HRMGR |
İşvereniniz bilgilendirme amacı ile tüm çalışanlara ofisin kapanacağını önceden bildirmiş, etik ve doğru bir yaklaşım... Ancak bu bildirim bir fesih ihbarnamesi niteliği taşımaz, zira herşeyden önce bu bildirimde işin ne zaman biteceği belirtilmemiş, böyle dahi olsa aslolan; bu durumun bizzat çalışana yazı ile bildirilerek, bildirim tarihinden itibaren şu kadar gün sonra (çalışanın kıdemi ile mütenasip ihbar süresi kadar) iş akdinin feshedileceği tebliğ edilip, çalışanca tebellüğ edildiğine dair imzanın alınmasıdır. Böyle bir halde ihbar tazminatı hak etmezsiniz ancak kıdem tazminatına hak kazanırsınız.
Eğer iş sözleşmenizde başka bir ilde çalışma ile ilgili bir madde var ve siz bu duruma muvaffakat ettiyseniz (bu hükmü barındıran iş akdini imzalamış olmanız yeterlidir), işvereniniz size başka bir ilde , yaptığınız iş veya yakın (iş şartlarında esaslı değişiklik yaratmayacak) bir işi teklif edebilir. Bu durumda bu işi kabul etmek veya istifa ederek ayrılmak seçenekleriniz bulunmaktadır. (istifa ederseniz kıdem ve ihbar tazminatı haklarından yararlanamazsınız.)
Eğer iş sözleşmenizde böyle bir madde bulunmuyorsa, işverenin size başka bir ilde iş teklif etmesi, iş şartlarında esaslı bir değişiklik anlamına gelir. İşverenin bu hususu tarafınıza yazılı olarak iletmesinden itibaren 6 gün içinde bu durumu kabul etmek veya etmemek hakkına sahipsiniz. Bu durumu kabul etmezseniz (yazılı olarak verdiğiniz karşı cevapla veya hiç cevap vermemeniz halinde) işvereniniz iş şartlarında esaslı bir değişikliğe gittiğinin geçerli bir nedene (ofisin kapanması geçerli bir nedendir) dayandığı iddiası ile kıdem ve ihbar tazminatı vererek iş sözleşmenizi feshedebilir.
Yararlı olması dileğiyle, saygılarımla, |