Hukuki.NET


25/04/2024  Eski forum arşivi bölümü

Hukuksal Tartışmalar




 


Forum:
YÖK yasa tasarısı
Ömer YILDIZ 2547sayılı YÖK yasasında yapılması istenilen değişiklikler ve dünkü TBMM oturumunda yapılan kısmi değişikliklerle ilgili olarak iktidar,muhalefet,YÖK,Üniversiteler Arası Kurul ve Rektörler ile çeşitli kurum ve kuruluşların görüş ve düşüncelerini gazete ve TV lerden izlemekteyiz.Üniversitelerde Akademik kadrolarda Profesör,Doçent,Yardımcı Doçent,Öğretim Görevlisi,Okutman,Uzman ve Araştırma Görevlileri çalıştırılmaktadır.Ayrıca 657 ye tabi memur kadrolarındada idari,teknik,sağlık,avukatlık ve yardımcı hizmetler sınıfı personeli çalıştırılmaktadır. Her dört yılda bir yapılan (güya seçim sonucu) Rektör atamalarından sonra kıyametler kopmakta,üniversitelerde her yönden çalışma huzuru kalmamaktadır.Yeni atanan Rektörler (Genel seçimlerden sonraki hükümet değişikliklerinden sonra olduğu gibi) kendi yandaşlarını yönetim organlarına ve yönetim birimlerine getirmek için hukuk dışı uygulamalar ve eylemler yapmaktadırlar. Devlet Memurluğu için yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavı için müracaat formu alma kuyruklarında çile çeken adayları geçtiğimiz günlerde TV lerde izledik.Ayrıca evvelce sınavı kazanıp başarılı olan adaylar da atanmak için umutla beklamektedirler. Hal böyle iken Üniversite Rektörleri kadro verilmemesi,ödenek verilmemesi nedenleriyle eylül ayında üniversitelerin eğitim öğretime açılamıyacak duruma geldiklerini söylerken akademik kadro olan Öğretim Görevlisi,Uzman,Okutman,Araştırma Görevlisi kadrolarına açıktan atama suretiyle aldıkları personeli 657ye tabi personel eliyle yürütülmesi gereken işlerde istihdam ederek hileyi şeriye yapmaktadırlar.7 adet mühendisle yürütülen işler için 22 adet mimar ve mühendis uzman kadrosuyla çalıştırılmaktadır.Güya eski yönetimin adamı oldukları için kızağa alınan 7 mühendis otururken maaş almaya mahkum edildikten sonra bu kişilerin yürüttüğü işler için 22 adam almak hangi şirkette olasıdır.Ülke kaynaklarını heba edenlerin ödenek verilmemesinden şikayet etme hakkı varmıdır. Öte yandan hiç bir sınava tabi tutulmadan yukarıdaki şekilde istihdam edilen yandaşları kadro açılır açılmaz 6 aylık aday memurluk sürecini beklemeksizin 657ye tabi mühendis,mimar,avukat v.b. kadrolara atanması(kuyruklarda çile çekenler ve sınavı kazanıp atama bekleyenlere karşı)haksızlık ve adaletsizlik değil midir? Netice olarak üzülerek söylüyorum ki;Üniversitelerin ve YÖK'ün yukarıya örneğini yazdığım Derebeylik yapıları halk yararına halk için evrensel üniversitelerin yapılarına kavuşturulmalıdır.Saygılarımla.... yildiz
Av.G.A Sayın Yıldız, yıldız gibi parlak bir fikirle iltinizi bitirmişsiniz ama KPS ile memur olmak için hükümet ataması bekleyenler , KPS kuyrukları ile YÖK ün veya üniversitelerin ne alakası var. Ayrıca Evrensel Üniversiteye, çıkarılmak istenen yeni YÖK yasasıyla ulaşılacağını mı sanıyorsunuz. Tasarıyı okudunuz mu? Getirileri ne ki , savunma ihtiyacı duydunuz? YÖK yasa tasarısı bu haliyle Üniversiteleri siyasallaştırmakta, modern öğretim kurumundan çıkarmakta tam tersi çağdaşlaşmaya çalışan ülkemizi skolastik karanlığın kucağına oturtmaktadır. Hükümetin bu konuda iyi niyetinden bahsetmek olanaklı değildir. Ayrıca samimi olmadığını düşündüğünüz, güvenmediğiniz Öğretim Üyelerinden ders almak, çocuklarımızı göndermek için niye yırtınıyoruz! https://www.hukuki.net
