Hukuki.NET


03/05/2025  Eski forum arşivi bölümü

Hukuksal Tartışmalar




 


Forum:
turizm seyehatleri ile ilgili paket tur sözleşmesi
ihsaniye turizm acenteleri yurtiçine yaptıkları paket tur sözleşmelerinde mücbir sebep sayılan haller maddesine dayandırarak insanların tatillerini 1 gün kısa yapmalarına sebep oluyorlar. ( örneğin uçak paket turu aldınız saatleriniz belli fakat tatiliniz bitimine saatler kala gelip size uçak saatinizin değiştiği ve otelden erken ayrılmanız gerektiği gibi...) bu bahsettiğim mücbir sebepler sayılan haller paket tur sözleşme uygulama usul ve esasları hakkında yönetmelik sanayi ve ticaret bakanlığı tarafından yayınlanmıştır. yine bu paket tur sözleşmelerinde bulunan gecelik konaklama maddesinide öne sürerek insanların gündüz geçirecekleri tesisden yararlanma süresini kısıtlamaktadır. ayrıca bu paket tur sözleşmeleri tüketici kanununda 6 c bendiyle düzenlenip uygulama ve esasları sanayi ve ticaret bakanlığınca belirlenir diye bir madde var. şimdi sorunum ben bu maddelerin değiştirilmesi ve/veya iptali için ne yapabilirim ? yani sanayi ve ticaret bakanlığının tüketici kanunu esaslarak hazırladığı paket tur sözleşmeleri uygulama usul ve esasları hakkındaki yönetmeliğin maddelerinin değiştirilebilmesi için ne yapmalıyım? şimdiden çok teşekkürler. muhasebe
Av.Fırat Bayındır sorunuza avukat 62 dostumuz daha sağlıklı cevap verebilir, bildiğim kadarıyla yönetmelikler düzenleyici işlemlerdendir. BU nedenle Resmi g. de yayınlandığı tarihten itibaren 60 gün içinde iptali dava edilebilirdi. Ancak, bu yönetmeliğin uygulanması nedeniyle hakları ihlal edilenler, yine ihlal tarihinden itibaren 60 gün içinde ilgili idareye müracaat ederek alacakları red cevabı üzerine veya aynı sürede idarenin cevap vermemesi üzerine 60 gün içinde yönetmeliğin iptali dava edebilirler. Kısacası bahsettiğiniz türden bir olayın gerçekleşmesini beklemek gerekecek diye düşünüyorum ceteris paribus
ihsaniye bahsettiğim uçak paket tur uygulaması 27/06/04 tarihinde başıma geldi ve o an öğrendim ki bu sadece bana değil bir çok kişiye yapılan bir uygulama halina dönüşmüş oyüzden bu uygulamaların iptali için elimden geleni ardıma koymamaya niyetliyim. cevap için teşekkürler. muhasebe
Kaan V. Bahsettiğiniz Yönetmelik sanırım bu: 13 Haziran 2003 Tarihli Resmi Gazete Sayı:25137 Sanayi ve Ticaret Bakanlığından: Paket Tur Sözleşmeleri Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik Amaç Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, paket tur sözleşmelerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam Madde 2 — Bu Yönetmelik, paket tur, paket tatil veya paket seyahatler gibi isimler altında, ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan diğer turistik hizmetlerin en az ikisinin birlikte, her şeyin dahil olduğu fiyatla satılan veya satış taahhüdü yapılan ve hizmeti 24 saatten uzun bir süreyi kapsayan veya gecelik konaklamayı içeren sözleşmelere uygulanır. Dayanak Madde 3 — Bu Yönetmelik, 23/2/1995 tarihli ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 31 inci ve bu Kanuna 4822 sayılı Kanunla eklenen 6/C maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar Madde 4 — Bu Yönetmeliğin uygulamasında; a) Bakanlık: Sanayi ve Ticaret Bakanlığını, b) Bakan: