Emlak alım satımında komisyon iadesi talebi?
Aracı emlakçı ve alıcı ile birlikte bir fiyat üzerinde mutabık kaldığımız emlak alım satımı için alıcı tarafından verilen depozito, çeşitli bahanelerle (en önemlisi sıkışık olduğum bilindiğinden) düşük alınmaya çalışıldığından alımdan vazgeçilerek geri talep edilmektedir. Ben satmaktan vazgeçmiş değilim aksine fiyat indirimide yaptım ama tamamen alıcı vazgeçti. Satış işlemine güvenerek satış yapılacak yerdeki iş yerimi kapattığım gibi bu satış bedeline güvenerek uzun vadeli maddi yükümlülük altına da girmiştim. Şimdi, bu alıcı alırsa satış bedelinden düşeceğimi veya bir başkasına satarsam bana ödemiş olduğu depozitoyu ödeyeceğimi söylememe rağmen bana dava açmış. Kapora sözlük anlamı itibariyle (taraflardan birinin diğerine işten caymayacağını belirtmek amacıyla önceden verdiği güvence parası) olarak geçtiğine göre ve cayanda alıcı olduğuna göre ben bu depozitoyu vermek durumundamıyım? Depozito herhangi bir belgeyle sabitlenmeden emlakçının yanında elden verildi.
Cevap: Emlak alım satımında komisyon iadesi talebi?
Alıntı:
es26 rumuzlu üyeden alıntı
Aracı emlakçı ve alıcı ile birlikte bir fiyat üzerinde mutabık kaldığımız emlak alım satımı için alıcı tarafından verilen depozito, çeşitli bahanelerle (en önemlisi sıkışık olduğum bilindiğinden) düşük alınmaya çalışıldığından alımdan vazgeçilerek geri talep edilmektedir. Ben satmaktan vazgeçmiş değilim aksine fiyat indirimide yaptım ama tamamen alıcı vazgeçti. Satış işlemine güvenerek satış yapılacak yerdeki iş yerimi kapattığım gibi bu satış bedeline güvenerek uzun vadeli maddi yükümlülük altına da girmiştim. Şimdi, bu alıcı alırsa satış bedelinden düşeceğimi veya bir başkasına satarsam bana ödemiş olduğu depozitoyu ödeyeceğimi söylememe rağmen bana dava açmış. Kapora sözlük anlamı itibariyle (taraflardan birinin diğerine işten caymayacağını belirtmek amacıyla önceden verdiği güvence parası) olarak geçtiğine göre ve cayanda alıcı olduğuna göre ben bu depozitoyu vermek durumundamıyım? Depozito herhangi bir belgeyle sabitlenmeden emlakçının yanında elden verildi.
Başlık komisyon iadesi talebi değil depozito iadesi talebi olacaktı.
Cevap: Emlak alım satımında komisyon iadesi talebi?
Bu dönemde bu derece önemli konularda halen parasal alışverişlerin bir belgeye dayandırılmıyor olması ilginç hele bu işleme bir meslektaşımın aracılık etmesi üzüntü verici bir durum.
Yaptığınız işlemin konusunun gayrimenkul satışına ilişkin olması sebebi ile konu gayrimenkul satış vaadine ilişkin olarak depozite verilmesi işlemidir.
Noter yada tapu haricinde yapılacak bu işleme dair yazılı sözleşmeler dahi geçersiz sayılacağından bu işleme ilişkin almış olduğunuz depozito yada kapora geçezsizdir.
Bu nedenle aldığınız meblağın "haksız mal edinimi" nedeni ile talebi hakkı doğacaktır.
Ancak bu ilişkinin nasıl ispat edileceği ve nasıl alınacağı hususları daha çok avukat arkadaşlarımızın uzmanlık alanına giren bir husustur sanırım.
Cevap: Emlak alım satımında komisyon iadesi talebi?
Alıntı:
Emlak Danışmanı rumuzlu üyeden alıntı
Bu dönemde bu derece önemli konularda halen parasal alışverişlerin bir belgeye dayandırılmıyor olması ilginç hele bu işleme bir meslektaşımın aracılık etmesi üzüntü verici bir durum.
Yaptığınız işlemin konusunun gayrimenkul satışına ilişkin olması sebebi ile konu gayrimenkul satış vaadine ilişkin olarak depozite verilmesi işlemidir.
Noter yada tapu haricinde yapılacak bu işleme dair yazılı sözleşmeler dahi geçersiz sayılacağından bu işleme ilişkin almış olduğunuz depozito yada kapora geçezsizdir.
Bu nedenle aldığınız meblağın "haksız mal edinimi" nedeni ile talebi hakkı doğacaktır.
Ancak bu ilişkinin nasıl ispat edileceği ve nasıl alınacağı hususları daha çok avukat arkadaşlarımızın uzmanlık alanına giren bir husustur sanırım.
Açıklamalarınız için teşekkürler.