Ne yapmış avukatınız? ". Zırvalamış.." Peki bizi tanıyor musun? YOK...
O zaman bizim zırvalama ihtimalimiz de var. Değil mi? Zaten bu avukatlar hep zırvalarlar!
Printable View
X banka olan gecikmiş kredi kartı borcundan dolayı kartım kullanıma kapatıldı. Aradan geçen 3-4 ay sonra müşteri hizmetlerinden telefonla arandım ve istersem sözleşme yapıp taksitler halinde borcumu ödeyebileceğimi bildirdiler. Bankanın şubesine giderek bir sözleşme imzaladım. Bir miktar peşin ödedim ve kalan borcumu 6 ay taksit yaptım. Taksitlerimi her ay düzenli öderken bir kez daha telefon geldi ve 25 YTL olan kart aidatımı süresinde ödemediğim için sözleşmenin iptal olacağını ve icraya verileceğimi, ancak o gün saat 16.00 ya kadar yatırmam halinde sözleşmemin geçerli olacağını bildirdiler. Kartım aylardır kapalı olmasına rağmen yinede 25 YTL ücreti o gün saat 15.00 de ödedim. Yine her ayın 15 inde kalan taksitlerimi ödemeye devam ettim. Bir gün tebligat geldi ve 100 YTL borcum kalmasına rağmen 285 YTL olarak icraya verileceğim bildirildi. Şimdi ben imzaladığım sözleşme gereği taksitlerimi süresinde öderken sözleşme harici gelen 25 YTL yi son ödeme tarihinde ödemediğim için SÖZLEŞMEMİ İPTAL ETMEYE hakları varmı diye soruyorum. Yardım için şimdiden teşekkür ederim.
Sn kubilay09,
"...ancak o gün saat 16.00 ya kadar yatırmam halinde sözleşmemin geçerli olacağını bildirdiler. Kartım aylardır kapalı olmasına rağmen yinede 25 YTL ücreti o gün saat 15.00 de ödedim." Demişsiniz.
Sonrada,
"... taksitlerimi süresinde öderken sözleşme harici gelen 25 YTL yi son ödeme tarihinde ödemediğim için SÖZLEŞMEMİ İPTAL ETMEYE hakları varmı diye soruyorum." Demişsiniz.
Beyan ettiğiniz İfadeniz de Çelişkiler Söz Konusu.
Ben, Bankanızın Neye Dayanarak Sözleşmenizi İptal Ettiğini Verdiğiniz Bilgiler Işığında Anlayamadım.
Daha Aydınlatıcı ve NET İfadeler Belirtirseniz, Sorunuza Cevap Bulabileceksiniz.
Sitede kart ücreti adı altında tahsil edilen tutarların yasal olmadığı iadesinin gerektiği yönünde kararlar vardır araştırın göreceksiniz. Sözleşmenize göre borcunuzu süresinde gecikmeksizin ödüyorsanız alacaklının temerrüt hükümlerini uygulamaya hakkı yoktur. Tek taraflı fesih hakkı gerek tüketici yasasında gerekse Banka ve kredi kartları yasasında sınırlandırılmıştır. Bu sınırlandırmamalar olmasa idi bile bankanın bu hakkının kötüye kullanılmaması icab eder.
Bana göre 25 YTL için borçlu olmadığınızın tespiti davası açabileceğiniz gibi , yine ödemelerinizi yapmaya devam ederek hakkınızda açılacak icra takibine bu nedenlerle itiraz edip açılabilecek itirazın iptali davasında da savunmanızı bu şekilde yapabilirsiniz.
Hatta bana kalırsa banka bu şekilde sizin kredi itibarınızı zedelediği için kusurlu olup bu şekilde uğradığınız zararları da ödemek zorundadır.