Re: İcra Müdürlüklerinin Özelleşmesi
Geçenlerde büyük bir banka tarafından gerçekleştirilen İcra İflas Kanunu Yasa Tasarısı üzerine katıldığım bir sempozyumda çok ilginç fikirler ve ön bilgiler aldım.
Özellikle dünyada eşi benzeri örneği çok az olup ülkemize has acayipliklerden biri olan "İlamsız İcra" kurumunun zaman içinde kaldırılması yönünde bazı ön duyumların yükselmesi ilginç oldu.
Yine İstanbul Adliyesi eski icra-iflas müdürlerinden, değerli bir büyüğümüzün bir memura onbin dosya ile bu sistemden kimseye fayda gelmez demesi ve özelleştirme sesini cesurca ileri sürmesi sempozyuma ayrı bir boyut kattı.
Sempozyuma Ankara'dan katılan ve İcra İflas Kanunu Tasarısı Komisyonunda bulunan genç ve konu hakkında hassasiyetini belli eden değerli tetkik hakimimiz ise personel sayısının yüksek derecede artırılması gibi son derece keskin bir hamle ile duruma gereken önemin verildiğini belli etti.
Dünyada ise Macaristanda örneği bulunan özel İcra Daireleri gibi bir sistem uzun uzun düşünülmesi ve sonunda karar verilmesi gereken bir husus bence. Konu özelleştirme tartışmasından ziyade başka bir tartışma;
"İlamsız icra sistemi kalkarsa, özel icra daireleri (Kamu İtimadına Mazhar) gündeme gelebilir mi?"
Burada yeni bir kavram da ortaya çıkıyor; "Kamu İtimadına Mazhar" kurumlar kavramının içi nasıl dolacaktır.
Herkese iyi çalışmalar diliyorum.
Re: İcra Müdürlüklerinin Özelleşmesi
İcra dairelerinin özelleşmesi bence doğru bir şey değil. Unutmayalım ki ; 3 erkten belki de en önemlisi olan yargı erkinin eli-kolu ( cebr-i icrayı sağlayan) yani bir hakkın alınmasına dair yargı kararını uygulayan , söz konusu hakkı alıp , diğer tarafa teslim eden merci , icra dairesidir. Ve bu kadar ehemmiyetli bir görevin - doğrudan devletin egemenlik hakkını kullanan- icra dairelerinin özelleştirilmesi son derece sakıncalıdır. Olamaz ya da mümkün değil demiyorum ama bu uygulama , üzerinde çok düşünülmesi gereken bir konudur. Eğer ki uyap uygulaması gibi , zemin hazırlanmadan , üzerinde gerektiği kadar çalışılıp düşünülmeden hayata geçirilecekse ... hiç geçmesin...
Diğer yandan , noterlerle icra dairelerinin kıysalanmanı doğru bulmuyorum. Noter bir yargı mercii değildir. Hukuki ihtilafları çözmez ya da bir hakkın alınıp diğer tarafa verilmesini (nizalı konular yargıya muhtaçtır) sağlamaz. Bu anlamda doğrudan yargının bir unsurudur diyemeyiz. Noterler yargıyı ilgilendiren evrakların tanziminin yanında , diğer yandan yargısal konularla hiç ilgisi olmayan bir çok evrakı tanzim eder ya da onaylarlar... Bu anlamda "noterler özelse icra daireleri de özel olur" ... şeklindeki mantık da bana pek doğru gelmiyor.... saygılar...
Re: İcra Müdürlüklerinin Özelleşmesi
Sürekli tuhaf durumlarla karşı karşıya kalmaya başladık.. Bir özelleştirmedir almış başını gidiyor.. Bugünkü acı duruma bakarsak icra müdürlüklerinin özelleşmesi hiç yoktan daha iyi bir çözümmüş gibi duruyor o açıdan sayın Özhan'a katılıyorum fakat icra müdürlüklerinin özelleşmesi uygulamasından ziyade düşüncesi bile bir sürü soru işaretinin doğmasını sağlıyor..
Re: İcra Müdürlüklerinin Özelleşmesi
İstanbul, Ankara ve İzmir dışında zaten icra müdürlükleri ile ilgili sıkıntı olmadığı açık olan ülkemizde, büyük kentlerdeki genel sorunlar dolayısı ile bazı özel düzenlemelerin yapılması mecburi görünmektedir. Adalet Bakanlığı tarafından verilen cevaplarda kalabalık şehirler için yeni büyük adliye binalarının yapılması ve daha çok memur istihdam edilmesi ile sorunların büyük kısmının çözüleceği cevapları şimdilik tatmin edici olarak görülmektedir. Ancak forumda bahsettiğim gibi, hiçbir sistem ikamesiz değildir. Birileri birşeyleri düzeltmezse, sonunda ellerinde düzeltebilecekleri birşey kalmaz.
Re: İcra Müdürlüklerinin Özelleşmesi
http://www.stargazete.com/guncel/adl...ali-122450.htm
linkteki haber konu hakkındaki durumu kısaca özetliyor.
