Banka personeliyim ve aklıma takılan bir sorum var sizlere.
Merhaba özel bir bankada personel olarak çalışmaktayım. Lakin hesabımda para biriktirmemin sorun olacağı diye bir duyum aldım. Bekarım ailemle beraber yaşıyorum. Herhangi bir ödeme vb. sorumluluğum yok. Sadece kendi kazancımı geleceğim için biriktirmek istiyorum. Çalışmış olduğum bankada yaşanan bir olayı duydum. Mesela her hafta hesabına 50-100 TL para yatıran çalışanı sorgulamışlar. Şimdi ben şunu merak ediyorum. Ben bu biriktirme işlemimi başka bir bankada hesap açtırarak yapsam, ordaki bilgilerede ulaşabilirler mi?
İlginiz için şimdiden teşekkürler.
Saygılarımla
Cevap: Banka personeliyim ve aklıma takılan bir sorum var sizlere.
Anladigim kadariyla yeni bankacisiniz. Bankada acacaginiz yatirim hesabi sorun teskil etmez. Vadeli mevduat, fon vs. Ancak borsa hesabi acarsaniz banka ictuzugune her dakika birsa alim satma hakkiniz yok. Sanirim gunde iki kez islem yapma hakkiniz var. Bunu bankanizin ilgili kisilerinden ogrenebilirsiniz. Oteyandan birikimlerinizin aldiginiz maasla orantili olmasi lazim. Eger oyleyse sorun yok. Teftis soru sorarsada ailenizle birlikte yasadiginizi ekstra masrafinizin olmadigini soylersiniz. Maasinizdan fazla miktari bir mevduat hesabi yaparsaniz yada her ay ekstra para yatirirsaniz hesabiniza teftis bunu sorgular ve makul matikli cevap verirseniz sorun olmaz. Hani babamin abimin ablamin parasi gibi dersiniz. Ancak bunu ben pek tavsiye etmem. onlara auri hesap acarsaniz daha manitkli olur. umarim yardimci olabilmisimdir.