 |
03/05/2025 Eski forum arşivi bölümü
Hukuksal Tartışmalar
İnternetten alışveriş ve satışın tek taraflı iptal |
noxco |
24 Ağustos 2006 Tarihinde internetde isim yapmış, iyi bir firma olduğunu duyduğum yerden 1 adet cep telefonu siparişi verdim. İşlemlerimi bitirdim, konuyla ilgili siparişimin kabul edildiği ve hazırlandığına dair bir e-mail aldım. Banka tarafından arandım, onlarada onay verdim, daha sonra siparişimin iptal edildiğine dair bir e-mail daha aldım.
Gelen mailde başka bir açıklama yoktu, kendilerini müşteri hizmetleri hattından aradım, görüştüğüm kişi, kendilerinden kaynaklanmayan bir nedenden ötürü siparişimi iptal ettiklerini söyledi!
Peki kimden kaynaklanan bir sebepten ötürü siparişim iptal edildi sorusuna ise, defalarca yazmama rağmen bir yanıt alabilmiş değilim.
Soru: Bu tip bir alışverişte, gerekçe göstermeksizin, yada göstererek tek taraflı olarak bir satışın iptali mümkünmüdür? Yoksa benim bildiğim gibi, malın ilan edildiği fiyatdan satılması, satışında gerçekleşmiş olması halinde, malın tüketiciye verilmesimi doğrudur?
Siz değerli büyüklerimden, bir tüketici olarak akıl ve yardım istiyorum..
Saygılarımla
Hakan |
noxco |
Satıştan kaçınma
Madde 5- Üzerinde "numunedir" veya "satılık değildir" ibaresi bulunmayan bir malın; ticarî bir kuruluşun vitrininde, rafında veya açıkça görülebilir herhangi bir yerinde teşhir edilmesi halinde satıcı bu malların satışından kaçınamaz.
Hizmet sağlamada da haklı bir sebep olmaksızın kaçınılamaz.
Aksine bir teamül, ticarî örf veya adet yoksa, satıcı bir mal veya hizmetin satışını o mal veya hizmetin kendisi tarafından belirlenen miktar, sayı veya ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin satın alınmasına bağlı kılamaz.
Diğer mal satışı ve hizmet sağlama sözleşmelerinde de bu hüküm uygulanır.
|
Av.Mehmet Taylan Karakum |
Sayın noxco;
Bir başka forum alanında da, aynı konuyla ilgili, yanılmıyorsam başka isimde (ve siz) sorunuz var.
Bilmenizi isterim ki; olayın, Tüketici Kanunu'nun 5. maddesine girdiğinden bahsedilemez. Çünkü; satıştan kaçınma değil, sözleşmeden dönme söz konusu.
Bilginize,
|
noxco |
Peki hangi kanunun hangi maddesine göre ben mağdurum, yoksa bu normal bir durummudur, bunun cevabını verebilecek biri varmı acaba... |
Emrah Yavuzcan |
Olay, yapılan sözleşme, Borçlar Kanunu ve TKHK çerçevesinde ele alınmalıdır. |
Av.Mehmet Taylan Karakum |
Niye illa bir kanun maddesine göre mağdur olmanız gerektiğini düşünüyorsunuz, anlamakta zorluk çekiyorum.
Bakın; bu almak istediğiniz telefonu (ve hukuken aslında satın da aldığınız), satıştan dönülmesi sebebiyle (ifa etmiyorum denmesiyle), artık daha pahalıya başka bir yerden alırsanız (ama, gecikmeden alırsanız); aradaki fark, maddi zararınızdır.
Böyle bir durumu yaşamanızdan dolayı duyduğunuz üzüntü var ise; bu da manevi zararınızdır.
Mahkeme'ye başvurup (Tüketici Mahkemesi'ne), bu her iki zararınızı talep edebilirsiniz.
Soucunu lütfen bana da bildirin. |
noxco |
İlgili satıcıyla uzun süren görüşmelerim sonucu bana söylenen şey "bizim elimizde olmayan nedenlerden doyalı satışı iptal ettik!"
Burada bir "minareye kılıf uydurma" durum var sanki. Yani keyfii bir satış iptali. Bu ülkede isteyen istediği zaman "ben vazgectim o fiyata satıyordum ama benim elimde olmayan bir nedenden ötürü artık şu fiyata satıyorum, işine gelirse o fiyatdan al" diyebilirmi!
Kanun maddesi arıyorum çünkü başvurduğum her yerden elim boş döndüm. Satıcı "bizim yapabilcemiz bişi yok" deyip çıkıyor. Peki burada kim ne yapabilir, bende birşey yapamıyorum. Bu durumda sadece kanun kalıyor elimde, tabiki burda beni savunacak bir madde varsa. Hakem heyetine başvuruda bulunmadım, bir tek orası kaldı zaten. Oraya da başvurup gelişmelerden sizi haberdar edeceğim.
İlginiz için teşekkürler ediyorum. Ama içimdeki his, başıma gelen diğer olaylarda olduğu gibi, bundada uğraştığım yanıma kar kalacak gibi...
|
Bugünün tarihi: 03/05/2025 11:22:03 |