Şeytanın Uşakları
Birkaç gün öncesi tv seyrediyorum daha doğrusu sözüm ona haberleri dinliyorum sipiker almış mikrofonu eline soruyor islamiyete göre çok eşlilik uygulanmalı mı? Tarzında. Belliki birileri atmış taşı kuyuya bizim akıllılarda çıkarmaya çalışıyor.
-Kadınlarında çok eşli olması kabul ediyorsa olsun diyor vatandaşın biri
-diğeri
-Bu ekonomik şartlarda mümkün mü? diye soruyor;
-öteki
-Olmaz deyip kestiriyor aklına yatmamış belli
Şimdi olaya taşı kuyuya atanın gözüyle bakalım
-birinci vatandaşın cevabı: ya kuranda kadınlara çok eşlilik hakkı tanınmış mı? Kurana da karşı geliyor kafir.
İkinci vatandaşın cevabı: senin paran yoksa evlenme ben zengin aileyim ailemdeki erkekler üçte alır dörtte bu islamiyetin Kur'an ın bize tanıdığı bir hak.
Üçüncü vatandaşın cevabı: açta bir Allahın kelamını oku müslüman müsvettesi.
Hani o sipiker gelipte bana sormazya bu konuyu sorsaydı heralde cevabım şöyle olurdu:
Evet kuranda açık bir şekilde çok eşlilik erkekler için onaylanmıştır ancak bu ayeti geldiği dönem koşulları ile değerlendirmek gerekir müslümanların sayılarının az, arap yarım adasının putperest olduğu dönem şartlarında birde müslüman erkeklerin savaşta ölmeleri kadın erkek nüfusundaki dengeyi bozmuştur.
Konunun önemini ve olayı daha iyi kavrayabilmek açısından Birkaç açıklama yapmak gerekirse doğanın kanunu gereği insan ve diğer canlıların üç temel ihtiyacı mevcuttur
Beslenme
Barınma yani güvende olunabilecek bir ortam
Üreme
Yine Adem ile Havva'nın yasak meyve rivayetine gelince:
Adem ile Havva dünyada cennet bahçesi diye tabir edilen güzelliklerle dolu bir dağda yaşamaktadırlar kendilerine yasaklanan meyvada cinselikleridir bu yasağı çiğnerler ve ürerler taki sonunda cennet bahçesi denen yere sığmaz olurlar ve Ademe '' inin aşağı'' diye vahiy gelir ve cennet bahçesinden çıkarılırlar. Bu konunun oluş şekli ile ilgili pek çok rivayet vardır ama benim düşünceme göre mantıklı olan rivayet budur.
Erkek nüfüsundaki bu azalmadan dolayı hem müslüman kadınların putperest erkeklerle evlenmelerini önlemek adına hemde zinayı engelemek için gelen bir ayettir. Üreme yani cinselliğin insan hayatındaki yeri özellikle verdiğim örnekler dikkate alınırsa tartışmasızdır.
Tüm bu açıklamalardan sonra kadın ve erkek nüfüsunun dengede olduğu günümüz şartlarında maddi durumu iyi olan erkeklerin birden fazla kadınla evlilik yapmalarının doğuracağı sonuç: devletin resmiyetin tanımadığı imam nikahı ile mümkün olup kadının maddi manevi hak mahrumuyetine sebep verdiği gibi maddi durumu zayıf olan erkeklerinde evlenip yuva kurma hakkını gasp etmektir sonuç itibarı ile bu erkekler için zina kaçınılmaz olup vede zina iki kişi ile olduğundan bu tip bir düşünce hem kadına hem erkeğe Kur'an eli ilede zinaya olur verme sonucunu doğurur. (gerçi artık zina suç değil düşünüyorumda zinayı suç olamaktan çıkaran siyasi düşünce Kur'anada el atmış)
Bu benim şahsi düşüncem olup bu konuya cevap vermesi gereken ne benim nede sokaktaki vatandaş bu konuya cevap verecek olan Diyanet İşleri Başkanlığı'dır.
-Kadınlarında çok eşli olması kabul ediyorsa olsun diyor vatandaşın biri
-diğeri
-Bu ekonomik şartlarda mümkün mü? diye soruyor;
-öteki
-Olmaz deyip kestiriyor aklına yatmamış belli
Şimdi olaya taşı kuyuya atanın gözüyle bakalım
-birinci vatandaşın cevabı: ya kuranda kadınlara çok eşlilik hakkı tanınmış mı? Kurana da karşı geliyor kafir.
İkinci vatandaşın cevabı: senin paran yoksa evlenme ben zengin aileyim ailemdeki erkekler üçte alır dörtte bu islamiyetin Kur'an ın bize tanıdığı bir hak.
Üçüncü vatandaşın cevabı: açta bir Allahın kelamını oku müslüman müsvettesi.
Hani o sipiker gelipte bana sormazya bu konuyu sorsaydı heralde cevabım şöyle olurdu:
Evet kuranda açık bir şekilde çok eşlilik erkekler için onaylanmıştır ancak bu ayeti geldiği dönem koşulları ile değerlendirmek gerekir müslümanların sayılarının az, arap yarım adasının putperest olduğu dönem şartlarında birde müslüman erkeklerin savaşta ölmeleri kadın erkek nüfusundaki dengeyi bozmuştur.
Konunun önemini ve olayı daha iyi kavrayabilmek açısından Birkaç açıklama yapmak gerekirse doğanın kanunu gereği insan ve diğer canlıların üç temel ihtiyacı mevcuttur
Beslenme
Barınma yani güvende olunabilecek bir ortam
Üreme
Yine Adem ile Havva'nın yasak meyve rivayetine gelince:
Adem ile Havva dünyada cennet bahçesi diye tabir edilen güzelliklerle dolu bir dağda yaşamaktadırlar kendilerine yasaklanan meyvada cinselikleridir bu yasağı çiğnerler ve ürerler taki sonunda cennet bahçesi denen yere sığmaz olurlar ve Ademe '' inin aşağı'' diye vahiy gelir ve cennet bahçesinden çıkarılırlar. Bu konunun oluş şekli ile ilgili pek çok rivayet vardır ama benim düşünceme göre mantıklı olan rivayet budur.
Erkek nüfüsundaki bu azalmadan dolayı hem müslüman kadınların putperest erkeklerle evlenmelerini önlemek adına hemde zinayı engelemek için gelen bir ayettir. Üreme yani cinselliğin insan hayatındaki yeri özellikle verdiğim örnekler dikkate alınırsa tartışmasızdır.
Tüm bu açıklamalardan sonra kadın ve erkek nüfüsunun dengede olduğu günümüz şartlarında maddi durumu iyi olan erkeklerin birden fazla kadınla evlilik yapmalarının doğuracağı sonuç: devletin resmiyetin tanımadığı imam nikahı ile mümkün olup kadının maddi manevi hak mahrumuyetine sebep verdiği gibi maddi durumu zayıf olan erkeklerinde evlenip yuva kurma hakkını gasp etmektir sonuç itibarı ile bu erkekler için zina kaçınılmaz olup vede zina iki kişi ile olduğundan bu tip bir düşünce hem kadına hem erkeğe Kur'an eli ilede zinaya olur verme sonucunu doğurur. (gerçi artık zina suç değil düşünüyorumda zinayı suç olamaktan çıkaran siyasi düşünce Kur'anada el atmış)
Bu benim şahsi düşüncem olup bu konuya cevap vermesi gereken ne benim nede sokaktaki vatandaş bu konuya cevap verecek olan Diyanet İşleri Başkanlığı'dır.