Yürütmeyi durdurma kararı ardından izlenecek yol nedir?
Açılan idari soruşturma sonucu verilen cezaya idare mahkemesine duruşmalı itiraz davası açıldığında idarenin savunmasının ardından idare mahkemesi ara karar olarak yürütmeyi durdurma kararı verdikten sonra izlenecek yol nedir, herhangi bir müracaat veya savunma yapılmalı mı yoksa mahkemenin duruşmaya çağrısı mı beklenmeli?
Saygılar...
Cevap: Yürütmeyi durdurma kararı ardından izlenecek yol nedir?
İYUK/27/6 Yürütmenin durdurulması istemleri hakkında verilen kararlar; Danıştay dava dairelerince verilmişse konusuna göre İdari veya Vergi Dava Daireleri Genel Kurullarına, bölge idare mahkemesi kararlarına karşı en yakın bölge idare mahkemesine, idare ve vergi mahkemeleri ile tek hâkim tarafından verilen kararlara karşı bölge idare mahkemesine, çalışmaya ara verme süresi içinde ise idare ve vergi mahkemeleri tarafından verilen kararlara en yakın nöbetçi mahkemeye veya kararı veren hâkimin katılmadığı nöbetçi mahkemeye kararın tebliğini izleyen günden itibaren yedi gün içinde bir defaya mahsus olmak üzere itiraz edilebilir. İtiraz edilen merciler dosyanın kendisine gelişinden itibaren yedi gün içinde karar vermek zorundadır. İtiraz üzerine verilen kararlar kesindir.
Siz eğer idare değilseniz, yani memursanız diyelim, verilen cezanın uygulamasının durdurulması söz konusu ki, idare eğer yürütmeyi durdurma kararına itiraz etmemişse; ya da itirazı lehine sonuçlanmamışsa, mahkeme devam eder ve nihai karara kadar da kanun yollarından olan temyiz söz konusu olmaz. Nihai karar ile temyiz aşaması gündeme gelir.
Cevap: Yürütmeyi durdurma kararı ardından izlenecek yol nedir?
Alıntı:
zcnync rumuzlu üyeden alıntı
Açılan idari soruşturma sonucu verilen cezaya idare mahkemesine duruşmalı itiraz davası açıldığında idarenin savunmasının ardından idare mahkemesi ara karar olarak yürütmeyi durdurma kararı verdikten sonra izlenecek yol nedir, herhangi bir müracaat veya savunma yapılmalı mı yoksa mahkemenin duruşmaya çağrısı mı beklenmeli?
Saygılar...
Davalı idarenin savunması size tebliğ edilince, gerek duyarsanız bu cevaba cevap yazar ve mahkemeye sunarsınız. Lehinize verilen YD kararını tebellüğ ettiğinizde, bu kararı bir dilekçe ile davalı idareye sunarak mahkeme kararının gereğinin yerine getirilmesini talep edersiniz. Sonra da mahkeme tarafından esastan karar için duruşmaya çağrılmayı beklersiniz.