Bu konuda, daha fikri olan yok mu?
Printable View
Bu konuda, daha fikri olan yok mu?
Evlilik dışı doğan çocukların velayetinin anneye verilmesi ile ilgili kanunun mağduru bir babayım. Ne yapacağımı şaşırdım. çaresizim. Sadece ben çaresiz olsam, belki kahrolmayacağım. Oğlumda çaresiz. 13 yaşına geldi. 5 aylıkken annesi çocuğu bana terk ederek kaçtı. daha sonra genel evde çalışmaya başlamış. yıllar sonra öğrendım. oglum 7 yaşındayken ortaya çıktı. ve kendi rızasıyla mutabık olduğuna dair belge imzalayarak oglumun benim nufusuma kaydını sağladı. Benım nufusumda oglum kayıtlı. Yıne ortadan kayboldu ve 17.hazıran.2011 de oglum okulda karne almaya gittiğinde polıs nezaretıyle oglumu kendısıne gostermedığım yalanıyla savcılığa başvuruda bulunup, oglumu aldı. Şimdi ogluma hiç bir şekılde ulaşamıyuorum. oglum da tanımadığı bir kadınla, tanımadığı bir çevreye götürüldü. Ben 9 yıldır evlıyım ve bu evlılıgımden olma ayrıca 8 yaşında bır oglum var. Ve abi kardeş bırbırlerıne son derece düşkünler. Ogluma annelık yapan ınsan da hıç bır zaman kendı oglundan asla ayırmadan onu buyuttu. Şimdi hepımız perışanız. Oğlumun psıkolojısının bozulması, kışılık gelışımınde genel ev çalışanı, oglunu 13 yılda 1 kez, o da nufus kaydı için gormuş bir ınsanın çevresınde ne şekıl alacağı endişesi içindeyım. Ne yapabılırım? yapılacak bir şey varmı? onerısı, bılgısı, belgesı olanlar yardım etsin. Bu mu adalet? tek suçum baba olmak mı? asla karakol yuzu gormemiş, saçının telıne dokunulmayı bırakınız, kıyılmamış bir çocuk, mutlu bir yuvadan apansız, sorulmadan alınıp götürüldü. Kahrolduk. 2 gundur uyumuyorum. işimi gucumu bıraktım. ev matem evine döndü. Sadece doğurmak bir çocuk uzerınde nasıl mutlak bır hakımıyet hakkı verebilir? Evlilik içi doğan çocuklarda anne ve baba eşit velayet hakkına sahıpken, bir çocuk kendı gunahı olmadan evlılık dışı doğduysa bu eşıt hak nasıl onun elınden alınabılır? adaletın terazısı eşitlik ilkesini de içermezmı? 13 yaşına gelmış bir çocuğun nerede yaşamak ıstedığı hakkında hiç mi söz hakkı olmaz? ona sorulmaz? veya boyle bir ani karar nasıl alınır? bu çocuğun en azından bu kararın uygulanması için uyumu sağlanamazmı? uyarılarak mevcut aılesıyle vedalaşma süresi verilmezmı? sadece bır savcılık emrıyle bır sabah ınsan yaşadığı ortamdan nasıl çekılır alınır? hanı bızım kanunlarımız çocuğun psıkolojık sağlığını on planda tutuyordu? bu mu??? lutfen yanıt verınız.
arkadaşım öncelikle geçmiş olsun elindeki delillerle boşanma davasını kazanman çok yüksek aynı durum bende de var 3. duruşmada hakim bütün olayı çözüyor çoçuk konusuna gelince olaydan ötürü size verilmesi gerekir lakin çoçuk 10 yaşında olması nedeniyle kendinin hangi tarafta kalmak isteyeceği velayeti belirler diye düşünüyorum eğerki çoçukta sizinle kalmak istediğini belirtirse bence karşı tarafın şansı yok.