Fakültelerde hukuk öğrenimini zevkli hale getirmek |
salim_iusgazi |
Ülkemiz Hukuk Fakültelerinde öğrenimini devam ettirmekte bulunan öğrencilerinin karlışaştıkları problemler ve bu problemlere alternatif çözüm yolları nelerdir[?] Öğrencilerin daha motivasyonlu ve başarılı olmaları için,ilk etapta Hukuk Fakültelerine gelen öğencilerin mesleklerine korkuyla bakmamaları için ve de hukuk eğitimini daha aktif ve zevkli hale getirmek için neler yapılabilir[?] Özellikle şahsım gibi hukuk fakültesi okumakta olan öğrencilerin yorumlarını bekliyorum. Saygılar... |
Emrah Yavuzcan |
Hukuk eğitimini zevkli hale getirmek bir bakıma senin elindedir. Eğer isteyerek geldiğin bir fakülteyse, hukuk alanını gerçekten sevmekteysen çoğu dersi takip etmekten bile zevk alırsın. Bunun yanında bir avukata yardım edersen, hukuk sitelerini takip edersen veya adliyede gidip davaları takip edersen, hukuk eğitimini zevkli hale getireceğine inanıyorum. |
alisinkay |
Benim bir defterim var.Başbakan olursam yapacaklarımı yazdığım defterim. :) belki saçma birşey, belki asla başbakan olamayacağım ama gene de otistik çocuklardan güvenlik güçlerine kadar her konuda notlarım var.Birisi de hukuk fakülteleri hakkında.
Benim ilginç ve belki saçma gelebilecek önerilerimden biri de dönüşümlü olarak her ay bir mahkemeye sıra gelecek şekilde mahkemelerin hukuk fakültelerinde yapılması.Bu bir aylık süre 2 aya da çıkarılabilir.Ama Ağır ceza mahkemesinden tutunda iş mahkemesine kadar her mahkemenin bir günü 2 ayda bir hukuk fakültelerinde yapılabilir.
Mahkemenin huzurunun bozulmaması için yalıtımla bir bölme kullanılır.Duruşmadakiler filmlerde gördüğümüz sorgu odaları gibi öğrencileri göremez ama öğrenciler mahkemenin her aşamasını takip edebilir.
Hatta illa hukuk fakültesine mahkeme getirilmesine gerek yok.Bunun için adliyelerde özel bir bölüm yapılabilir.Sadece hukuk fakültesi öğrenci ve öğretim görevlilerine açık olan bu bölümlerde öğrenciler davaya hiç müdahale etmeden gerçek bir davayı izleyebilirler.Davadan görüntü alınmaması için girişlerde sıkı bir tedbir alınması yeterli.Ayrıca öğrenci kılığında girebilecek olası saldırganlara karşı da girişlerdeki güvenlik tedbiri çok daha sıkı olabilir.Hatta yalıtımla oda ile ilişki içerisindeki bölüm kurşun geçirmez cam ile kaplanabilir.
Kamera da bir sistem ama öğrenciler kamerada o atmosferden uzak kalacaklardır.
**********************************************************
Bir diğer önerim ise yasama dersleri.Belki Roma Hukuku dersi içinde verilebilecek bir konu olabilir.
Öğrenciye bir olay verilir.Ve genel hukuk çerçevesi içerisinde öğrenciden o olaya özgü kanun yapması istenebilir.Bu durumda öğrenci psikolojik olarak kendini tatmin ettiği gibi hukuksal düşünce ve hakim olduğunda olası boşluklarda kanun yapma yeteneğini geliştirebilecektir.
***********************************************************
3. Önerim başka öğrenciler arasındaki küçük münakaşalarda disiplin cezası verilirken hukuk fakültesi öğrencilerinden bir danışma organı oluşturulup fikirleri alınabilir.Ancak ilgili suçun ve cezanın çok küçük olması gerekir.Öğrenciler böylelikle kararlarında başkalarının hayatını etkileyebilecekleri bilincine ulaşır ve daha dikkatli davranır.Hukuğun önemini daha çabuk anlarlar.
************************************************************
4. Önerim Hukuk fakültelerinde etkilesimli ders anlatım metodu (ben uydurdum belki vardır) kullanılabilir.Bu metoda göre öğrenciler karşılıklıtartışmaya girerler.Ve misafir öğrenci olan 3. kişiyi ikna etmeye çalışırlar. Bunun öğrenciye yararı savunduğu ve inandığı tezi öğretmenin etkisi altında kalmadan güvenle ve cesaretle savunabilmesini sağlar.Ve öğrencinin kendine güveni artar.
Yukarıda saydığım metodlar ile öğrencinin derse karşı ilgisi uyanır ve gözden kaçan maddeleri araştırabilir.Mahkeme kendi düşüncesinin aksine bir karar verirse neden bu kararı verdiğini araştırır ve öğrencinin kişise4l gelişimine katkı sağlar.Üstelik bu ders çalışma zorunluluğu dışında isteyerek yaptığı için kendinden emin, araştırmacı, kendine güvenen, işinin hassasiyetini bilen bir hukukçu olmasına yardımcı olur.
