSUNLAR..BU YİNE DE BİR DÜŞÜNCELERİ OLDUĞUNU GÖSTERİR.KENDİLERİNE BİR KEZ DAHA TEŞEKKÜR EDERİM.. ŞİMDİ LİNLERİ İNCELEYİNİZ..BİRİ BİR İŞVEREN BİR DİĞERİ TEKNİK BİR ELEMAN..KENDİLERİNİ TENZİH EDERİM AMACIM ONLARI BURADA AFİŞE ETMEK DEĞİL SADECE DÜŞÜNCELERİMİ DESTEKLEYİCİ ÖRNEKLER OLMASI AÇISINDAN KANIT OLARAK BELİRTİYORUM.ZİRA EĞİTİMSİZLİK VE BİLİNÇSİZLİK ARTIK TAHAMMÜL EDİLEMEZ HALE GELDİ. https://www.hukuki.net/showthread.php?6152 https://www.hukuki.net/showthread.php?6189
Başak Şahin Allah aşkına ilköğretim okullarından bahsedioruz,14,15 yaşındaki çocuklara tarih,coğrafya,matematik bile zor öğretilirken hukuk fakültelerinde 4.sınıfta verilen iş hukukundan,sosyal güvenlik hukukundan filan sözediosunus![xx(]bence çocuklar o ders anlatılırken uyurlar ve rüyalarında okuldan sonra internet cafede oynayacakları kauntır sıtrayk,half layfı filan görürler[:D]Yani ülkemizde bütün hukuk meseleleri bitti,bütün yetişkinlere sosyal güvenliklerini nasıl sağlıyacaınızı öğrettiniz,sıra çoluk çocua kaldı[?]
ialtin Sayın zkeskin, Bu sitedeki hemen hemen tüm hukukçılar kendini mshkeme salonunla sanıyor ve (sizin gibi düşünseler dahi) hemen itiraz ediyorlar. İlk başlarda kızıyordum ama artık gülüyorum çünkü bu onların yaşam biçimi ;herşeye itiraz etmek. O nedenle siz tüm eleştirilere cevap vermeye kalkarsanız emin olun bir müddet sonra birde bakıyorsunuz ki istemeden sizde herşeye olumsuz yanından bakan ve itiraz eden bir kişi olmuşsunuz. O nedenle boşverin. Benim fikrimin sizce bir önemi olurmu bilmem ama bende ilgili derslerin ilköğretim çağında verilmesinden yanayım. Ben lise yıllarımda milli güvenlik dersimiz vardı ve bir yüzbaşı dersimize giriyordu. Derslerimiz oldukça zevkli ve soru cevap şeklinde geçerdi. O yıllardan sonra ordu mensubu kişilerin hiçte suratsız ve çekilmez kişiler olmadığını anladım ve milli güvenlikle ilgili şu an bile kullandığım birçok şey. Mesela herşeyden önce yapakalra takılan yıldız v.s. lerin ne anlam ifade ettiğini az çok biliyorum. kim kimdir kim daha üst düzeydedir biliyorum.Eğer bu ders olmasaydı bende askere gidemeyeceğime göre bu bilgileri belki öğrenemeyecek belki bir binbaşıya sayın yüzbaşım diyecektim. İstenildiğinde uygun şekilde anlatılması şartı ile 6 yaşındaki çocuğa bile herşeyi öğretirsiniz. Fatih Sultan Mehmet 3 yaşında Kuran ı hatmetmiş bizim çocuklar hukukmu öğrenemeyecek Allah aşkına Bence ilgili dersler koyulmalı ve oldukçada faydalı olur. Düşünün ilköğretimden sonra okula devam edemeyen doğudaki (veya batı fark etmez)bir kız öğrenci haklarını ne kadar bilir. Ama mecburende olsa bu dersleri almış olsa haklarını tam bilemese bile nereye başvurması gerektiğini bilir. Bir kişinin bile hakkını savunabilmesi bu derslerin alınmış olmasına fazlasıyla değer.
