Aslı Yurtlu |
5464 sayılı kanun
Şikâyet ve itirazlar
MADDE 11 #8211; Kart çıkaran kuruluşlar, kart ve ek kart hamillerinin kart kullanımıyla ilgili olarak yapacakları şikâyet ve itiraz başvurularını, başvuru tarihinden itibaren yirmi gün içinde hamilin başvuru yöntemi kullanılarak ve gerekçeli bir şekilde cevaplandırmak zorundadır. Kuruluşlar, kart ve ek kart hamillerinin şikâyet ve itirazlarının ilgili birimlerine kolaylıkla ulaşmasını sağlayacak tedbirleri almakla yükümlüdür.
Kredi kartı ile yapılan işlemlere, son ödeme tarihinden itibaren on gün içinde, kart çıkaran kuruluşa başvurmak suretiyle itiraz edilebilir. Kredi kartı hamili, yapacağı başvuruda, hesap özetinin hangi unsurlarına itiraz ettiğini gerekçesiyle belirtmek zorundadır. Süresi içerisinde itiraz edilmeyen hesap özeti kesinleşir. Hesap özetinin kesinleşmesi genel hükümlere göre dava hakkını ortadan kaldırmaz.
Madde hükmünden de anlaşıldığı üzere hesap özetindeki hangi unsurlara itiraz edildiği açıkça belirtilmelidir.
İkinci olarak ilk bendde "hamilin başvuru yöntemi kullanılarak" ibaresinden benim anladığım belli bir şekil şartı yok. Onlar size, sizin kullanmış olduğunuz yöntemle cevap verecekler. Ama iadeli taahhütlü mektup ya da noter aracılığıyla başvurmanız daha garanti olacaktır. SAYGILARIMLA..
|