Sanayi ve Ticaret Bakanını, c) Seyahat Acentası: Kar amacıyla turistlere ulaştırma, konaklama, gezi, spor ve eğlence imkanları sağlayan, onlara turizmle ilgili bilgiler veren, bu konuya ilişkin tüm hizmetleri gören ticari kuruluşları, d) Tüketici: Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi, e) Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan mal sağlama dışındaki her türlü faaliyetleri, f) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye hizmet sunan gerçek veya tüzel kişileri, g) Paket Tur Sözleşmesi: Ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan diğer turistik hizmetlerin en az ikisinin birlikte, her şeyin dahil olduğu fiyatla satılan veya satış taahhüdü yapılan ve hizmeti 24 saatten uzun bir süreyi kapsayan veya gecelik konaklamayı içeren sözleşmeleri, ifade eder. Paket Tur Sözleşmesi Madde 5 — Paket tur başlamadan önce, paket tur sözleşmesinin yazılı olarak yapılması ve bu sözleşmenin bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur. Sözleşmede; a) Sözleşme taraflarının, isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa diğer erişim bilgileri, b) Hareket, dönüş tarihi ve saatleri ile kesintiler dahil paket turun süresi, c) Paket tur sırasındaki duraklama yerleri ve nakil bağlantıları dahil turun güzergahı, ulaşım araçlarının cinsi, konaklama yeri ve sınıfı, bunların süreleri, yemek öğün sayısı, varsa rehber ve ücreti ile paket tura dahil diğer hizmetlere ilişkin bilgiler, d) Paket tur öncesi ve paket tur sırasındaki fesih koşulları, e) Seyahat acentasının kusuru veya sözleşmeye kısmen ya da tamamen uymaması hallerinde ödeyeceği tazminat ile ödenmiş olan paranın iadesine ilişkin bir taahhüt, f) Mücbir sebep sayılan haller ve bu hallerde tarafların hak ve sorumlulukları, g) Paket turun Türk Lirası olarak vergiler dahil fiyatı ve ödeme şekli, h) Vadeye göre faiz ile birlikte ödenecek Türk Lirası olarak toplam satış fiyatı, ı) Faiz miktarı, faizin hesaplandığı yıllık oran ve sözleşmede belirtilen faiz oranının yüzde otuz fazlasını geçmemek üzere gecikme faizi oranı, j) Peşinat tutarı, k) Ödeme planı, l) Borçlunun temerrüde düşmesinin hukuki sonuçları, yer alır. Fiyat Değişiklikleri Madde 6 — Sözleşmede öngörülen fiyat ve koşullar değiştirilemez. Ancak, liman ve havaalanına iniş vergileri gibi harç, vergi ve ücretler ile döviz kurlarından kaynaklanan fiyat değişikliklerine bu hüküm uygulanmaz. Seyahat acentası, paket turdan önce, yukarıda verilen nedenlerle meydana gelen fiyat artışını tüketiciye derhal bildirir. Bu durumda tüketici herhangi bir tazminat ödemeden sözleşmeden dönme hakkını kullanır ya da değişiklikleri ve fiyat üzerindeki etkisini açıkça belirten ek sözleşmeyi kabul eder. Tüketici, sözleşmeden döndüğü taktirde; seyahat acentasının kendisine ikame bir paket tur sunabilmesi halinde eşdeğerde bir başka paket tur alma ya da sözleşme kapsamında ödemiş olduğu tüm bedeli 10 gün içinde geri alarak sözleşmeden dönme haklarından birini kullanabilir. Sözleşmenin Devri Madde 7 — Tüketici, paket tura devam etmesinin mümkün olmaması durumunda, hareketten en az 7 gün önce seyahat acentasına niyetini bildirerek rezervasyonunu, paket tur açısından geçerli tüm koşulları yerine getiren bir üçüncü kişiye devredebilir. Bu