-
İşe iade davası hakkında
Mrb arkadaşlar, bugün sabah itibarı ile çalıştığım işyerinden çıkışım verildi. Gece vardiyasındaydık, vardiya bitmek üzereyken başımızdaki formen çıkarken güvenliğe uğrayacakmışsın dedi, neden? dedim, bilmiyorum dedi, benle aynı hatta çalışan birine daha demiş. Neyse sabah güvenliğe vardım benle birlikte 4 kişi daha vardı, güvenlikte insan kaynaklarından biri bekliyordu, dedim hayırdır? iş akdin fesh edildi dedi, neden? dedim, öyle karar alınmış içeriden dedi, herhangi bir devamsızlığım yok, işe geç kalma, rapor alma vs. durumum yok, içeride herhangi birisiyle tartışmam falan yok, sebebini öğrenmek istiyorum dedim, performans düşüklüğü olabilir ben bilmiyorum öyle karar alınmış dedi, dedim o zaman ben girip konuşayım en azından sebebini öğreneyim dedim, geri içeride sokmadılar şirket politikasıymış. Hatta içerideki eşyalarımı almak için bile içeri sokmadılar güvenlik alıp getirdi, iş akdimin fesh edildiğine, ihbar tazminatımın ödeneceğine dair kağıda adımı soyadımı yazıp imza attım. daha önceden belirli bi sebep yoktu ama yaklaşık bir ay önce söyle bi durum yaşandı;
gece vardiyasındayken bölümde yaşanan bizden kaynaklı olmayan aksamalar nedeniyle normalde 40 dakika olan yemek molamızda çalıştığım ekibin(yaklaşık 40 kişi) yarısını 10 dakika geç yemeğe çıkardı başımızdaki formen, e bizde molaya çıktığımızdan 40 dk. sonra geldik, en son da ben ve bir arkadaşım geldik, bize moladan geç geldiğimizi söyledi, biz de molanın 40 dakika olduğunu geç gelmediğimizi söyledik, aramızda öyle bi tartışma geçti ve işe devam ettik.
Bugün işten çıkarılan diğer arkadaş da o gün yanımda olan arkadaş. Büyük ihtimalle o gün formen bize gıcık oldu ve üstlere bunların çalışmasından memnun değilim vs. gibi şeyler söyledi ama çalışmamızda en ufak bir aksama yok, sadece o gün bizi ezemediği için bize gıcık oldu. Büyük ihtimalle işten çıkarılmamıza sebep bu.
Neyse bu konuda işyerine dava açmak istiyorum,
neler yapmam gerekir?
nereye başvurmam gerekir?
avukat tutmam gerekir mi?
diğer işten çıkarılan arkadaşla ortak dava açıklabilir mi?
davayı kazanırsam hangi hakları elde ederim?
davayı kaybedersem bir zararım olur mu?
gibi konularda yardımınıza ihtiyacım var, bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
Not:
işyeri 600+ işçi çalıştırıyor.
10 aydır aynı işyerinde çalışıyorum.
herhangi bi konuda savunmamız alınmadı.
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
Mrb arkadaşlar, bugün sabah itibarı ile çalıştığım işyerinden çıkışım verildi. ...... Neyse bu konuda işyerine dava açmak istiyorum,
Mrb arkadaş, açabilirsin tabiki...
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
tolg rumuzlu üyeden alıntı
Mrb arkadaş, açabilirsin tabiki...
de nasıl işte, daha önce hiç mahkeme ile işim olmadı, bu konuda çok cahilim, yönlendirmelerinize ihtiyacım var.
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
de nasıl işte, daha önce hiç mahkeme ile işim olmadı, bu konuda çok cahilim, yönlendirmelerinize ihtiyacım var.
kendi çıkışınız için kağıt imzalamışsınız dava açsanızda bi sonuç elde edemezsiniz bildiğim kadarıyla ancak size tavsiyem başınızdan geçen olayı iş hukukunu bilen iyi bir avukata anlatın dava açmanızda sakınca yoksa avukat aracılığıyla açın zaten avukatınız karşı taraftan alır avukatlık ücretini ffalan siz maksimum dava açılış sürecinde 100 lira kadar bi para ödersiniz avukata dosya masrafı kadar. geçmiş olsun. işe iade davası çıkışınızdan itibaren 1 ay içinde açılması lazım hemen yarın ilgilenenin bence bu konuyla. tekrar geçmiş olsun i,yi forumlar.