Re: İcra Müdürlüklerinin Özelleşmesi
Gözünüz aydın meslektaşım ne diyelim. Aynı temenniyi yolsuzluklara bulaşan tüm bakanlıklar için de düşünürmüsünüz acabe merak ettim.Malum devlet dairelerinde de işler pek iyi yürümüyor. Mesela enerji ihaleleri. İhale makamı olan Enerji Bakanlığı özelleştirilmiş olsa mesela ne devlet zarar eder ne yıllarca süren inşaatlar olur ne de yatırım için yıllarca süren bürokratik işlemler. Hatta mesela Baroları da özelleştirmek lazım. Dünya kadar gelirleri var bunların rasyonel kullanılması gerek değil mi? Hatta cezaevlerini bile özelleştirmeliyiz. ABD' de bu var mesela. Mahkemeler de özelleştirilmeli aslında. En makul uzlaştırmayı hangi mahkeme yapıyorsa ona ihale edilmeli. Sevdim ben bu özelleştirme işini ve hala İstanbul 1. icra müdürlüğüne talibim.
Re: İcra Müdürlüklerinin Özelleşmesi
Sevgili Fırat
Bakankıklar özelleşti bilmiyor musunuz? Mng ye tahsis edilen iki orman arazisinin peşpeşe yakılması, Bir alışveriş merkezi için, imar durumunun değiştirilmesi vs. Bizi bakanlık mı yönetiyor, bu kişiler mi acaba?
Re: İcra Müdürlüklerinin Özelleşmesi
İcra müdürlüklerinin özelleşmesi tartişilabilecek bir konu. Ama bir o kadar tehlikeli görüyorum.Yoğun bir icra bürosunda çalıştım .Kırkın üzerinde değişik ilde haciz kimi yerde muhafaza işlemleri.
AMA BÖYLE BİR ŞEY KİMİN İŞİNE GELİR. Patronlara, büyük şirket sahiplerine, iktidarla içli dışlı olanlara.
Kentleri yağmaladınız. Ormanları sahilleri doğayı...Sıra icra müdürlüklerine geldi.Büyük bir RANT var.
Sayın Özhan şu Macaristan örneğini biraz daha açarmısınız.
Re: İcra Müdürlüklerinin Özelleşmesi
Sivrisineklerle dolu bir teşkilat kamu adına kamuyu soyuyorsa bu hangi teşkilat olursa olsun elden geçirilecektir. Ben burada bir mesaj vermek istedim. Özelleştirilsin bayraktarlığı yapmıyorum ancak, birileri kendini düzeltmezse sonuçları hakkında bir mesaj vermek istiyorum.
Devlet teşkilatını babasının çiftliği zanneden kişi ve toplulukların sonu iyi olmayacaktır. Eğer bunun ilacı özelleştirme ise oda yapılır. Burada klişe laflarla zaman geçirmek yerine, sivrisineklerle mücadele konusunda yapıcı çözümler sunulmasını tavsiye eder. Tekrar saygılarımı sunarım.
Re: İcra Müdürlüklerinin Özelleşmesi
Ayrıca ülkemiz insanlarının en büyük iki sorunu olan "düşünce ve fikir teatisi eksikliği" ve "yaratıcı olamama" kavramları bu forumdada dikkatimi çekti ve üzdü beni .
Vergisini veren, disiplinli, kural ve kanunlara bağlı işini adam gibi yapan özel bir icra müdürlüğü sisteminin kime ne zararı olabilir çok merak ediyorum. Burada bir sistemin zarar ve faydaları hakkında yorum yapmaktan ziyade beynimizi boşaltan siyaset ve dış güçler paronoyalarını bırakmalıyız bence. Zaten amaç bir düşünce platrofmu yaratabilmek. Yoksa böyle gelmiş böyle gider mantalitesine bürüneceksek hayat güzel.
Fikir ve öneri anlamında ise "Kamu disiplini" altında icra sistemi bu hale geliyorsa, o zaman "özel sektör disiplinini" uygulamakta sakınca görmüyorum. Önemli olan disiplin, ciddiyet ve kurumsallık kavramlarıdır. Yoksa laf üzerinde kağıt üzerinde sosyal devlet vs. bunlar hakkında konuşacak değilim. Güzel kavramlar ama fiili hayattaki durumları ortada.
Eğer özelleştirme olmadan bir çözüm yolu isteniyorsa, adliyeye ne zaman geleceği belli olmayan gizli müfettişler aracılığı ile sorun düzelir diye düşünüyorum ama, elindeki kamu gücünü böylesine bir pisliğe alet eden memurların özelleştirme yolu ile kendilerine getirilmesi de iyi bir mesaj olabilir kanaatimce. Yoksa iyilikle güzellikle sevgi dolu idealizm dolu vaadlerle bu ülkede güzel şeyler yapmak zor. Meslektaşlarımın savunduğu sosyal ve siyasi düşüncelere katılıyorum. Dediklerinizin altına imzamı atarım.
Yinede her konunun altında bir iktidar, dış güç paronoyası yaşanması sağlıklı değil.