Ne dersiniz? |
alevwff |
bence bunun en iyi yolu bi yandan okula devam ederken bir yandan da işin pratiğine girmektir. ben ikinci sınıftayım ve bir yandan avukat yanında çalışıyor bi yandan da okula devam ediyorum bu kendimi geşliştirmeme yardım ediyor.okuldan kopmamak ve hocalarımızdan en iyi şekilde yararlanmak ayrıca bu tarz hukuk sitelerinden de günceli takip ederek ve üniversite yıllarını en iyi şekilde eğlenerek değerlendirmek gerektiğini düşünüyorum. |
Av.Dilek Kuzulu Yüksel |
Tüm arkadaşlar çok güzel önerilerde bulunmuşlar. Öğrenci değilim ama ben de şunu ekleyebilirim, arkadaş grubunuzla kanunları yorumlayıp, pratik çalışmalar yapabilirsiniz. Bir de tartışmaktan asla kaçınmayın, bir konu üzerinde ne kadar farklı yorumlar öne sürülürse insanın araştırma ve öğrenme şevki daha da artmakta, araştırıp öğrendikçe de bu şevk kamçılanmakta ve bu şekilde öğrenilen bilgiler akılda daha çok kalmaktadır. Son olarak da ders geçmek için değil gerçekten öğrenebilmek için çalışmanızı tavsiye ederim. Bu şekilde emin olunuz dersler daha eğlenceli hale gelecektir sizin için.
Başarı dileklerimle... |
Av.Fırat Bayındır |
Hukuk eğitimini zevkli hale getirmek için bolca pratik yapmalısınız.
Pratik yapmanın da en verimli yolu hukukçulukla uzaktan yakından ilgisi olmayan ama şu veya bu şekilde kendisinin veya yakınının yolu mahkemelere düşmüş olan konseyler oluşturmaktır.
Bu koseylerde aile efradı pek tercih edilmez. Ne de olsa bu işin ilmini yapan sizsiniz ve size duyulan saygı nedeniyle pek konulara katılınmaz.
Konseyde baş köşeyi ordan oraya sürülmüş memur yakınlarınız, eşinden boşanmak için yıllardır uğraşan bir tanıdığınız, illa ki ucundan sendikacılıkla uğraşmış bir işçimiz, kredi kartıyla başı dertte olan kartzedeler, durduk yerde kendisine çarpıldığı halde 8/8 kusurlu bulunan bir vatandaş, iş,ticaret,borçlar,medeni vb birçok dalda uzmanlaşmış muhasip gibileri mutlaka olmalıdır.
Böylece onlardan, bir avukatla nasıl pazarlık yapılır'ı, 40 avukat nasıl gezilir'i, borçlu olduğu için hakkında icra takibi yapılandan alacaklıya karşı nasıl manevi tenzimat! açılır'ı,boşanamamak için neler yapılmalı'yı,böyle kanun olur mu'yu, nasıl yaş küçültlür'ü, istifa eden işçinin ihbar-kıdem tazminatı nasıl alınır'ı, vb pek çok şeyi ama aslında siz hariç herkesin hukukçu olduğunu öğrenirsiniz. Zaten boşuna okuyorsunuz. Okuduklarınızla adliyede yaşayacaklarınızın nasıl 180 derece farklı olduğunu göreceksniz. İyisi mi hayat pratiğine şimdiden başlayın. |
infinity |
öneriler için tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.ben 1. sınıf öğrencisiyim ve açıkçası derslerde sıkılıyorum ama önerilerinizi değerlendirerek derslere olan ilgimin artacağını düşünüyorum özellikle mahkemeleri izlemek fikri ilgimi çekti. |
x_tugba_x |
syn:emrah yavuzcan
ben hukuk fakültesi 1.sınıf öğrencisiyim.isteyerek bu bölümü seçtim,pişman da olmadım...yani zevk alıyorum.söylediğiniz okul dışında yapılabilecek faaliyetlerde de bulunmak istiyorum.bu konuda önerilerinize ihtiyacım var.ne gibi bir yol izleyebilirim??? |
Kaan V. |
Hukuk fakültesi son sınıf öğrencisiyim benim de bir kaç nacizane tavsiyem olabilir:
Diğer katılımcıların da belirttiği gibi teorik kısım insanı bazen çok sıkabiliyor onun için pratikte yapmak gerekiyor. Pratiği nasıl yapabilirsiniz peki? Bir avukatın yanında çalışarak yapabilirsiniz ya da avukat tanıdığınız varsa bitmiş dosyaları inceleyerek yapabilirsiniz. Yargıtay kararları dergisine abone olursanız veya aylık satılan yerlerden ay ay alıp okursanız çok faydasını görebilirsiniz hem kendinizi geliştirmek adına hem de öğrenimi daha zevkli hale getirmek adına. İlla hepsini okumak zorunda değilsiniz bilginizin olduğu konular hakkındaki kararları takip etseniz bile iyi olur yargıtayın son içtihatları hakkında da bilginiz olur. Bununla beraber internetin nimetlerini kullanırsanız çok büyük fayda göreceğiniz kanaatindeyim. Örneğin düzenli olarak belli aralıklarla rega.basbakanlik.gov.tr adresine uğrayıp resmi gazeteleri inceleyebilirsiniz. Yine www.adalet.gov.tr www.danistay.gov.tr www.yargitay.gov.tr gibi adresleri inceleyebilirsiniz.
Özellikle buradaki forumları takip edebilirsiniz. Ben Hukuki.Net'e birinci sınıfın ilk döneminde girmeye başlamıştım. O zamandan beri düzenli olarak takip ediyorum. Ne kadar faydasını gördüğümü anlatamam.
İnsan öğrendiklerini uygulayınca, uygulama fırsatı bulunca hem öğrenmekten zevk alıyor hemde onu uygulamaktan zevk alıyor. |