+ Konuyu Yanıtla
1 / 4 Sayfa 1234 SonSon
1 den 5´e kadar toplam 16 ileti bulundu.
  1. #1
    Kayıt Tarihi
    Jul 2008
    İletiler
    2
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Angry Ürün değişimi isteme, ardından ücret iadesi talep etme

    11/05/2008 tarihinde Gold Bilgisayar Bahçelievler şubesinden Toshiba marka bilgisayar satın aldım. Fakat ürünün arızalı olması sebebiyle 27/05/2008 tarihinde teknik servise götürdüm. Herhangi bir arızası olmadığını belirten bir rapor ile 04/06/2008 tarihinde geri gönderdiler. Ardından05/06/2008 tarihinde aynı arızadan ötürü tekrar servise götürdüm ve yine aynı cevap ile 13/06/2008 tarihinde geri gönderildi. 16/06/2008 tarihinde aynı arıza ve değişim talebiyle tekrar servise götürdüm. Ürünün değiştirilebileceğine dair bir rapor ile bilgisayarı iade edildi ve değişimin Gold Bilgisayar'dan yapılacağı belirtildi. 26/06/2008 tarihi itibariyle ürün Gold Bilgisayar'a teslim edildi ve karşılığında değişim talep ettiğimi belirten bir makbuz verildi. Ürünün birebir değişimini talep ettim ve bu işlemin 15 gün içerisinde olacağı belirtilmiş olmasına rağmen henüz bir gelişme yok ve müşteri hizmetleriyle görüştüğümde bu işlemin tüketici kanununa göre 15 ila 30 gün içerisinde gerçekleşeceği söylendi. Durum -pek kısa olmasa da- özetle bu şekilde. Buna istinaden cevap aradığım sorular şunlardır;

    1. Tüketici kanununu defalarca okumama karşın değişim için 15-30 gün gibi bir zaman diliminden bahsedilmediğini görüyorum. Bu durumda firma yanlış bilgi mi vermektedir? Çünkü dayanaklarını sorduğumda tüketici koruma kanunu diyorlar...

    2. Daha önce ürünün birebir değişimini talep etmiş olmama karşın şu aşamada ücret iadesi isteme hakkım varmıdır? Firma, prosedürleri gereği ücret iadesi yapmadıkları konusunda ısrar etmektedir.

    Değerli vaktinizi ayırdığınız için şimdiden teşekkürler... Saygılar.


    Uğur ÖZALP



    Hukuki NET Güncel Haber


    Ürün değişimi isteme, ardından ücret iadesi talep etme konulu yargıtay kararı ara
    Ürün değişimi isteme, ardından ücret iadesi talep etme konulu hukuk haber

  2. # Nedir?
    Tavsiye Soru Cevap
    Kayıt Tarihi
    Bugün
    İletiler
    Ne kadar?
     
  3. #2
    mkocagul Misafir

    Tanımlı Re: Ürün değişimi isteme, ardından ücret iadesi talep etme

    Firma iyi niyetli davaranmıyor bana kalırsa. 15 ila 30 günlük süre garanti ve tamir yönetmeliğinde bulunur.
    Garanti ve Tamir Süresi

    Madde 6 — Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.

    Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.

    Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

    Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı- üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.

    Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı–üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

    Ama bu yönetmelikten göreceğiniz gibi tamir süresinin 15 günü geçmesi halinde size kullanmanız için benzer özelliklere ship ürün verilir. Kaldı ki sizin konunuz tamir bile değildir.
    Bence yazılı bir uyarı faksı çekiniz. Ancak seçimlik haklarınızdan değişimi talep ettiğiniziçin şimdi dönüp bedel istemeniz sorun yaratabilir. Firmayı zorlamak için değişimin derhal yapılmasını aksi takdirde ürünün bedel iadesini talep deceğinizi yazılı olarak belirtin.

