-
SSK başlangıcı hakkında
1984 yılı Endüstri Meslek lisesi mezunuyum.1983 yaz döneminde bir kamu kuruluşunda 19 gün staj yaptım.(ilgili yıl sadece yaz dönemi stajı vardı.Daha sonra kanun değişti meslek lisesi öğrencileri eğitim yılı içinde staj yapmaya başladılar.) 1983 yılında yaptığım staj;
1-SSK başlangıcı sayılırmı.
2-sayılırsa ne yapmayılım.
3-sigorta başlangıcı sayılmışsa ssk numarasını nasıl bulabilirim.
Not : elimdeki mevcut sigorta başlangıcı 1993 yılıdır.
-
Re: Ssk başlangıcı hak
Merhaba.Aynı konuyu bende merak ediyorum.SSk nın verdiği karta göre lise stajı başlama tarihi gözüküyor.ilk işe giriş tarihi olarak.Fakat bu emekliliğe hiç bir faydasının olmadığı o tarihte yatan pirimlerin sadece sağlık olarak yattığını söylüyor uzmanlar.Bu benim için sorun değil ama bende şunu merak ediyorum.
Sigorta başlangıcım olarak end meslek lisesi staj başlangıcım sayılsa eski sigorta şartlarını taşıyacağım.Bu ssk nın vermiş olduğu kartta sigorta sicil kartında lise staj başlangıç tarihi.bu tarih mi kabul olur yoksa sonra 2000 yılından sonra ilk işe giriş tarihim mi?
-
Re: Ssk başlangıcı hak
Adınıza uzun vadeli sigorta kollarına( malüllük,yaşlılık ve ölüm sigortası) prim yatırılmaya başlandığı tarih SSK başlangıç tarihiniz olarak dikkate alınır.