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
O davanın masrafı 100 TL değil, yaklaşık 500-600 TL. (Malum yeni HMK değişikliği ile bilirkişi ücretine kadar peşin avans alınıyor). Avukat tutmanızı önemle tavsiye ederim. Çünkü teknik ve stratejik bir konu.
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Belki işinize yarar : Bu noktada, işten atılma nedeninize bakmak gerekiyor. İş ahlakına ya da sözleşmenize açıkça ters düşen bir davranışta bu-lunduysanız; yani sözleşmeniz işveren tarafından haklı nedenlerle fesih edildiyse, yapacak bir şey yok. Fakat bir açıklama yapılmadan ve haksız yere işten çıkarıldıysanız, kendinizi savunabilirsiniz. İlk olarak, kesinlikle hakkınızdan vazgeçmemeniz ve dava açarak tazminatınızın peşinden koşmanız gerekiyor. Bu durumda olan bir çalışanın başvurabileceği iki yol var. İlki, çıkarıldığınız iş yerine yeniden alınmanızı sağlayan işe iade davası. Ancak bu davayı açabilmeniz için, bazı şartlar aranıyor. Örneğin, çalıştığınız şirketin, iş güvenliği kapsamında olması ve bünyesinde en az 30 işçi çalıştırıyor olması gerekiyor. Ayrıca bu işyerinde, en az altı ay çalışmanız bek-leniyor. Davayı kazanırsanız, şirket sizi geri almak zorunda kalıyor. Mahkemenin kararma rağmen şirket işinize geri dönmenize izin vermiyorsa, dört aydan sekiz aya kadarki toplam maaş tutarında tazminata hak kazanıyorsunuz. Ayrıca, dava süresince alamadığınız diğer haklarınızı (Yol, yemek gibi.) da alabiliyorsunuz. Bunun dışında, ikinci bir yol olarak, kıdem tazminatı davası açabilirsiniz. Bu dava sonucunda da, hakkınız olan tazminatı kolayca alabiliyorsunuz. İşten çıkarılacağınız, kurallar tarafından belirlenen sürede size söylenmediyse; ayrıca, ihbar tazminatınızı da talep edebilirsiniz. Ancak siz, her ne kadar haksız yere işten çıkarıldığınızı düşünseniz de, bazen kanunlar, tam tersi yönde karar verebiliyor. Bu nedenle, harekete geçmeden önce, güvendiğiniz bir avukata danışmali; gerektiğinde de, avukata vekâletname vererek, işi profesyonel ellere bırakmalısınız. Alıntıdır.
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
1 seneyi doldurmadığım için kıdem tazminatı haketmediğimi ama ihbar tazminatını ödeyeceklerini söylediler.
şirket 600+ kişi çalıştırıyor, işe başlayalı 10 ay oldu, işten çıkarılmam için belirli bir sebep yok, daha önceden herhangi bir konuda uyarı almadım ve işten çıkartılırken bi savunma falan isteyen olmadı, sadece mesai bitiminde giderken güvenliğe uğrayın dediler, güvenlikte çıkış verdiler, sebebini öğrenmek için tekrar geri fabrikaya bile sokmadılar.
Birde aynı hattan benimle beraber çıkarılan bir arkadaş daha var, onunla birlikte açabilir miyiz davayı? yoksa ayrı ayrı mı yapılması lazım?
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
moonblood rumuzlu üyeden alıntı
kendi çıkışınız için kağıt imzalamışsınız dava açsanızda bi sonuç elde edemezsiniz bildiğim kadarıyla ancak size tavsiyem başınızdan geçen olayı iş hukukunu bilen iyi bir avukata anlatın dava açmanızda sakınca yoksa avukat aracılığıyla açın zaten avukatınız karşı taraftan alır avukatlık ücretini ffalan siz maksimum dava açılış sürecinde 100 lira kadar bi para ödersiniz avukata dosya masrafı kadar. geçmiş olsun. işe iade davası çıkışınızdan itibaren 1 ay içinde açılması lazım hemen yarın ilgilenenin bence bu konuyla. tekrar geçmiş olsun i,yi forumlar.