  4. #3
    Kayıt Tarihi
    May 2008
    Nerede
    ist
    İletiler
    328
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Wink Re: Ürün değişimi isteme, ardından ücret iadesi talep etme

    Alıntı uzayo rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    11/05/2008 tarihinde Gold Bilgisayar Bahçelievler şubesinden Toshiba marka bilgisayar satın aldım. Fakat ürünün arızalı olması sebebiyle 27/05/2008 tarihinde teknik servise götürdüm. Herhangi bir arızası olmadığını belirten bir rapor ile 04/06/2008 tarihinde geri gönderdiler. Ardından05/06/2008 tarihinde aynı arızadan ötürü tekrar servise götürdüm ve yine aynı cevap ile 13/06/2008 tarihinde geri gönderildi. 16/06/2008 tarihinde aynı arıza ve değişim talebiyle tekrar servise götürdüm. Ürünün değiştirilebileceğine dair bir rapor ile bilgisayarı iade edildi ve değişimin Gold Bilgisayar'dan yapılacağı belirtildi. 26/06/2008 tarihi itibariyle ürün Gold Bilgisayar'a teslim edildi ve karşılığında değişim talep ettiğimi belirten bir makbuz verildi. Ürünün birebir değişimini talep ettim ve bu işlemin 15 gün içerisinde olacağı belirtilmiş olmasına rağmen henüz bir gelişme yok ve müşteri hizmetleriyle görüştüğümde bu işlemin tüketici kanununa göre 15 ila 30 gün içerisinde gerçekleşeceği söylendi. Durum -pek kısa olmasa da- özetle bu şekilde. Buna istinaden cevap aradığım sorular şunlardır;

    1. Tüketici kanununu defalarca okumama karşın değişim için 15-30 gün gibi bir zaman diliminden bahsedilmediğini görüyorum. Bu durumda firma yanlış bilgi mi vermektedir? Çünkü dayanaklarını sorduğumda tüketici koruma kanunu diyorlar...

    2. Daha önce ürünün birebir değişimini talep etmiş olmama karşın şu aşamada ücret iadesi isteme hakkım varmıdır? Firma, prosedürleri gereği ücret iadesi yapmadıkları konusunda ısrar etmektedir.

    Değerli vaktinizi ayırdığınız için şimdiden teşekkürler... Saygılar.

    Uğur ÖZALP
    4077 Sayılı Kanuna göre siz, satın aldığınız bir malın ayıplı çıkması üzerine seçimlik hakkınızı kullanıp firmaya ürünün yenisiyle değişim talebinde bulunduğunuza göre bunu sağlamaları lazım. Bu konuda 15-30 günlük süreler yok kanunda. Neden yok derseniz çünkü sizin aldığınız ürün yeni bir ürün. Fatura tarihi itibariyle 30 günlük süre içinde ayıplı çıktığına göre iade edebilirsiniz veya değişimini talep edebilirsiniz. Üstelik servisten rapor bile almışsınız. Talebinizi yazılı olarak mı bildirdiniz firmaya? Bir de şu var tabiki; Eğer siz ürün değişiminden yanaysanız, hazır yetkili firmasının da onayı varken biraz daha bekleyin derim ben. Normalde ayıplı olan bir ürün için tüketicinin talebi derhal yerine getirilmelidir. Yanlız özellikle ithalata dayalı teknoloji ürünleri satan firmalarda bu konuda süreç biraz uzayabiliyor. Bu nedenle siz şimdi tüketici mahkemesine gidip dava açsanız, davanız 3 aydan aşağı sonuçlanmaz! Sonunda kesin kazanırsınız belki ama dediğim gibi madem firma değişime itiraz etmiyor ve size yeni ürün verileceğine onay vermiş, raporunuz da var, o halde makul bir süre daha bekleyebilirsiniz. Yok ben 1 gün daha beklemem diyorsanız yine bekleyeceksiniz nasılsa, siz bilirsiniz...Ama ben olsam dediğim gibi yapardım!