durumda, paket turu devreden ve devralan, sözleşmeye taraf seyahat acentasına karşı, bakiye tutarın ve söz konusu devirden doğan tüm ilave masrafların ödenmesinden müteselsilen sorumludurlar. Seyahat Acentasının Sözleşmeyi Feshetmesi Madde 8 — Seyahat acentasının sözleşmeyi feshetmesi halinde tüketici uğradığı zarar oranında tazminat hakkına sahip olur. Ayrıca, seyahat acentası, tüketicinin o güne kadar yaptığı tüm ödemeleri ve tüketiciyi borç altına sokan tüm belgeleri 10 gün içinde tüketiciye iade eder. Sözleşmenin feshi, kayıt edilen tüketici sayısının, paket turun düzenlenmesi için gerekli olan sayıya ulaşmaması ve bu durumun bir fesih sebebi olduğunun sözleşmede yer alması ya da seyahat acentası gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen, mücbir sebeplerden kaynaklanması halinde tüketicinin tazmin hakkı doğmaz. Sorumluluk Madde 9 — Sözleşmeye taraf seyahat acentası sözleşmeden doğan yükümlülüklerin gereği gibi ifa edilmemesinden dolayı sorumludur. Ancak sözleşmenin hiç ya da gereği gibi ifa edilmemesi tüketicinin kusuruna veya mücbir bir sebebe dayanıyorsa, seyahat acentası sorumlu tutulamaz. Paket tur sırasında, seyahat acentasının sözleşmenin esaslı unsurunu oluşturan hizmetlerden bir veya birkaçını sağlamaması ya da sağlamayacağının anlaşılması durumunda; seyahat acentası, paket turun devam etmesi için tüketiciye ilave maliyet getirmeyen eşdeğerde alternatif düzenlemeler yapar ve sözleşmede yer alan hizmetler ile sunulan hizmetler arasındaki farkı tazmin eder. Söz konusu düzenlemeleri yapmak mümkün değilse, ya da bunlar haklı nedenlerle tüketici tarafından kabul edilmez ise; seyahat acentası tüketicinin hareket yerine veya kabul edeceği herhangi bir dönüş noktasına geri dönmesi için eşdeğerde ulaşım imkanı sağlar. Tüketicinin yaptığı tüm ödemeleri 10 gün içinde iade eder ve gerekli hallerde tüketicinin zararını tazmin eder. Sorumsuzluk Kaydı Madde 10 — Sözleşme metninde veya müstakil herhangi bir belgede tüketicinin bu Yönetmelikte yer alan haklarını kullanmaktan feragat ettiğine dair veya seyahat acentasının bu Yönetmelikten kaynaklanan yükümlülüklerini sınırlayan veya ortadan kaldıran kayıtlar geçersizdir. Bildirim Madde 11 — Tüketici, sözleşmenin hiç ya da gereği gibi ifa edilmemesi halini, hizmetin ifa edilmesi gerektiği ya da ifa edildiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde ilgili hizmet sağlayıcısına ve seyahat acentasına bildirmek zorundadır. Tanıtım Broşürü Madde 12 — Seyahat acentası, paket tur hakkında bilgi isteyen tüketiciye tanıtım amaçlı bir broşür vermek zorundadır. Broşürün içerdiği hususlar, seyahat acentası için bağlayıcıdır. Söz konusu özelliklerde yapılacak değişiklikler ancak broşürde açıkça belirtilmek ve sözleşme akdedilmeden önce tüketiciye bildirilmek şartıyla, sözleşme akdedildikten sonra ise tarafların açık mutabakatı ile değiştirilebilir. Bu broşürde; a) Vergiler dahil fiyat ve ödeme koşulları, b) Gidilecek yer ve ulaşım biçimi, c) Kalınacak yerin özellikleri, d) Yemek ve gezi planı, e) Paket tur programı, f) Uluslararası seyahatlerde pasaport ve vize koşulları, g) Seyahat acentasının, paket tura katılacak tüketici sayısının yeterli olmadığı durumda paket turun iptalini tüketiciye bildireceği en son