unfaithful |
ben 2004 yılında yapılan ilk atama ile bir kuruma yerleştim atamam yapıldıktan sonra yapılan atamalara (Ek: 28/3/2005-2005/8714 K.) tarihinde
Yapılan yerleştirme sonucu B grubuna ait herhangi bir kadroya yerleştirilip ataması yapılanlar, daha sonraki personel alımları için, yerleştirmelerine esas alınan puanla başvuruda bulunamazlar. maddesi kpss yönetmeliğine eklendi bu madde eklenmeden önce sınavda kullandığımız puan türü ile sonraki atamalardada uygun kadrolara müraacat edebiliyor idik örneğin ben 657 sayılı devlet memurları kanununa tabi bir kurumda çalışıyor iken 399 sayılı khk meye tabi bir kite tercih yapıp kazandığım taktirde çalıştığım kurumdan istifa edip kazandığım kuruma başlayabiliyordum çıkan bu yönetmelikle bu imkanım ortadan kalktı ama bu uygulama sadece ösym tarafından atanan kpss adayları için geçerli mesela mülakat neticesinde bir kuruma yerleşen örneğin zabıt katipliği kadrosuna yerleşen birisi ösym tarafından yapılan atamalarda tercih yapma hakkına sahipken ben ösym merkezi tarafından yerleştirildiğim için tekrar müracat edemiyorum ben şu gerekçelerle:
1-devlet memurluğu kadroları homojen bir yapıya sahip değil farklı kurumlarda farklı maaş uygulamaları farklı özlük hakkı uygulamaları mevcut mesela benim kurumum en düşük memur maaşını veriyor ve tayin patırmam mümkün değil çünkü bir üniversitete memur olarak çalışıyorum ve kendi memleketime gitmek için kurum değiştirmem lazım buda kurum amiriminin muvafakatına bağlı oysa ben bir bakanlıkta çalışsa idim hem maaşım daha iyi olacaktı hemde tayin gibi bir sorunum olmayacaktı.anayasamızın MADDE 49.#8211; Çalışma, herkesin hakkı ve ödevidir.
(Değişik: 3.10.2001-4709/19 md.) Devlet, çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek için çalışanları ve işsizleri korumak, çalışmayı desteklemek, işsizliği önlemeye elverişli ekonomik bir ortam yaratmak ve çalışma barışını sağlamak için gerekli tedbirleri alır.Kamu yararının gereğide budur ben şu anki işimden daha iyi kazanacağım bir işte çalışsam hem verimnim artacak hemde ekonomik açıdan daha iyi bir konumda olduğum için kendimi geliştirebilecem böylece kamu yararı gerçekleşmiş olacak
2-Bu punı kullanamama durumu sadece ÖSYM tarafından atatnan kamu personelleri için geçerli bunun dışında kurumlarca yapılacak mülakatlar neticesinde atanan personeller ise tekrar ösym sisteminden faydalanıp atanabilmekte oysa anayasamız Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasî düşünce, felsefî inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.
(Ek: 7.5.2004-5170/1 md.) Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür.
Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.
Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar. demektedir ama sadece ösym tarafından atananlara uygulanan bu haksız tutum ilgili maddeyle ne kadar bağdaşmaktadır buda ayrı bir sorundur.
3-Devlet Memurluğu ve KİT sözleşmeli memurluğu birbirinden tamamen bağımsız olan kanunlarla düzenlenir ve bunlardan birini kazanmak diğerine girmeye engel teşkil etmez oysa bu yapılan düzenleme ile çalışma hürriyetine müdahele edilmiş üstü kapalı olarakta olsa birey zorla çalışmaya mahkum edilmiştir
4-ben ilk atamada yerleştiğimde böyle bir kural sözkonusu değildi örneğin devlet memuru olarak 2002 sınavında yerleşen birisi daha sonraki atamada devlet memurları kanununa tabi olmayan kurumları yazıp istifa edip gidebiliyordu bu 2004 yılına kadar devam etti ben sınava girip kazandığım tarihtede bu uygulama mevcuttu daha sonra çıkarılan bu kanunla benim menfaatlerim zedelendi hem ekonomik hemde sosyal menfaatlerim zedelendi
bu ve buna benzer bir çok gerekçe ile müraacat edebilirmiyim idareye acaba zaman aşımı süresi dolmuşmudur beni aydınlatırsanız sevinirim
|