burada moonblood haklı gözüküyor sonuçta siz çıkışınızı onaylamışsınız.Ayrıca belirttiğim üzere bkz. İşten çıkarılacağınız, kurallar tarafından belirlenen sürede size söylenmediyse; ayrıca, ihbar tazminatınızı da talep edebilirsiniz. Ancak siz, her ne kadar haksız yere işten çıkarıldığınızı düşünseniz de, bazen kanunlar, tam tersi yönde karar verebiliyor. Bu nedenle, harekete geçmeden önce, güvendiğiniz bir avukata danışmali; gerektiğinde de, avukata vekâletname vererek, işi profesyonel ellere bırakmalısınız
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
moonblood rumuzlu üyeden alıntı
kendi çıkışınız için kağıt imzalamışsınız dava açsanızda bi sonuç elde edemezsiniz bildiğim kadarıyla ancak size tavsiyem başınızdan geçen olayı iş hukukunu bilen iyi bir avukata anlatın dava açmanızda sakınca yoksa avukat aracılığıyla açın zaten avukatınız karşı taraftan alır avukatlık ücretini ffalan siz maksimum dava açılış sürecinde 100 lira kadar bi para ödersiniz avukata dosya masrafı kadar. geçmiş olsun. işe iade davası çıkışınızdan itibaren 1 ay içinde açılması lazım hemen yarın ilgilenenin bence bu konuyla. tekrar geçmiş olsun i,yi forumlar.
Alıntı:
tr_1453 rumuzlu üyeden alıntı
burada moonblood haklı gözüküyor sonuçta siz çıkışınızı onaylamışsınız.Ayrıca belirttiğim üzere bkz. İşten çıkarılacağınız, kurallar tarafından belirlenen sürede size söylenmediyse; ayrıca, ihbar tazminatınızı da talep edebilirsiniz. Ancak siz, her ne kadar haksız yere işten çıkarıldığınızı düşünseniz de, bazen kanunlar, tam tersi yönde karar verebiliyor. Bu nedenle, harekete geçmeden önce, güvendiğiniz bir avukata danışmali; gerektiğinde de, avukata vekâletname vererek, işi profesyonel ellere bırakmalısınız
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
... iş akdimin fesh edildiğine, ihbar tazminatımın ödeneceğine dair kağıda adımı soyadımı yazıp imza attım...
Sözleşmenin işveren tarafından feshedildiğine dair belgeyi aldığı için imzalamak, çıkışı kabul etmek , artık yapacak bir şey yok demek değildir.
Zaten olması gereken de bu yasal olarak, işveren feshi çalışana bildirmekle yükümlü.
Ayrıca sn.moonblood; davayı açan kişi, kendi avukatıyla anlaşmış olduğu vekalet ücretini kendi öder, herhangi bir yerden de alamaz o ödediği vekalet ücretini. Davayı kazan Avukatın karşı taraftan aldığı yasal vekalet ücretinin, anlaşılmış olan ücretle bir ilgisi yoktur.
Sorularınıza gelince;
- 30gün içinde işe iade davası açabilirsiniz.işe iade davası için iş mahkemesine başvurmalısınız.
- işe iade davanızı kendi adınıza açabilirsiniz, arkadaşınız da kendi adına açabilir.
- mutlaka avukatla dava açma zorunluluğunuz olmamakla birlikte, nereden bhaşlayacağınızı bile bilmediğiniz bu konuda bir hak kaybına uğramamak için kendinizi bir avukatla temsil ettirmeniz sizin açınızdan faydalı olacaktır.
- davayı kaybederseniz, dava masrafları yanında, karşı taraf kendini avukatla temsil ettirdiyse, karşı tarafın avukatına mahkemece belirlenecek miktarda yasal vekalet ücreti ödemek zorunda kalırsınız.
- davayı kazanırsanız( işe iade davası);
işverenin sizi eski pozisyonunuzda işe alması gerekir. Ayrıca çalışmadığınız sürenin ilk 4 aylık kısmı için sanki çalışmışsınız gibi kabul edilmesine ve ücretinin,sgk primlerinin ödenmesine karar verilir. Bu çalışmış gibi kabul edilecek olan 4 aylık süre ile 1 yılı doldurmuş olacağınızdan yıllık izin hakkı ve işe iade alınmamanız durumunda kıdem tazminatı almaya hak kazanabilirsiniz.