tarih, gösterilir. Bu broşürdeki bilgilere ek olarak seyahat acentası tüketiciye sözleşme akdedilmeden önce yazılı olarak aşağıdaki hususları içeren konularda bilgi verir. a) Seyahat acentasının yerel temsilcisinin adı, adresi ve telefon numarası ile bunların bulunmaması halinde tüketicinin zor durumda kaldığında başvurabileceği yerel irtibat noktasının adı, adresi ve telefon numarası, b) Varsa ara durakların zamanı, yeri ve ulaştırma bağlantıları ile yolcu tarafından kullanılacak ulaşım aracının özellikleri, c) Reşit olmayan kişilerin yurt dışına yolculuğu veya yurt dışında kalmaları halinde, tüketici veya tüketicinin kaldığı yerle doğrudan teması sağlayacak bilgiler, d) Tüketici tarafından iptal masraflarını ya da kaza veya hastalık halinde ülkesine geri gönderilme de dahil olmak üzere yardım masraflarını teminat altına alacak, isteğe bağlı bir sigorta sözleşmesi yapılmasıyla ilgili bilgiler. Yürürlük Madde 13 — Bu Yönetmelik 14/6/2003 tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme Madde 14 — Bu Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür. www.hukuki.net
ihsaniye evet bu. muhasebe
Av.Fırat Bayındır avukat 62 dostumuz ne der bilmiyorum ama esasen yönetmeliklerin kanuna aykırı olması mümkün değildir. Tur sözleşmeniz bahsettiğiniz yönetmeliğe (ama kanuna aykırı olduğunu söylediğiniz-çünkü henüz inveleyemedim))uygun biçimde düzenlenmiş olsa dahi adli yargıda açacağınız örneğin bir tazminat davasında mahkemeler yönetmeliği hukuka ve kanuna aykırı olduğundan bahisle gözardı ederek genel hukuk kuralları içinde lehinize karar verebilirler. Yaşadığım bir olayı nakledeyim. TTK nun Koop. üyeliğinden ihraç için öngördüğü süre 1 aydır. Sanayi ve Ticaret bakanlığının koop.ler için tip olarak düzenlediği ana sözleşmelerinde ise bu süre 30 gün olarak belirlenmiş. ikisi de çok farklı kavramlar. neticede ana sözleşmeye göre üye ihracı doğru olduğundan koop. davayı kazandı ama Yargıtay, kanuna aykırı ana sözleşme olmaz, ihraç için bekleme süresi 1 aydır diyerek kararı bozdu. Bakanlığa bu tip sözleşmeyi düzenleme yetkisi kandilerine verildiği ve böyle de bir kararla karşı karşıya kaldığımızı, Bakanlık olarak görevlerini düzgün yapmayarak hatalı tip sözleşme düzenlediklerini, tip sözleşmede gerekli düzeltmeleri yapmalarını yazdım. EL CEVAP : MAHKEME KARARLARINA SAYGI DUYMAK GEREKİR. ne yaparsınız burası türkiye. önce idareler kanunların uygulanmasını bizzat bozmasalar mesele kalmayacak ceteris paribus
avukat62 Öncelikle özür dileyerek belirtmeliyim ki, bu pakettur denilen organizasyonlara katılmadığım için olayın oluş şekli ve uygulama hakkında herhangi bir bilgim yok. Bu sebeple size tam sağlıklı bir bilgi veremeyebilirim. Sayın Bayındır'ın da ifade ettiği gibi, genel düzenleyici işlemlerden olan yönetmeliklerin iptali için açılacak davanın süresi, yayımı tarihinden itibaren 60 gündür. Ancak, bu süre geçmiş ise, bu takdirde, bu yönetmeliklerin uygulanması üzerine, yönetmeliğin veya uygulanan işlemin veya her ikisinin aleyhine dava açabilirler. Bu takdirde de dava açma süresi yine işlemin uygulandığı tarihten itibaren 60 gündür. Ancak, anlatılan olayda bir paket tur sözleşmesinden bahsedilmektedir. Bu sözleşmenin tarafları kim, dayanağı nedir. Bu konularda bir açıklama yok. Konu daha detaylı açıklandığı takdirde yeniden cevaplandırılabilir. DeFacto