Av.Dilek Kuzulu Yüksel Merhabalar, Sayin ialtin öncelikle sitedeki tüm hukukçulari ayni kefeye koymamanizi rica ediyorum. Üyelerden biri ile bir sorununuz varsa lütfen yorumlarinii ona yöneltin. (Dikkat ediniz, saldirmiyor sadece kibarca rica ediyorum. [:)] ) Hukuk egitimi almis biri olarak is ve sosyal güvenlik hukukunun çok kapsamli ve agir bir ders oldugunu belirtmekle birlikte temel kavramlarin ilkögretim ögrencilerine ögretilebilecegi kanaatindeyim. Sonuçta matematigin de çok ileri seviyeleri var ancak ilkögretim müfredatinda bildigim kadiriyla ileri matematik yok (en azindan bir mühendislik fakültesi seviyesinde degil) ülkögretimde 4. sinifta (Ülkemizde genelde 5. siniftan sonra is hayatina atildiklarini düsünürsek) en azindan güvenceleri, haklari ya da haklarini savunma hususunda basvurabilecekleri kurumlar vs. ögretilmeli diye düsünüyorum. Saygilar...
zkeskin1 DEĞERLİ ARKADAŞLAR NAÇİZANE DÜŞÜNCEMİN SİTEYE GİRİŞ YAPAN ÜYELER TARAFINDAN İLGİYLE KARŞILANMASI OLUMSUZ VEYA OLUMLU(ÖZELLİKLE) DÜŞÜNCELERİN BELİRTİLMESİ BENİ GELECEKTEN UMUTLANDIRIYOR. DİN DERSİ EĞİTİMİNİN MASUMANE BİR ŞEKİLDE GELECEK EĞİTİM DÖNEMİNDE CAMİLERDE UYGULAMALI OLARAK VERİLECEĞİ SAYIN YETKİLİLER TARFINDAN AÇIKLANDI.HATTA KONU TV HABER PROGRAMLARINDA BİLE TARTIŞILDI.HABER MUHABİRLERİ İNSANLARA MİKROFON UZATARAK OLUMLU VEYA OLUMSUZ DÜŞÜNENLERİN FİKİRLERİNİ EKRANLARA TAŞIYARAK MİLYONLARA İZLETTİLER. DEĞERLİ ARKADAŞLAR İŞTE BENİMDE 'MASUMANE'DÜŞÜNCEM ÇALIŞMA YAŞAMI VE ÇALIŞMA HUKUKU İLE İLGİLİ EĞİTİMİN İLKÖĞRETİM MÜFREDATINA KONULMASINI SAĞLAMAK.BUNUN İÇİN BİR KIVILCIM ÇAKMAYA ÇALIŞIYORUM.TABİ EĞER OLUMLU DÜŞÜNENLER AĞIR BASAR DÜŞÜNCELERİMİ BAŞKA PLATFORMLARA TAŞIYABİLİRSEM.BU KONUDA DA EN OLUMLU DÜŞÜNECEK İNSANLARIN İLERİ EĞİTİM VE TOPLUM BİLİNCİ DÜZEYİNE SAHİP HUKUÇULAR VE HUKUKLA İLGİLENENLER OLACAĞI VARSAYIMIYLA TARTIŞMAYI BU SİTEDE BAŞLATMA GEREĞİ DUYDUM. TABİ AMACIM DİN DERSİ UYGULAMASINI MASUMANE BİR ŞEKİLDE CAMİLERDE UYGULAMALI YAPAN MİLLİ EĞİTİM BAKANIMIZIN -MÜSTEŞARININ MASUMANE DÜŞÜNCELERİ KADAR MASUMANEDİR.(!) BUNDA NE KÖTÜLÜK OLABİLİR Kİ.
Hukuk Forumlarından Seçmeler
  • Clicking Here TLO lookup 
  • 02.05.2025 08:42
  • 2. küçük dairemde kira artış anlaşmazlığı 
  • 29.04.2025 15:42
  • Sözleşmede anarak whatsapp yazışmalarının yasal bildirim kanalı ilan edilmesi. 
  • 29.04.2025 00:17
  • Sözleşmedeki "görüş alınarak" ifadesi, görüşü alınan tarafa eylemi engelleme hakkı verir mi? 
  • 29.04.2025 00:03
  • [Babalık davaları] Evlat edinilen çocukların eski baba adı değişimi hk. 
  • 27.04.2025 11:06


    Yeni Mevzuat

  • KDV Filo Kiralama Şirketleri (Fleetcorp) Borçlarını Devir ALan Varlık Yönetim Şirketleri 

  • Filo Kiralama Şirketlerinin Borçlarının Varlık Yönetim Şirketlerine Devri Halinde KDV 

  • Trafik kazasında kusuru olmayan alkollü sürücüye kasko hasarı ödenir 

  • Keşide tarihinin tahrif edildiği ve ibraz sürelerinin geçtiği çekler Borçlu olunmadığının Tespiti 

  • İkinci Nesil İnternet Sitelerinin Hukuki Statüsü 




  • Diğer Bölümlerimiz +
    Tüm Hukuki NET forumları + Hukuki Portal + Hukuk Haberleri + Sözleşme ve dilekçe örnekleri + Mevzuat ve bilimsel incelemeler + Hukukçu Blogları + Avukat ilanları + Videolar + Linkler + Ansiklopedi ve Sözlük + Arşiv +
    Bugünün tarihi: 03/05/2025 09:08:05