Ömer YILDIZ Sayın Av.G.A. İlginize ve yanıtınıza teşekkür ederim.Benim iletimdeki görüşlerim kamu oyundaki izlediklerim ve uygulamadaki tespitlerimle ilgilidir.Hükümet veya YÖK taraftarlığı ile alakası yoktur.Kuyruklarda bekleyenler veya atama bekleyenlerin haklarının bir şekilde gasbedilmesiyla ilgili işlem ve eylemlerin paylaşılmasıyla alakalıdır.Kamu düzeni için belirlenen kurallara herkesin tabi tutulmasıyla ilgilidir.Evrensel ve bilimsel üniversitenin lafla değil gerçekten kurulmasıyla ilgilidir.Saygılarımla... yildiz
cabri Ben meslek lisesi mezunuyum ve mevcut hükümete desteğimi heryerde belirtiyorum. Bu ülkenin lise çağına gelmiş gençlerini hangi okulda okulda okursa okusun bir ve eşit tutan bu anlayış tabi ki desteği hakedecek. Şu meslek liseli şu imam hatipli ayrımcılığına giden zihniyetin ne ülke eğitimine ne de ülke bütünlüğüne bir faydası olamaz. Hukukcu değilim ama 18 yaşına gelmeden ailesinin verdiği karar ile düz liseli, meslek liseli yada imam hatipli olan bir çocuğu ayrıma tabi tutmak ve bu tercihler doğrultusunda bir nevi cezalandırmak hiçbir hukuk kuralıyla bağdaşmaz sanırım. Yükseköğrenim hakkı YÖK tarafından gaspedilen gençlerin umarım bu hakları geri verilecek. Ne pahasına olursa olsun. Bunun değeri ne ekonomi ne AB ile ölçülemez. Üniversitelerin siyasallaşması nasıl mümkün olacak bilmiyorum. YÖK ün 15 üyesi; 5 Hükümet, 5 C.başkanı, 5 ÜAK tarafından atanacak sanırım. Koltuk kavgası için ortalığı ayağa kaldıranlara laiklik korkusuyla ayaklananlar eklenmiş bir curcunadır sürüyor. Anayasanın değişmez hükmüdür laiklik, ülkenin %99 u da laikliği savunur düşüncesindeyim. Altında başka şeyler aramadan gaspedilmiş hakların geri verilmesi olarak bakarsak bu konuya sanırım bu kadar gürültü çıkmaz. Bu katsayı meselesi çözülmez ise orta ve uzun vadede ülke sanayisi büyük yara alacak. Eğitim almış kaliteli elemanları yetiştiren eml ler kapanma noktasına gelirse düz liselerde yığılma ve işsiz patlaması kalitesiz ara eleman fazlası ülke sanayini bitirir. Avrupalı mesleki eğitimi özendirip orta öğretim içindeki payını % 70 lere taşırken bizde tam tersi yapılıyor ve bu ülkede hala neler konuşuluyor !!
Av.G.A Siz çıkarınız doğrultusunda yorum yapıyor ve düşünüyorsunuz. Bir meslek liseli ile düz liselinin devlete maliyeti arasındaki oran 1/3'den fazla. Yani Düz Lise öğrencisinin yıllık devlete maliyeti 5 milyar TL ise bu meslek lisesi öğrencisi için 15 milkyar TL sından fazla. Buradaki eşitsizliği ağzına alan yok. Herkes hep bana hep bana diyor. Koltuk kavgası falan yok. Hepsinin görevi süreli. Ayrıca sizi cezalandıran , hakkınızı gaspeden YÖK değil sizin düşüncelerinize kulak asmayan aileniz olmuş. Saygılar https://www.hukuki.net