İşverenin işinize başlatmamakta direnmesi durumunda ödemesi gereken işe başlatmama tazminatı miktarı belirlenir ( bu miktar çalışma sürenize , işinize göre en çok 8 aylık ücretiniz tutarında olabilir)
İşe iade sonrası işveren işe almaz ve tazminatlarınızı, izin ücretinizi ödemezse, bu alacaklarınız için tekrar iş mahkemesinde alacak davası açmanız gerekecektir.
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Yardımlarınız için çok çok teşekkürler, ben haksız yere işten çıkarıldığıma kesin olarak inanıyorum, bu şirket arada bir göz korkutmak vs. için bikaç kişiyi işten çıkarıyor, bak sizin de sonunuz böyle olur diye tehtid ediyorlar sonra, bir insanın yapabileceğinden fazla işi üzerine yüklüyorlar. Neyse benim asıl amacım bu şirkete insanların emekleriyle oyuncak gibi oynayamayacağını, orada çalışan insanların onların kölesi olmadığını hatırlatmak, eğer ben bu davayı kazanırsam şirket işçi çıkartırken biraz daha dikkatli düşünür ve haksız yere işten çıkarılan diğer insanlar da haklarını aramaya başlarlar.
Bu arada imzaladığım kağıt sadece tebliğ amaçlı idi sanırım, kağıtta herhangi birşeyi kabul ettiğime dair bi yazı yoktu, sadece iş akdimin fesh edildiğini bana bildiriyordu o kağıdı imzaladım, ancak arkasında bir kağıt daha vardı, boş kutucuklar + ihbar tazminatı ücreti, tam olarak teslim aldım yazıyordu onu imzalamadım. o ücretleri alınca imzalayacağımı söyledim.
Şimdi arkadaşlar ücretleri sormamın nedeni malum işsizim artık, avukata falan ne kadar ücret verilir, kazanırsam bile ortalama ne kadar para çıkar cebimden, kaybedersem ortalama ne kadar çıkar onlar benim için çok önemli, bu mahkeme masrafları falan ne kadar tutar? Şimdi hakkımızı ararken davayı kaybedersek ödeyemeyeceğimiz bi borca giripte hem işimizi kaybedip hem de borç ödemeye çalışmayalım.
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
Şimdi arkadaşlar ücretleri sormamın nedeni malum işsizim artık, avukata falan ne kadar ücret verilir, kazanırsam bile ortalama ne kadar para çıkar cebimden, kaybedersem ortalama ne kadar çıkar onlar benim için çok önemli, bu mahkeme masrafları falan ne kadar tutar? Şimdi hakkımızı ararken davayı kaybedersek ödeyemeyeceğimiz bi borca giripte hem işimizi kaybedip hem de borç ödemeye çalışmayalım.
Örnek olması açısından; Ocak ayında açmış olduğum işe iade davasında avukata 3000 tl saydım, ayrıca bilirkişi tayin edilmesi durumunda bir de bilirkişiye verilmek üzere 550 tl verdim..harç, dosya masrafı, tanık ücreti, tebligat masrafı falan hepsi içinde...sistem değişmiş artık, tüm olası masraflar en başından alınıp adliye hesabında depo ediliyor, sanırım dava sonunda da ne kalmışsa depoda size iade ediliyor. Benim Temmuzda 3.duruşmam görülecek, hakim dosyayı bilirkişiye gönderdi, hakkında hayırlısı olsun kardeş
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
Neyse benim asıl amacım bu şirkete insanların emekleriyle oyuncak gibi oynayamayacağını, orada çalışan insanların onların kölesi olmadığını hatırlatmak, eğer ben bu davayı kazanırsam şirket işçi çıkartırken biraz daha dikkatli düşünür ve haksız yere işten çıkarılan diğer insanlar da haklarını aramaya başlarlar.
:) Güzel düşünceler elbette bunlar, ama inanın zaten o şirket yetkilileri de bu dediklerinizi çok iyi biliyorlar :) Diğer çalışanlar da, eğer teslim edilmemiş bir hakları varsa, haklarını arayabileceklerini / alabileceklerini çok iyi biliyorlar zaten:)
Vereceğiniz ders, geçmişte aldıkları derslerden farklı bir etki yaratmayacaktır işveren üzerinde. ( üzgünüm ama hep öyle oldu-oluyor-bu düzenlemelerle olmaya da devam edecek) O nedenle ders vermek gibi ulvi düşüncelerden bir an önce sıyrılıp, kendi sorununuzla -haklarınızla ilgili gerekenleri yapma düşüncesini sorgulayın derim.
