98 den gelen kredi kartı borcu
Merhaba,
1998 senesinde özel bir bankadan aldığım kredi kartı işlerimin ve hayatımın ters gitmesi nedeniyle ödenemedi.
Bu banka alacaklarını özel bir şirkete devretmiş, geçen gün bu şirketten mektup aldım ve aradım, o zamandan beri banka herangi bir icra dosyası falan açmamış, 980 ytl olan ana borç tutarınıda şimdi 1500 ytl ile kapabilirmişim icra takibi yapılamıyorsa bu yasal bir alacakmıdır, ben bu konuyu anlamadım firmada açıklama yapmıyor banka artık kendi alacağı olmadığı için ilgilenmiyor yardımcı olursanız sevinirim.
Re: 98 den gelen kredi kartı borcu
1998 yılında 980 lira olan ana borç her yıl %10 faizle artsa 10 yılda 2,59 katına çıkarak 2542 lira olur. Bunun yanı sıra avukatlık (en az 140 YTL) ve icra masraflarının da eklendiğini düşünün.
Dolayısıyla eğer gerçekten bankaya olan borcunuzdan kurtulacaksanız 1500 YTL mükemmel bir teklif.
Re: 98 den gelen kredi kartı borcu
evet bencede iyi bir teklif ama bankaların alacaklarına nekadar şahin olduklarını bilirsiniz 98 den beri bir takip yapmamışlarsa burda bir düzensizlik yokmudur.
budan birkaç sene önce kredi kardı borcunu ödemek için hukuk burolarına gittim taksitlendirip ödeyecektim dilekçe verdim avukatları tamam biz sizinle temasa geçip ödeme şeklini bildireceğiz dedi sonra ses seda çıkmadı ozamandan beri şüpheleniyordum yasal bir alacakmı diye ticari kredi de kullanmıştım ve onuda bankaya olan tüm borcumla ödedim diye hatırlıyorum ama elimde bir belge yok 10 sene geçtiğinden hiç düşünmedim saklamayı.
Re: 98 den gelen kredi kartı borcu
Bence bu borç için dava açmadıklarından bu borç zaman aşımına uğramıştır. Banka bu borcu batak para olarak devlete bildirmiş ve bunun karşılığında vergi ödemesinden bu parayı kara geçirmiştir. 10 sene aranmamış olmasının sebebi de yaptığınız anlaşmanın artık geçersiz olmasıdır. Bankacılık yasasında o kadar yasa değişti ki, bence sizin kredi kartı anlaşmanız artık yasal sayılmıyor. Bırakın onu ADSL'nin ilk geldiği günlerde biz internetten abone olmuştuk. Bunun karşılığında bir imza vs. atmadık. O yüzden bununla ilgili icra yapamadı telekom. Ve eski abonelerinin açığını yakalayıp yeniden abone yapmak için çırpındı durdu. Hatta benim tek gecikmiş faturam yüzünden ADSL aboneliğimi iptal ettiler. Şikayet ettiğimde bana Modem hediyeli 2 ay ödemesiz ve kurulum ücreti olmayan bir kampanya önerdiler. Ama tek şartla, o da anlaşma imzalama şartıyla..:)) Oturup hesapladığımda ben bu işten 250 ytl kara geçmiştim. Önceki aboneliğimde ödediğim kurulum ücretini çıkarınca 190 YTL karım vardı.O tek faturalık borcumu ödememiş olmam bile onları ilgilendirmedi. Borcundan dolayı aboneliği iptal edilmiş bir numaraya yeni kampanyadan ve çok cazip şartlarda yeni abonelik verdikleri konusunda onları uyardım. "Olsun, boşver" dediler. Ben 3 yıldır hala o faturanın bana ödenmesi için uyarı göndermelerini bekliyorum....Konu sanırım anlaşıldı. Bankanın durumu da böyle olabilir. Başka bir şirkete bu borçları satmaları da ne kadar yasal, araştırmak lazım. Belki da yarın mafyaya satacaklar, belli mi olur? Siz bu işi anaparayı ödeyerek bile kapatırsınız. Çünkü ellerinden artık birşey gelmeyecektir. Ama vicdani olarak borcunuzu ödemeniz gerekli. O yüzden ana parayı ödemeye çalışın veya 1500 ytl'yi 10 taksitte ödemeyi önderin. Bence kabul edeceklerdir.