cabri Evet kendi çıkarım doğrultusunda yorum yapıyorum çünkü eğitimde fırsat eşitliğine inanıyorum. Benim gibi 1 milyonu aşkın meslek liselide benim gibi düşünüyor. Kendi haklarımı düşünmem kadar doğal birşey olmaz sanırım. Devlete maliyeti fazla diye yükseköğrenim hakkını kısıtlama nasıl bir mantık ben anlayamadım. Bu gençler devlete 5 lira maliyet çıkarıyorsa ailelerine 25 lira maliyetleri var birde kalkıp sizi aileniz cezalandırdı gibi bir yorum yapmanıza şaşırdım doğrusu. Bu okul mezunlarının %90 ı aldıkları eğitimin hakkını veriyorlar zaten. Geri kalan % 10 u da isterse kendi alanlarında -say-ea-söz- yükseköğrenim yapma hakkına sahip olmalıdırlar. Bunu engellemek alenen hak gaspıdır. Bu durum sürerse meslek liselei boşalır, mesleki eğitim almaya kimse gönüllü olmaz. Ülke sanayisinde kaliteli düşer. Ara elemanlık çıraklara kalfalara kalır. Meslek liselerini özendirin önlerini kesmeyin. Umarım yarın başbakan bu konuda kararlılığını sürdürür. Yoksa o da bu hak gaspına ortak olmuş olur. imam hatipleri istemeyenlerin meslek liselerini dolayısıyla uzun vadede ülke ekonomisini pek umursadıkları yok. onların derdi belli gerisi boş...
Av.G.A Ağır vergiler altında ezilen halkın parasıyla okuyacaksın sonra da fırsat eşitliği diyeceksin , bu benim hakkım diye ortalığı yıkacaksın. Yok öyle yağma. Eğer fikirlerinizde samimi olsanız dersiniz ki; "tamam bir hata yaptık. Devletin (halkın) bizim için yaptığı harcamaların hakkını veremedik, biz bu harcamaları tazmin edelim. Tüyü bitmemiş yetimin hakkını iade edelim. Orta öğretimin fark deslerini de okuyalım. Sonra bize istediğimizi verin." Nerdee ! Beleşçilik kanımıza işlemiş. Çalalım da nasıl olursa olsun. Sana ne Liselinin ailesinin harcadığı paradan. Adam kendi parasını işstediği gibi istediği yere harcar. Sen benim paramı çarçur ediyorsun ya. Ya benim hakkım ne olacak? https://www.hukuki.net
cabri Kendine gel arkadaş !! yazdıklarını önce oku sonra onayla. Duygu sömürüsü yapmadan yaz. Ağır vergiler altında ezilen vatandaşın parasını, tüyü bitmemiş yatimin hakkını o paraları çalanlar düşünsün. O benim yada başka bir meslek liselinin sorunu değil. Belki senin olabilir ama benim değil. Devletin görevi topladığı vergilerle eğitim ihtiyacını karşılamaktır. Genel öğretim içinde %10 olan mesleki eğitim % 70 lere çıkarmalıdır. Devlet ne yatırım yapmış meslek liselerine! Meslek lisesine gelene en iyi mesleki eğitimi verecek ve isteyene de yüksököğrenim hakkı tanıyacaktır. Ne demek sen bu okulu okudun başka birşey yapamazsın. böyle saçmalık olur mu. Bir insan hem elektrik teknisyeni hem bilgisayar müh. makina inşaat müh. olamaz mı. bu adama yapılan eğitim harcaması boşa mı gitmiş oluyor. Meslek lisesinden mezun olanların %90 ı üniversiteyi zaten düşünmüyor yada kazanamıyor çünkü mesleki dersleri daha fazla görüyor. Aldığı eğitim doğrultusunda devletine milletine yararlı bir vatandaş olarak yaşamını sürdürüyor. Burda bir sorun yok sanırım. Geri kalan %10 kendini okul dışında yetiştirip daha kapsamlı eğitim almak için yada ikinci bir meslek için üniversiteyi düşünüyor. Bu %10 için kalkıp tüyü bitmemiş yetimin hakkından bahsedene orda dur! ve düşün demek lazım. haddini aşma. Meslek lisesi öğrencisi tam gün eğitim görürken düz lise yarım gün. meslek liseli 3 teknik lise 4 yıl eğitim görürken düz lise 2,5 yılda bitirebiliyor. pratik eğitim için dünya kadar masraf yapıyor. Ama sen zaten meslek sahibi oldun üni okuma hakkın yok deniyor. Eğitimde fırsat eşitliği ilkesine hiçbir mazeret gösterilemez. 100 kişi içinde 1 kişi de olsa istiyorsa herkes gibi yükseköğrenim yapabilir.-kendi alanında tabi-O kişiye harcanan paralar heba olmaz heralde.