Durum itibariyle; ihbar tazminatı almaya hak kazanıyorsunuz, haksız fesih nedeniyle işe iade davası açma hakkınız var.
- her ne olursa olsun, işe iademi isteyeceğim ve işe almazsa da tazminatımı ve diğer kazanabilecek olduğum izin hakkı kıdem tazminatı haklarımın da ücretlerini alacağım( 3-4 yıl sürse bile ) derseniz, işe iade davanızı açın vakit geçirmeden, veya
- ihbar tazminatınızın ödenmesini bekleyin, tazminatınızı alın ve yolunuza devam edin. ( ihbar tazminatı ödemesi için, 30 günlük işe iade davası açma süresinin dolmasını da bekleyebilir firma-davayı açarsanız vermemek yoluna gitmek için)
Karar sizin,
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
Erdoğan Kırcalı rumuzlu üyeden alıntı
:) Güzel düşünceler elbette bunlar, ama inanın zaten o şirket yetkilileri de bu dediklerinizi çok iyi biliyorlar :) Diğer çalışanlar da, eğer teslim edilmemiş bir hakları varsa, haklarını arayabileceklerini / alabileceklerini çok iyi biliyorlar zaten:)
Vereceğiniz ders, geçmişte aldıkları derslerden farklı bir etki yaratmayacaktır işveren üzerinde. ( üzgünüm ama hep öyle oldu-oluyor-bu düzenlemelerle olmaya da devam edecek) O nedenle ders vermek gibi ulvi düşüncelerden bir an önce sıyrılıp, kendi sorununuzla -haklarınızla ilgili gerekenleri yapma düşüncesini sorgulayın derim.
Durum itibariyle; ihbar tazminatı almaya hak kazanıyorsunuz, haksız fesih nedeniyle işe iade davası açma hakkınız var.
- her ne olursa olsun, işe iademi isteyeceğim ve işe almazsa da tazminatımı ve diğer kazanabilecek olduğum izin hakkı kıdem tazminatı haklarımın da ücretlerini alacağım( 3-4 yıl sürse bile ) derseniz, işe iade davanızı açın vakit geçirmeden, veya
- ihbar tazminatınızın ödenmesini bekleyin, tazminatınızı alın ve yolunuza devam edin. ( ihbar tazminatı ödemesi için, 30 günlük işe iade davası açma süresinin dolmasını da bekleyebilir firma-davayı açarsanız vermemek yoluna gitmek için)
Karar sizin,
Anlaşıldığı üzere,10 aylık çalışmanın karşılığı Avukata vekalet ücretine belki denk gelecek,bir nevi işveren işçiye ders vermiş gibi algılıyorum.
Olayın birde diğer boyutu var.Çıkmanıza işveren dolaylı yolu var.Sizi gözden çıkaranın hiç bir yaptırım ile karşı karşıya kalmamış olması.Şirket politikası çıkarılacak işçiyi dinlememesi derdinizi anlatamamanıza sebep.
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
Erdoğan Kırcalı rumuzlu üyeden alıntı
( ihbar tazminatı ödemesi için, 30 günlük işe iade davası açma süresinin dolmasını da bekleyebilir firma-davayı açarsanız vermemek yoluna gitmek için)
Karar sizin,
Şimdi benim anladıklarım;
Davayı kazanırsam (işveren işe geri almayı kabul etmezse) hakettiklerim;
- ihbar tazminatı
- dava bitinceye kadarki sürece boşta geçen 4 aya kadar olan maaş ve ssk primi
- dava bitinceye kadar 1 yılı doldurmuş olacağım için kıdem tazminatı
- dava bitinceye kadar boşta geçen süre için yol + yemek + yıllık izin ücretleri
- işveren geri işe almayı kabul etmediği için en az 4 en çok 8 aylık maaşım kadar tazminat
Davayı kazanırsam (işveren işe geri almayı kabul ederse) hakettiklerim;
- ihbar tazminatı hakkım olmayacak işe devam ettiğim için
- dava bitinceye kadar boşta geçen süre için yol + yemek + yıllık izin ücretleri + boşta geçen süredeki sigortam yatacak.