Av.Fırat Bayındır Khan sayesinde yönetmeliği okuduk. anladığım kadarıyla yönetmelikte pek sakatlık görünmüyor. sorun tur şirketinin uygulamasında mücbir sebep hukukta doğal afetler gibi durumlarda tarafların sözleşmeden doğan sorumluluklarını kaldıran veya azaltan hallerdir. Beklenmeyen haller ise özellikle tacirler lehinde çok zor uygulanan bir durumdur. Tacir basiretli bir işadamı gibi dvranmalı, sözleşmenin yerine getirilmesi için tüm iyiniyetini göstermeli her türlü tedbiri almalıdır. bahsettiğiniz gibi uçak saatinin değişmesi nedeniyle tatilinizi erken kesmeye kalkışmaları ne mücbir sebeptir ne de beklenmeyen haldir. Bana göre tur şirketi zararınızdan sorumludur. ceteris paribus
avukat62 Konu ile alakalı Yönetmeliği sağolsun Khan arkadaşımız yukarıya iliştirmiş, ancak ben iletimi yazdıktan sonra farkettiğimden dolayı inceleyemedim. Şu anda zaman darlığı yüzünden inceleyemiyorum. Ancak, konuyu daha sonra inceledikten sonra buraya tekrara cevap yazacağım. DeFacto
ihsaniye benim sorunum bu yönetmelikle ilgi. seyehat acentaları bu yönetmelikdeki maddeleri kendi çıkarlarına göre düzenleyerek hazır bir sözleşme yapıyorlar ve bu sözleşmelere imza atanların elini kolunu bağlıyorlar özellikle madde 5 ( f ) bendine göre mücbir sebep sayılan haller kısmını kullanıyorlar. örneğin ; benim sözleşmemde çok net olarak yazmaktadırki otelden çıkış saatim 12,00 dir fakat bu yukarıdaki madde doğrultusunda uçak saatleri değişti diyerek beni sabahın 07,00 de otelden çıkarıp 12,00 deki uçağa bindirdiler. yukarıda belirtiğim gibi bunu sadece bana değil bu paket turlara katılan hemen hemen bütün herkese yapıyorlar. muhasebe
Kaan V. Nacizane fikrimi soracak olursanız; Burada yönetmeliğin iptalinden ziyade acentelerin bu yönetmelik hükümlerine ne kadar uydukları ve uyguladıkları önemli.Burada yönetmeliğin ilgili maddesi doğrudan kişinin menfaatinin ihlaline sebep veriyor mu?Bence vermiyor gibi.Burada kişinin menfaatinin ihlaline sadece acentenin davranışı sebep olmaktadır. www.hukuki.net
ihsaniye bana sebep gösterdikleri metin bu. 11-ETSTUR, geziye katılan tüketicilerle, otel, taşıyıcı firmalar ve gezi ile ilgili diğer hizmetleri sunan her tür üçüncü şahıs ve tüzel kişilikler nezdinde aracı konumundadır. Bu nedenle kendisine müracaat ile geziye kayıt olan tüketicilerin, ETSTUR ile taşımayı üstlenen müesseseler arasında yapılmış anlaşmalar hilafına; araçların programlarında gösterilen saatlerde hareket yerinde bulunmamasından, kara, hava ve deniz araçlarının her türlü gecikmelerinden, arızalanmalarından, sis, fırtına, tipi ve her türlü hava koşullarından, yol engeli gibi sebeplerden, yol güzergahlarını değiştirmelerinden, grev, terör, savaş, savaş ihtimali veya bunlara benzer mücbir sebeplerden, ulaşım aracını kullananın kendi hatasından veya üçüncü kişilerin şahsi kusurlarından veya öngörülemez teknik hususlardan kaynaklanan her türlü aksaklıklardan, maddi, manevi hasarlı kazalardan, konaklama tesislerinin eksik veya hatalı hizmetlerinden, ETS TUR'un işleten sıfatı olmaması nedeni ile mevcut sorumluluğu bulunmadığını, asli fail gibi doğrudan doğruya sorumlu olmadığını taraflar bilmektedirler. Bu nedenle ETSTUR, tüketiciye karşı asli fail gibi müşterek ve müteselsil borçlu değildir. Tüketici bu gibi aksaklık ve kaza durumlarında öncelikle maddi ve manevi taleplerini asli faillerden talep ve tahsil cihetine gidecektir. Alacağını tamamen alamadığı durumlarda kusursuz sorumluluk kaideleri dahilinde acenteden talep olunabilecek miktar, asli faillerden tahsil edilemeyen miktar olabilecektir. muhasebe