avukat62 Sayın cabriye katılıyorum. Devlete maliyetlerinin yüksek olduğu gibi bahaneler, meslek lisesi mezunlarının üniversitede okuma hakkının kısıtlanmasına mazeret teşkil edemez. Sanki diğer liselerin devlete maliyeti hiç mi yok? Kaldı ki mesela Fen liselerinin devlete maliyeti en az meslek liseleri kadar veya hatta meslek liselerinden dahi daha yüksekdir. Şimdi o mantıkla gidecek olursak o zaman onları da üniversiteye almayalım. Burada aslında, mesele maliyet meselesi falan değil, İmam hatip lisesi mezunlarının üniversitelere girişini engellemek. Olay yaşın yanında kurunun da yanmasıdır. Tabi ki buradaki "yaş" da diğer meslek lisesi mezunları oluyor. DeFacto
cabri Objektif görüşünüz için teşekkürler Sayın avukat62. Asıl mesele kesinlikle imam hatipler... Ama olan meslek liselilere oluyor.
Av.G.A Sayın Demir, Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz. Savunduğunuz konu hakkında bizi bilgilendirecek gerekçeleriniz, fikirleriniz varsa yazın yararlanalım. Ama buradan temeli olmayan laflarla haklı veya haksız 3. kişilere hakaret edemezsiniz. Buradan yapılan hakaretler SMS ile yapılan hakaretlere de benzemez. Başınız hukuken derde girebilir. Acilen iletinizi düzeltmenizi tavsiye ediyorum. Bu konudaki gerekli uyarı Sayın Admin e de yapılmıştır. https://www.hukuki.net
Av.G.A 19.05.2004 KAMUOYUNA Hukukçularýn, aldýklarý eðitim ve edindikleri hukuk bilinciyle Dünya ve Ülke sorunlarýna sahip çýkmak ve içinde yaþadýklarý toplumun aydýnlanmasýna katkýda bulunmak gibi, örnekleri insanlýk tarihi boyunca birçok kez yaþanmýþ ezeli sorumluluklarý bulunmaktadýr. Bu sorumluluk bilinciyle, Türkiye Barolar Birliði kurulduðu günden beri Cumhuriyetin temel niteliklerine baðlý yapýsýyla, demokratik laik hukuk devletine daima sahip çýkmýþtýr. Bu nedenle Türkiye Barolar Birliði Cumhuriyetle birlikte baþladýðýmýz çaðdaþ uygarlýk yolculuðunda, önümüze çýkan tarihi bir dönemeçte olduðumuzu görerek halkýmýzý aydýnlatmayý vicdani bir görev bilmiþtir. Ülkemizin nice iç ve dýþ sorunlarla karþý karþýya bulunduðu bir ortamda, ülkeyi yöneten ve sorunlarý çözme durumunda olanlarýn, öncelikli olan meselelerle deðil, kendilerini iktidara getiren demokratik sistemle hesaplaþmaya girdikleri, kendi demokrasi anlayýþlarýný dayatarak ülkeyi kaosa götürdükleri kaygýyla izlenmektedir. Bunun sonucu olarak Anayasa tarafýndan güvence altýna alýnan kurum ve kurullar örselenmekte, geleceðe olan güven duygusu zayýflamaktadýr. 4.11.1981 tarih ve 2547 sayýlý Yüksek Öðretim Kanununda deðiþiklik yapýlmasý hakkýndaki 13.5.2004 tarih ve 5171 sayýlý yasa, iddia edildiði gibi meslek liselerinin sorunlarýný çözmeye yönelik olmayýp, tüm üniversite camiasý ve sivil toplum örgütlerinin karþý çýkmalarýna raðmen, 3 Kasým'da seçmen tabanýna verilen sözlerin yerine getirilmesi amacýyla yapýlan bir dayatmadýr. Mevcut YÖK Yasasý bile toplumun beklentilerine cevap vermezken, bu yasal düzenleme ile üniversitelere mali, bilimsel ve idari özerklik verilmediði gibi, Türk eðitim sisteminin geleceði karartýlmakta, siyasal iktidarlarýn üniversiteler üzerindeki etkinliði daha da artýrýlmaktadýr. Siyasal iktidarýn, halkýn bunca ekonomik, siyasal ve sosyal sýkýntýlarýna karþýn, sabýr ve umutla yaþatmak istediði demokratik, laik, sosyal hukuk devletini yýpratacak eylem ve davranýþlardan kaçýnmasý