Personelin şirketler arası devri |
ATIF BEY |
öncelikle selamlar,
Bünyemizde 3 tane anonim şirket var iş verenin isteğiyle çalışanları bir çatı altında toplayıp bu üç firmada'da görev vermek istiyorlar(bu arada firmalar otel ve restaurant)
1- personele firmalar arası geçiş yapacaklarını bildirdiler ama sözlü olarak, bu personele yazılı bir bildirimde bulunmaları gerekiyormu? geçişi kabul etmeyen personele kıdem tazminatı haricinde ihbarda vermek zorundalarmı ve yine aynı personel işsizlik sigortasından faydalanabilecekmi?
2-firma ve görev aynı olsada oteller farklı yerde şube olarak gözükecek diger otellere gitmek istemeyen personel şartlarda ağırlaşma var diyebilirmi kıdemin, ihbar ve işsizlik sigortasından yararlanabilirmi.
ilginiz için teşekkür ederim. |
HRMGR |
4857 sayılı İş Kanunu 7. maddesine göre işverenler, devir esnasında yazılı onayını almak suretiyle bir işçiyi, bir holdingin veya şirketler grubunun değişik işyerlerinde, yapmakta olduğu veya benzer işlerde görevlendirmek üzere geçici olarak diğer işverene devrettiğinde geçici iş ilişkisi kurulmuş olur -ki bence faaliyet gösterdiğiniz sektör de dikkate alınarak size en uygun yol budur. Bu ilişki 6 ayı geçmemek üzere yazılı olarak yapılır ve gerektiğinde en fazla 2 kez yenilenir. (toplamda 18 aylık bir süre)
Çalışanların iş şartlarının ağırlaştırılması , esaslı bir şekilde değiştirilmesi halinde, 4857/22. maddeye göre 6 gün içerisinde yazılı olarak kabul etmedikleri değişiklikler geçerlilik taşımaz ve çalışanları bağlamaz.Bu durumda işveren bu tür değişikliğin geçerli bir nedene dayandığını ispatlamak durumundadır. Böyle bir değişikliğin geçerli bir nedene dayandığını öne süren işveren, eğer işçi değişikliği kabul etmediyse ihbar ve kıdem tazminatı ödeyerek işçinin iş akdini feshedilir ancak bu durumda işçinin iş akdinin feshinin geçerli bir nedene dayanmadığı savıyla dava açma hakkı bulunmaktadır.
Yararlı olması dileğiyle, saygılarımla, |
ATIF BEY |
bilgi için teşekkür ederim ama ögrenmek istediğim bu değil ben bu konu ile il gili yazılı bir bildirimde bulunulması gerekiyormu, istemeyen personele kıdemin yanında ihbar tazminatıda verilmek zorundamı ve yine aynı personel geçişi kabul etmeyip ayrılırsa işsizlik maaşından yararlanabilirmi. Teşekkürler |
HRMGR |
İşverenin bu işlemi ne yolla yapacağı önemli...
Önceki mesajımda belirttiğim üzere Madde 7'ye göre geçici iş ilişkisi kurulacaksa, durumun işçiye yazılı olarak tebliği ve işçinin onayı gerekir. İşçi onaylamaz, işveren iş akdini feshederse kıdem ve ihbar (bildirimsiz fesih sözkonusu ise) tazminatı öder. İşçi işsizlik sigortasından (yasal süre içerinde başvurur, belli sürelerde belli prim gün şartı gerçekleşmişse) yararlanır. İşçi geçişi onaylamaz istifa ederse işsizlik sigortasından yararlanamaz.Kıdem ve ihbar tazminatını doğal olarak alamaz.
Madde 6'ya göre bir devir sözkonusu ise, işverenin bu durumu en azından genel bir duyuru ile çalışanları ile paylaşması doğaldır.Bu durum işçiye haklı sebeble fesih hakkı vermez. Ancak iş şartlarının ağırlaştırılması durumu sözkonusu ise işçinin işi kabul etmemesi ve işverenin iş akdini feshi durumunda, işveren yine kıdem ve ihbar tazminatı öder, işçi yine işsizlik sigortası hükümlerinden yararlanır.
Yararlı olması dileğiyle, saygılarımla,
|