  5. #4
    Kayıt Tarihi
    Apr 2008
    Nerede
    istanbul
    İletiler
    72
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürün değişimi isteme, ardından ücret iadesi talep etme

    Ürün iade / değişim işlemlerini 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanun hükümlerine göre yapılmaktadır. İlgili yasada ürün ayıplıysa fatura tarihi itibari ile ilk 30 gün içinde veya 1 yıl içinde aynı arızadan ikiden fazla, farklı arızadan dörtten fazla ve garanti süresince altıdan fazla farklı arıza oluşursa müşterimizin seçimlik hakkı oluşabilmektedir.
    Ürünün tüketici tarafından satıcı firma olarak tarafımıza veya yetkili firmaya ayıplı olduğu ihbar edildikten sonra arızanın mahiyeti, hangi arıza türüne girdiği, kullanım hatası v.b. olup olmadığının tespitini yapacak olan ürünün yetkili teknik servisidir. 4077 Sayılı kanunda satış sonrası hizmetlerde imalatçı,ithalatçı,satıcı firmaların sorumlulukları ve garanti belgesi uygulama esasları belirtilmiştir.

  6. #5
    Kayıt Tarihi
    May 2008
    Nerede
    ist
    İletiler
    328
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürün değişimi isteme, ardından ücret iadesi talep etme

    YÖNETİM:
    Konu ile ilgisi bulunmayan iletiniz silinmiştir.Lütfen kişisel tartışmalara girmekten kaçının!

+ Konuyu Yanıtla
1 / 4 Sayfa 1234 SonSon

Benzer Konular :

  1. [Para iadesi] [Para iadesi] ve ürün değişimi isteyebilirmiyim
    Yazan: TheSehzade Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 6
    Son İleti: 23-06-2015, 15:34:44
  2. Yanıt: 2
    Son İleti: 16-04-2014, 21:27:12
  3. HP Firması bedel iadesi ve ürün değişimi
    Yazan: alkanat79 Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 2
    Son İleti: 29-06-2010, 17:46:14
  4. Ürün değişimi kabul etmeyip bedel iadesini talep etme
    Yazan: SezaR06 Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 0
    Son İleti: 24-03-2010, 13:45:50
  5. Ürün değişimi-iadesi
    Yazan: Soner35 Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 4
    Son İleti: 22-07-2009, 21:12:17

Bu sayfada bulunan kavramlar:

arızalı ürün değişim süresi

hatali urunde para iadesi

http:www.hukuki.netshowthread.php41658-urun-degisimi-isteme-ardindan-ucret-iadesi-talep-etme

arizali urun degisim suresi

para iadesi yasal süresi

ürün değişiminde yasal süre

arızalı ürün iadesi tüketici hakları

hatalı ürün değişim süresi

bir ürünü iade etme süresi

defacto garanti süresi

tüketici hakları hatalı ürün

arızalı ürün para iadesi

derimod para iadesi

ürün değişimi yerine para iadesi

ücret iadesi yasal süresi

ürün iade şartlarıtüketici hakları arızalı ürün değişimiücret iadesiürün ücret iadesituketici haklari ucret iadesiürün değişim talebiürün değişiminde para iadesiürünü iade etme hakkımedikalb urunlerde geri iade olurmuderimod garanti kapsamı
Forum

İnternet Araçları

İnternet Araçları

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  



Hukuk Blog |  2016 tarihli Yasal Siteler Dizini |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Fiyat1 |  Alman Hukuku |  ISP Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikoloğum |  Taşınmaz ilanları |  Internet Rehberi |  Türkiye Portalı |  Site Ekleme |  Türkçe-İngilizce Sözlük |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Sanal Turk |  Satılık Düşecek Domainler |  Playbarn Levent |  Terapi  |  Kral |  Berk Gürman |  Phukuk |  Bayefendi |  Online Muhasebe Programı |  Arabuluculuk Eğitim Merkezi |  icralık arabalar  | 
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2016 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
Hukuki.Net sunucusu yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN teknolojisi kullanmaktadır.
Reklam Alanları: Sitenin 2016 yılı reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.