gereklidir. Son günlerde YÖK Yasasý ile ilgili çaðdaþlýk, bilimsellik, katýlýmcýlýk, çoðulculuk ve özerklikle baðdaþmayan yasal düzenleme, toplumda gereksiz bir gerginlik yaratmýþtýr. Yasa deðiþikliði ile; yukarýda sözünü ettiðimiz deðerlendirmeler göz ardý edilerek, YÖK yönetiminin, siyasal iktidarýn dünya görüþü doðrultusunda kadrolaþmasýna olanak tanýnmýþtýr. Özellikle de Ýmam Hatip Lisesi mezunlarýna ayrýcalýk tanýyarak, özgür düþüncenin ve pozitif bilimlerin yaþam bulduðu üniversitelerin, dokusu bozulmuþ ve üniversitelere girmek için eðitim yapan liseli gençlerimize de büyük haksýzlýk yapýlmýþtýr. Amaca ulaþmak için dayanak yapýlan anlayýþ ise modern toplumlarýn yüzyýl önce terk ettiði çoðunluk egemenliðine dayalý demokrasi anlayýþýdýr. Toplumun, üniversiteler baþta olmak üzere, tüm demokratik kurum ve kuruluþlarýn ortak görüþ ve düþüncelerine aykýrý olarak, çaðdaþlýða ve özerk üniversite anlayýþýna ters düþen bir biçimde, Meclisteki iktidar çoðunluðuna dayanarak çýkartýlan YÖK Yasa Deðiþikliðinin sayýlan sakýncalarý yanýnda Anayasaya aykýrýlýðý da göz önünde bulundurularak, Yüce Halkýmýz ve Sayýn Cumhurbaþkaný tarafýndan en iyi þekilde deðerlendirileceðini umut ediyoruz. Kamuoyuna saygý ile duyurulur. Türkiye Barolar Birliði Yönetim Kurulu https://www.hukuki.net
commodore1tr sayın cabri ; Yazdıklarınız içerisinde kesinlikle yüzde yüz katıldığım nokta son yazmış olduğunuz cümle 'Asıl mesele kesinlikle imam hatipler' kesinlikle doğru... Ama unutmayın ki mevut hükümetinde bu konudaki ısrarının tek nedeni de bu. Çok sayın devlet büyükleri diğer meslek liselerinin arkasına saklanarak bunu yaptıklarından kızılca kıyamet kopuyor. Sayın avukat G.A'nın yazılarını sizin bir cümleniz yüzünden defalarca okudum. Acaba bir yerde atladım mı diye ama atlamamışım çünkü öyle bir şey yazmamış. Yani meslek liselerinde okuyanlar üniversiteye gitmesin diye bir cümlesi yok. Biraz kaba bir deyim ama tam yeri 'nefesine güvenen borazancıbaşı olur' Fen liseleri demişsiniz bir tane fen lisesinde okuyan öğrencinin mevcut sınav sistemiyle ilgili sorunu olduğunu sanmıyorum. Ama başta iki kuzenim olmak üzere çoğunun yeni lanse edilmeye çalışılan yasaya karşı olduğunuda biliyorum. Ailevi nedenlerden, baskıdan ve veya kendi isteğiyle nasıl bir nedenle İHL ye girmiş olursa olsun kişi tercihini yapmış oluyor. Bende karşıyım aile baskısıyla herhangi bir okula zorla gönderilmesinden (deden subaydı sende subay ol diye askeri liseye gönderilenede karşıyım ) ama netice ortadadır. Askeri liseye gidersen subay olursun harp okulunuda bitirdikten sonra gidip doktor mülkiyeci elçi olamazsın yok eğer ben istemiyorum derseniz bunun ciddi bir bedeli var. Devletin hatası gereğinin çok üzerinde bu tip okulları açarak eğitimde ikilik yaratmasıdır.(bence) Türkiye cumhuriyetinde İHL nin alternatif bir eğitim kurumu olmaması gerekmektedir. Sorunda budur. Daha fazla politik veya dini konulara girmenin de gereksiz olduğunu düşünüyorum saygılarımla... bilmiyorum dediğim konu hakkında 2 saat eh bence dersem günlerce konuşurum