- işime aynı maaşla devam edebileceğim
doğru mudur?
ayrıca davayı kaybedersem ihbar tazminatı hakkım elimden gidiyor mu? yoksa gene de o ihbar tazminatını ödemek zorunda mu şirket?
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
Şimdi benim anladıklarım;
Davayı kazanırsam (işveren işe geri almayı kabul etmezse) hakettiklerim;
- ihbar tazminatı
Davayı kazanırsanız işinize iade hakkı kazanmış olacaksınız, yani fesih geçersiz sayılacak, olmayan fesih için ihbar tazmiantı da olmayacak haliyle, yani bu hakkı kazanmış olmayacaksınız işe iade davasını kazandığınızda.
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
- dava bitinceye kadarki sürece boşta geçen 4 aya kadar olan maaş ve ssk primi
Evet, ssk primleri kuruma ödenecek işveren tarafından.
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
- dava bitinceye kadar 1 yılı doldurmuş olacağım için kıdem tazminatı
Kıdem tazminatına hak kazandıracak kadar çalışma süresine ulaşmış olacaksınız.
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
- dava bitinceye kadar boşta geçen süre için yol + yemek + yıllık izin ücretleri
Yol-yemek ücretlerine hak kazanmayacaksınız.
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
- işveren geri işe almayı kabul etmediği için en az 4 en çok 8 aylık maaşım kadar tazminat
Alma hakkını kazanacaksınız.
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
Davayı kazanırsam (işveren işe geri almayı kabul ederse) hakettiklerim;
- ihbar tazminatı hakkım olmayacak işe devam ettiğim için
- dava bitinceye kadar boşta geçen süre için yol + yemek + yıllık izin ücretleri + boşta geçen süredeki sigortam yatacak.
- işime aynı maaşla devam edebileceğim
doğru mudur?
Evet, işe iade alınmanız durumunda izin hakkına kavuşursunuz, kullanılmayan izinlerin ücreti çalışma devam ederken ödenmez.
Alıntı:
Crazy_Blood rumuzlu üyeden alıntı
ayrıca davayı kaybedersem ihbar tazminatı hakkım elimden gidiyor mu? yoksa gene de o ihbar tazminatını ödemek zorunda mu şirket?
Evet, ihbar tazminatı hakkınız devam eder, eğer mahkemede fesih sebebi derhal fesih işlemi için haklı sebep kabul edilmezse
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
Erdoğan Kırcalı rumuzlu üyeden alıntı
[SIZE=4]İşe iade sonrası işveren işe almaz ve tazminatlarınızı, izin ücretinizi ödemezse, bu alacaklarınız için tekrar iş mahkemesinde alacak davası açmanız gerekecektir.
Sn. Kırcalı; işverenin işe almayacağı belli olduktan sonra zaman aşımı bakımından ne kadar bir sürede alacak davası açılmalıdır? Kıdem tazminatında 10 yıl, diğer alacaklarda 5 yıl olduğuna göre, işçi işe iade davası sonrasında da 5. yıl dolmak üzereyken dava açabilir mi?
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Yardımlarınız için çok çok teşekkür ederim, aklımdaki soruların tamamına yakınına cevap aldım, tekrar tekrar teşekkür ederim ilgi ve alakanız için.
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
tolg rumuzlu üyeden alıntı
Sn. Kırcalı; işverenin işe almayacağı belli olduktan sonra zaman aşımı bakımından ne kadar bir sürede alacak davası açılmalıdır? Kıdem tazminatında 10 yıl, diğer alacaklarda 5 yıl olduğuna göre, işçi işe iade davası sonrasında da 5. yıl dolmak üzereyken dava açabilir mi?
:) Kolayını sormuşsunuz sorunun, elbette zaman aşımına uğramadan önceki süreçte hak kazanılan alacaklar için dava açılabilir.
( zaman aşımı ne zamandan hesaplanır derseniz, o konuda çok net yorum yapamıyorum ;) )
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Herkes soru sormuş Erdoğan Bey cevaplamış. Ben de aslını tam bilmediğim bir şeyi sormak isterim:
İşveren işten çıkardı; kendi hesabınca İÇERİDEKİ MAAŞIMI, bir miktar kıdem ve ihbar tazminatı ile bir miktar "kullanılmamış izin" parasını banka hesabıma yatırdı.
