Ürün garanti tarihi yanlış ne yapmalıyım? |
holostaticus |
İyi günler.
Öncelikler topiklerinizin hepisini göz gezdirdim böyle bir konu varsa gözden kaçırmış olabilirim. mazur görün. sorumuna gelince:
27.07.2006 tarihinde ürünü(notebook) faturası ile birlikte satın aldım. O günden beri kullanamadım arızanın benden kaynaklanmadığından(virus falan girdirmiş olma ihtimalimi gözönüne aldım) emin olduktan sonra ürünü aldığım yerin teknik servisine (14.gün)09.08.2006 da teslim ettim. Bugun üretici firmanın sitesinde dolaşırken, ürünümün seri numarasını yazarak elde ettiğim, ürünümün garanti başlangıç tarihini 17.07.2006 olduğunu gördüm. yani 10 gün önceden garantisi başlamış.
Aklıma bana daha önceden alınıp iade edilmiş bir ürünü satmış oldukları geldi. Ama bilemiyorum bunun mantıklı bir sebebi var mıdır.
bir de eğer bu konuda şikayetçi olursam internet sitesinden garanti süresini düzeltme ihtimalleri var ve beni haksız duruma düşürebilirler.
Bu durumda ne yapmam gerekiyor?bana böyle bir haksızlık yapmışlar ise ürünü alıp paramı iade etmelerini isteyebilir miyim? |
Av.Mehmet Taylan Karakum |
1. Elinizdeki faturanın örneğini, internetten ulaştırma imkanınız varsa; o sitede, muhakkak iletişim alanı vardır; oradan yazışarak düzeltme isteyebilirsiniz.
2. Makul bir süre içinde, ürün size sağlam olarak iade edilmez ya da tekrar arıza başgösterirse; ürünün yenisiyle değiştirilmesini veya paranızın iadesini talep hakkınız var.
|
holostaticus |
Ben ürünü satın aldığım zaman ellerinde 1 adet vardı. O ürün de kutusu açık önceden açılmış bir üründü bana vermeye çalıştılar ben kabul etmeyince 2 saat sonra bir yerden getireceğiz bekleyin o zaman diyip 1 adet başka bir yerden getirdiler. Onun kutusu kapalıydı ama ekranında toz taneleri vardı. (bir önceki gün arkadaşıma da notebook aldık başka marka ekranında hiçbir toz tanesi dahi görülmüyordu.) içimde bir kuşku vardı ama o kadar olur dedim ve aldım ürünü.
Bunları da görünce aklıma iade edilmiş ürünü bana sattıkları geldi. Bu kadar şey üst üste gelmesi beni iyice kuşkulandırdı. Yani demem o ki eğer bu daha önceden kullanılmış bir ürün ise ben bunun tamir olmasını kabul etmek istemiyorum. Bu mümkün değil mi? |
Av.Mehmet Taylan Karakum |
Tamam ama, bunun iade ürün olup olmadığını nasıl öğrenecek;öğrendiğinizin doğruluğundan, nasıl emin olacaksınız?
Teknik servise bir sorun veya internetten bir yazın, bakalım bilgi alabilecek misiniz?
Bir de, ekrandaki toz meselesi vardı. Muhtemel alıcılaraürünü gösterirken veya siz satın aldığınız anda, satıcı tarafından bilgisayara yüklemeler yapılırken ekrana yapışmış olamaz mı?
|
holostaticus |
Bu saatten sonra artık ürünümü istiyorum. 20 gün oldu acilen lazım olarak aldığım ürünü bir gün olsun kullanamadım.
Ürünün toz meselesine gelince ürünü kutusundan çıkartıp ekranını ben açtım. ama hâla önemli değildir heralde diyorum.
Artık tek isteğim biran önce hallolması. verdiğin bilgileri için çok teşekkür ederim sayın Mehmet Bey.
|