Av.Fırat Bayındır son cümleye dikkat ederseniz sorumluluktan kaçamadıklarını görürsünüz. bana kalırsa eğer bir zarara uğramış iseniz tazminat davası açabilirsiniz. ceteris paribus
Kaan V. "örneğin ; benim sözleşmemde çok net olarak yazmaktadırki otelden çıkış saatim 12,00 dir fakat bu yukarıdaki madde doğrultusunda uçak saatleri değişti diyerek beni sabahın 07,00 de otelden çıkarıp 12,00 deki uçağa bindirdiler. yukarıda belirtiğim gibi bunu sadece bana değil bu paket turlara katılan hemen hemen bütün herkese yapıyorlar." Sizi uçak saatleri değişti diye çıkarığ yinede sözleşmenizde yazan saatte mi uçağa bindirdiler yani 5 saat beklettirler.Böyle mi yoksa yanlış mı anlamışım? www.hukuki.net
ihsaniye ilk önce bana iletilen uçağın saati : 17,15 idi. odadan çıkış saatim 12,00 ve beni servisleriyle saat 13,30 otelden alıp havaalanına götüreceklerdi. çıkışın olacağı akşam saat 23,30'da kapımın altına bırakılmış bir not buldum. bu notta uçak saatimin değiştiği o yüzden ellerinden hiçbir şey gelmediği için otelen sabah 07,00 de çıkıp 12,00 deki uçağa binmem gerektiğine dairdir. ben atlas jet ile uçmam gerekiyordu ama onur airle geri döndüm. fakat bana bildirilen saat değişikliği idi.oysa uçağımda değişmişti. döndüğümde itiraz ettiğimde bana yukarıdaki maddeyi göstererek yapacakları hiçbir şey olmadıklarını ilettiler. tüm cevaplar için teşekkürler. muhasebe
commodore1tr Sayın ihsaniye , Ben şahıs olarak paket turlara karşıyım. Aslada böyle bir organizasyona şahsım olarak girmem 2003 Ağustosunda anne babam yüzünden böyle bir organizasyona dahil oldum, sanırım ASYA tur idi dönüşleri aynı dediğiniz gibi çorbaya döndü bende aynı sizin gibi çıldırdım. Eğer ben de o tatil de olsaydım kesin kavga çıkardı. ASYA tur başlangıçta aynı sizin başınıza gelen gibi davranmaya çalıştı, ama tüketici olarak bende 'sunduğunuz paket tur anlaşmasını göreyim dedim' bunun üzerine bizim anlaşmalarımız gizlidir ticari olarak açıklayamayız dediler. Bende bu konuda bana resmi antetli kağıda yetkili imzası ile yazı vermelerini çünkü ne havaalanında nede otelde yangın grev savaş kapanma veya zorunluluk getiren bir olay olmadığını sadece kendi organizasyon bozukluklarından kaynaklandığını bunun da nedenini bildiğimi söyledim..onun üzerine beni oturttular asya tur kadıköy müdürü ortaya çıktı .(ben ilk gittiğimde ise karşıda toplantıda olduğundan görüşmem mümkün değildi ...) Yaşlı iki kişiye bu davranışın çok kötü olduğunu ve mücbir sebebin aslında kendi organizasyon bozuklukları ki bu bozukluğu bilerek yaptıklarını bunuda ispatlayacağımı belirttim. Bundan dolayı kendilerinden kendilerinin sorumlu olmadığını belirten resmi yazıyla birlikte varsa anlaşmalarını vermelerini istedim. Beni oldukça uğraştırdılar resmen uğraştırdılar yani mantığı olmayan herşeyi ileri sürdüler aynı sizin yazılarınızdaki gibi ancak karşılıklı