Kontratınızda tek taraflı fesih için bir madde (taraflar kontratı feshetmeden şu kadar gün-hafta-ay önceden bildirmek zorundadır) varmı?
Printable View
Kontratınızda tek taraflı fesih için bir madde (taraflar kontratı feshetmeden şu kadar gün-hafta-ay önceden bildirmek zorundadır) varmı?
Merhaba Engin bey.Ben öğrenciyim.Bir arkadasım ve ben 2 tane ev değiştirdik.Evlere taşınırken bu kırtasiyelerde satılan kira kontratlarından aldık.
1. kiracı olarak oturduğum evde:
Ev sahine haber vererek evden çıktık.Ancak kontratı yaparken biri bende biri ev sahibinde kontratın.Evden çıktıktan 2 hafta sonra kontratı istedim yırtmak için ancak ev sahibi bulamadı,sorun çıkmaz sen dert etme dedi.
2. kira olarak oturacagım evde:
Evi kiraladık,kontratı yaptığımızdan 2 gün sonra eve taşınmaktan vazgeçtik.Ev sahibini aradım,kontratımızı getirin yırtalım diye,oda getirmiş bizdeki kontratı ev sahibi almış,ondakinide bize vermiş.ne farkediyorsa yani sonuc olarak onda kalan bir kontrat var.
(2 yıllık) yazıyor kontratta.
Yani sonuç olarak 2 evede çıktık,2 evede taşınırken kırtasiyeden alınan kontratla anlaşmamızı sağladık.Evden çıkarken kontratların bir örneği benim elimde var.Ev sahiplerindeki kontratın kopyasını 2 ev sahibimdende alamadım.kaybettik felan dediler.Kaç gundur bunu düşünüyorum bi sorun olur mu? yarın bigun sıkıntı olmasın,öğrenci halimizle mahkemelik olmayalım.Ev sahibinin insafına kalmıs ama :(
Tahliye halinde düzenlenen kontratları yırtmak, çizmek vs. iptal etme usulü yoktur. Karşılıklı bir tutanak düzenlenip şu tarihli kira kontratı feshedilmiştir, alacak verecek, hasar, zarar yoktur, anahtar teslim edilmiştir, taraflar birbirlerini ibra ederler vs kabilinden bir şeyler yazılır ve bu belge saklanır.
Bunun bir world dosyası var mı engin bey elinizde.Ben bunu 2 ev sahibinede imzalatayım.Çok taktım bu konuyu kafaya:(Varsa o yazıyı burada yayınlar mısınız sizden ricam.t.ş ederim
selamlar herkeze. kirada oturdugum evi erken bosaltmakla ilgili olarak benimde bir sorum olacak konu ile ilgili olarak verilecek cevaplara simdiden tesekkur ederim.
kirada oturdugum evi kontrat donemi bitmeden bosaltmak istiyorum evi bosaltma sebebim ise eve 1 kere hirsiz girmesi ve 1 kerede hirsizla yuz yuze gelmemiz bu yuzden evden Tasinmak istiyoruz. Evi bosaltmadan kac gun once ev sahibine haber vermem gerekiyor acaba. Birde evi tahliye edecegimi noterden yazili olarak mi haber vermem gerekiyor?