Ancak ben işe iade davası açmak istiyorum.
Bu paraları örneğin dava 2 sene sürse, 2 sene boyunca bankadan çekemeyeceğim ve bankada mı kalacak? ya da nasıl olacak? Bu iki sene içinde işe giremeyecek miyim? ne yiyip ne içeceğim?
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
senoleker rumuzlu üyeden alıntı
Herkes soru sormuş Erdoğan Bey cevaplamış. Ben de aslını tam bilmediğim bir şeyi sormak isterim:
İşveren işten çıkardı; kendi hesabınca İÇERİDEKİ MAAŞIMI, bir miktar kıdem ve ihbar tazminatı ile bir miktar "kullanılmamış izin" parasını banka hesabıma yatırdı.
Ancak ben işe iade davası açmak istiyorum.
Bu paraları örneğin dava 2 sene sürse, 2 sene boyunca bankadan çekemeyeceğim ve bankada mı kalacak? ya da nasıl olacak? Bu iki sene içinde işe giremeyecek miyim? ne yiyip ne içeceğim?
Yani, artık buna ben cevap vermeyeyim mi diyorsunuz sn.şenoleker :)
Sizce nasıl olacak ?
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
senoleker rumuzlu üyeden alıntı
Herkes soru sormuş Erdoğan Bey cevaplamış. Ben de aslını tam bilmediğim bir şeyi sormak isterim:
İşveren işten çıkardı; kendi hesabınca İÇERİDEKİ MAAŞIMI, bir miktar kıdem ve ihbar tazminatı ile bir miktar "kullanılmamış izin" parasını banka hesabıma yatırdı.
Ancak ben işe iade davası açmak istiyorum.
Bu paraları örneğin dava 2 sene sürse, 2 sene boyunca bankadan çekemeyeceğim ve bankada mı kalacak? ya da nasıl olacak? Bu iki sene içinde işe giremeyecek miyim? ne yiyip ne içeceğim?
Bu sorunun cevabını; özelleştirilen kurumlardan isteği dışında emekli edilmek suretiyle, emekli maaşı ve diğer hakları banka hesabına yatırılan ve de en önemlisi, bir kısmının bu şekildeki parasal haklarını kullanmayıp, işe iade davası açanlarda aramak lazım.
Sonuç: Bankaya yatırılan parayı çeken mevduat faizinden yaralanamadı, işe iade davası açan kaybetti ve dava sonuçlanıncaya kadar geçen süredeki mevduat faizinden yararlandı.
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
Erdoğan Kırcalı rumuzlu üyeden alıntı
Yani, artık buna ben cevap vermeyeyim mi diyorsunuz sn.şenoleker :)
Valla ben sordum. forum kurallarına göre kimsenin cevap verme zorunluğu yok. Ama ben cevap vermenizi dilerim :)
Sizce nasıl olacak sorusuna gelince;
Buna ancak mühendis mantığıyla cevap verebilirim:
İçerdideki maaşına karşılık kısmını almalı, sonraki 4 ay boyunca her ay başı bankadaki paranın bir maaş kadar kısmını almalı, 4 ayın sonunda başka bir işe girmeli ama bu işe iade davasına engel olmamalı.
Ama çok büyük ihtimalle hukuksal olarak böyle değil :)
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
merhaba ,Bende bir özel bir bankada şube müdürü idim.12 yılın sonunda 5 yıl önce ki bir işlemden dolayı beni işten çıkardılar.Bu arada geçen süre iş kanununun 26.maddesinde nasıl açıklanıyor.Ayrıca ogün işlem yapılırken ben MÜDÜR değildim.
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Alıntı:
Erdoğan Kırcalı rumuzlu üyeden alıntı
Yani, artık buna ben cevap vermeyeyim mi diyorsunuz sn.şenoleker :)
Seçimi bana bıraktığınıza göre seçimimi yapıyorum:
Cevap veriniz. :)
-
Cevap: İşe iade dabası hk.
Ben olsam ;
yatan miktarı alır, kullanır işe iade davası açardım. :)
Kazandıysam davayı, işe iade alınırsam ödenen tazminat avans olarak kabul görecek veya iadesi istenecektir sonuçta :)
-
Cevap: İşe iade dabası hk.