direnme sonucu baktılar ki kurtuluş yok 'özür kabilinden' anne ve babamı 10 gün paris seyahatine yolladılar aramızda kalsın diyerekten... Hukukçu olmadığım halde bu forma yazma nedenim bu tip şirketlerin çıkış ve girişi öğlen 12 olarak belirleyip (ki çıkana tam gün gelene tam gün reklamı altında olan gün bu) ustaca yaptıkları bir hile.. kanunun yönetmeliğin yanlışı var mı bilemem irdeleyecek hukuki bilgiye sahip değilim ama bu tip şirketlerin maalesef bu aldatmaya tevessul ettiklerini biliyorum duyuyorum okuyorum. Si<zde onlardan birisiniz maalesef ancak bireysel girişimlerle bir yol alabilirmisiniz bilmiyorum. Hilesi son derece belli olan bu uygulamayı uzun süreden beri yapıyorlar. Kanunveya yönetmeliğin onları koruduğunu sanmıyorum.. Kişilerin lanet olsun demesi onları koruyor.. gibi geliyor bana bilmiyorum dediğim konu hakkında 2 saat eh bence dersem günlerce konuşurum
avukat62 Sayın commodore1tr'ın açıklamaları gerçekten de çok tatmin edici. Gerek Sayın Bayındır'ın ve gerekse Sayın Khan'ın ifade ettiği üzere, Sözleşmenin dayanağı olan Yönetmelikte hukuka aykırı bir yön görünmüyor. Yönetmeliğin 5/f. maddesinde, "Mücbir sebep sayılan haller ve bu hallerde tarafların hak ve sorumlulukları"nın sözleşmede yer alacağı öngörülmüş; 9 uncu maddesinde de, "Sözleşmeye taraf seyahat acentası sözleşmeden doğan yükümlülüklerin gereği gibi ifa edilmemesinden dolayı sorumludur. Ancak sözleşmenin hiç ya da gereği gibi ifa edilmemesi tüketicinin kusuruna veya mücbir bir sebebe dayanıyorsa, seyahat acentası sorumlu tutulamaz." denilmek suretiyle seyahat acentasının sorumluluğu düzenlenmiş. Bu hükümler hukuka uygun görülmekte. Sanırım bütün mesele Sayın commodore1tr'ın anlattığı gibi tur şirketinin uygulamalarından kaynaklanmakta, mevzuattan değil. Bunun önüne geçmek için de tüketicilerin haklarını çok iyi aramaları ve bu gibi durumlarda şirket yetkililerinden yazılı belge alma yoluna gitmeleri halinde hak ihlallerinin önüne geçilmesi mümkündür. DeFacto
ihsaniye bütün cevaplar için teşekkür ederim. muhasebe
Hukuk Forumlarından Seçmeler
  • Clicking Here TLO lookup 
  • 02.05.2025 08:42
  • 2. küçük dairemde kira artış anlaşmazlığı 
  • 29.04.2025 15:42
  • Sözleşmede anarak whatsapp yazışmalarının yasal bildirim kanalı ilan edilmesi. 
  • 29.04.2025 00:17
  • Sözleşmedeki "görüş alınarak" ifadesi, görüşü alınan tarafa eylemi engelleme hakkı verir mi? 
  • 29.04.2025 00:03
  • [Babalık davaları] Evlat edinilen çocukların eski baba adı değişimi hk. 
  • 27.04.2025 11:06


    Yeni Mevzuat

  • KDV Filo Kiralama Şirketleri (Fleetcorp) Borçlarını Devir ALan Varlık Yönetim Şirketleri 

  • Filo Kiralama Şirketlerinin Borçlarının Varlık Yönetim Şirketlerine Devri Halinde KDV 

  • Trafik kazasında kusuru olmayan alkollü sürücüye kasko hasarı ödenir 

  • Keşide tarihinin tahrif edildiği ve ibraz sürelerinin geçtiği çekler Borçlu olunmadığının Tespiti 

  • İkinci Nesil İnternet Sitelerinin Hukuki Statüsü 




  • Diğer Bölümlerimiz +
    Tüm Hukuki NET forumları + Hukuki Portal + Hukuk Haberleri + Sözleşme ve dilekçe örnekleri + Mevzuat ve bilimsel incelemeler + Hukukçu Blogları + Avukat ilanları + Videolar + Linkler + Ansiklopedi ve Sözlük + Arşiv +
    Bugünün tarihi: 03/05/2025 09:08:09