cabri sayın commodore bu olayda her iki tarafta meslek liselerini kullandı ve kullanıyor. kemal gürüz 99'da meslek liselerinin yüksek öğrenim hakkını kısıtlarken asıl amaç imam hatiplerin önünü kesmekti. şimdi de akp meslek liselerinin önünü açacağım derken imam hatipleri ihya ediyor. tabi bunun kıyısından köşesinden meslek liseleri de faydalanıyor. ne yapsın gariban meslek liseleri bu kadarcık şeye seviniyorlar işte. yoksa 99'da kaybettiklerinin 3 te 1 ini geri alıyorlar sadece. -tabi alabilirlerse, akp geri adım attı- bunlar siyasetçi ne düşündüklerini bir kendileri bilir bir allah. düne kadar kesin kararlı görününler bugün fikir değiştirdiler. meb bakanı meslek lisesi deyip başka birşey demiyordu, bugün "herkes üni okuyamaz, kaptan olamaz. yolcu da lazım bu gemiye" gibi laflar ediyor. bu tezatlık bana, akp nin kendi tabanına bakın uğraştık ama olmadı mesajı gibi geldi. ama unuttukları birşey var bu halk kendini aldatanları bugüne kadar nasıl sandığa gömdüyse gerektiğinde onları da gömer. gelelim sizin eleştirinize. ben fen lisesi demedim. onu sayın avukat62 söyledi ve sizin söylediğiniz şekilde değil. yukarda yazıyor. sayın Av.G.A. yı yanlış anladığımı söylemişsiniz. size katılmıyorum. -Ağır vergiler altında ezilen halkın parasıyla okuyacaksın sonra da fırsat eşitliği diyeceksin, bu benim hakkım diye ortalığı yıkacaksın. yok öyle yağma- Gayet açı bir şekilde meslek lisesi mezunlarının üniversiteye girişte düz liselerle eşit olmaması gerektiğini düşünüyor kendisi. bu kendisinin fikridir ben de kendi düşüncelerimi yazdım. ama sizin dediğiniz gibi yanlış anlama yok sanırım. Ben burda dini konularla ilgili görüş yazmadım, imam hatipler beni ilgilendirmiyor. açıkcası benim meselem değil. ancak hiç kimsenin imam hatipler için meslek liselerini kullanmasına üzerlerinde oyunlar oynamasına sessiz kalamam. meslek liseleri bu ülke için hayati öneme sahiptir. En kısa zamanda gerekirse imam hatiplerden ayrı tutulup, eğitim kalitesi yükseltilmeli öğretmen açığı kapatılmalı ve öss de müfredatlarına uygun sorular hazırlanmalıdır. nasıl ayrı olarak dil için YDS varsa, meslek liseleri içinde mesleki eğitim sınavı yapılmalıdır. Mühendislikler için meslek liseleri avantajlı konuma getirilmelidir. Ama bugün bir elektrik mezunu genç elektrik müh. olamıyor ne kadar ilginç değil mi!!
Hukuk Forumlarından Seçmeler
  • [Suçlar] Dolandırıcılık mı hukuki ihtilaf mı 
  • 25.04.2024 13:09
  • [Alacak tahsil] Vekalet sözleşmesinde zamanaşımı süresi başlangıcı 
  • 23.04.2024 00:24
  • [Mirasçılık] Abilerim babamı sokağa atıyor. Dedem tapuyu abilerimin üzerine yapmış. 
  • 22.04.2024 06:30
  • [Boşanma davaları] Vasi ataması hk. 
  • 18.04.2024 09:43
  • Beraat sonrası yurtdışı çıkış yasağı kaldırma sorunu 
  • 16.04.2024 15:18


    Yeni Mevzuat

  • KDV Filo Kiralama Şirketleri (Fleetcorp) Borçlarını Devir ALan Varlık Yönetim Şirketleri 

  • Filo Kiralama Şirketlerinin Borçlarının Varlık Yönetim Şirketlerine Devri Halinde KDV 

  • Trafik kazasında kusuru olmayan alkollü sürücüye kasko hasarı ödenir 

  • Keşide tarihinin tahrif edildiği ve ibraz sürelerinin geçtiği çekler Borçlu olunmadığının Tespiti 

  • İkinci Nesil İnternet Sitelerinin Hukuki Statüsü 




  • Diğer Bölümlerimiz +
    Tüm Hukuki NET forumları + Hukuki Portal + Hukuk Haberleri + Sözleşme ve dilekçe örnekleri + Mevzuat ve bilimsel incelemeler + Hukukçu Blogları + Avukat ilanları + Videolar + Linkler + Ansiklopedi ve Sözlük + Arşiv +
    Bugünün tarihi: 25/04/2024 16:00:22