1 / 7 Sayfa 1234567 SonSon
1 den 10´e kadar toplam 68 ileti bulundu.
  1. #1
    Kayıt Tarihi
    Nov 2007
    İletiler
    1
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Ürün İadesi

    Tüketici olarak aldığım herhangi bir ürünün koşulsuz ve özürsüz geri iadesi mümkün müdür.Mesela bir palto aldım,eve gelip giyince hoşuma gitmedi.Geri iade etmek istiyorum.Özürüm yok.hoşuma gitmedi sadece.saygılarımla


  2. #2
    Kayıt Tarihi
    Mar 2007
    Nerede
    Ankara
    İletiler
    1.607
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürün geri iadesi

    Mağazalardan yapılan alışverişler ve mesafe satımlarında durum farklılık gösteriyor.
    Mesafe satımlarında alıcı herhangi bir neden göstermeksizin 7 gün içinde sözleşmeden cayma hakkını kullanabilirken yerinde satımlarda ise koşulsuz iade düzenlenmemiş.Firma,iade almama hakkını saklı tutabilir.

  3. #3
    Kayıt Tarihi
    Aug 2008
    İletiler
    5
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürün geri iadesi

    merhaba ,
    Aslında benim sorumda aynı.Dün aldığım güneş gözlüğümü bugün iade etmek istiyorum . Ama aldığım yerden telefonda görüştüğüm yetkili, iadeye hakkım olmadığını fakat başka bir ürünle değişim yapabileceğimi söyledi. 4077 nolu kanunda böyle yazdığını söyledii . Doğru mudur yanlış mıdır ? Eğer yanlışsa -ki ben bikaç forum sitesinde ve koruma derneklerinin sitelerinde görüdğüm kadarıyla herhangi bir açıklam yapmadan iade hakkına sahip mişim-bu hakkımı nasıl alabilirimm...Nasıl onlarıı sürtüşmeye girmeden ikna edebilirim..

  4. #4
    Kayıt Tarihi
    Apr 2005
    Nerede
    İZMİR
    İletiler
    13.210
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürün geri iadesi

    Herhangi bir mağazadan alınan bir mal veya ürünün pişmanlık nedeniyle iade hakkı bulunmamaktadır. Sabit adresi olmayan mağazalardan, internetten, posta siparişli yoluyla alınan mallar da iade hakkı bulunmaktadır.

    Bir mağazadan yapılan alışverişlerde pişmanlık hakkı aşağıdaki durumlarda gerçekleşir.
    -Alışveriş esnasında bu anlaşma yapılarak
    -Mağazanın iade hakkı ya da pişmanlık hakkı sağladığı belirtilmiş olursa
    -Mağazanın bu hakkı tanıdığı biliniyorsa

  5. #5
    Kayıt Tarihi
    Aug 2008
    İletiler
    5
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürün geri iadesi

    Erdoğan Bey,
    İlk öce hızlı yanıtınızdan dolayı teşşekür edeyim. Hernekadar yanıt benii üzmüşsede .Benim merak ettiğim budurumda ikinci şey; bana fatura veya başka türlü bir yöntemle "Mağazanın iade hakkı tanımadığı "durumundan ,tüketici olarak "alış-veriş öncesi"bilgilendirilmediğim için yinee mağazanın bu hakkı devam eder mi ?
    burada 4077 nin 6 maddesi ni kastediyorum.

    Sözleşmelerdeki haksız şartlar

    Madde 6- Satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır.

    Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir.

    Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.

    Sözleşmenin bütün olarak değerlendirilmesinden, standart sözleşme olduğu sonucuna varılırsa, bu sözleşmedeki bir şartın belirli unsurlarının veya münferit bir hükmünün müzakere edilmiş olması, sözleşmenin kalan kısmına bu maddenin uygulanmasını engellemez.

    Bir satıcı veya sağlayıcı, bir standart şartın münferiden tartışıldığını ileri sürüyorsa, bunu ispat yükü ona aittir.
    Konu SİBEL HOCA tarafından (17-08-2008 Saat 16:52:14 ) de değiştirilmiştir.

  6. #6
    Kayıt Tarihi
    Aug 2008
    İletiler
    5
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürün geri iadesi

    Yine aynı konuda bir açıklama yaparak sorumu sorayım . Ben gözlüğü aldığım esnada bana yön veren tek kişi "satış elemanıydı. Eve geldiğimde gözlüğün yüzüme büyük geldiğini çevremdekiler söylediler . Bu durum bu alış verişi "ayıplı hizmet " veya malı "ayıplı mal " durumuna sokar mı ??

    Ayrıca bu forumsitesi için çokk teşekkürler .Haklarımızı bilmeden yaşadağımız kör yılları düşününce, "ne büyük aptallık!" diyorum.

  7. #7
    Kayıt Tarihi
    Apr 2008
    İletiler
    1.464
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürün geri iadesi

    Alıntı SİBEL HOCA rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Yine aynı konuda bir açıklama yaparak sorumu sorayım . Ben gözlüğü aldığım esnada bana yön veren tek kişi "satış elemanıydı. Eve geldiğimde gözlüğün yüzüme büyük geldiğini çevremdekiler söylediler . Bu durum bu alış verişi "ayıplı hizmet " veya malı "ayıplı mal " durumuna sokar mı ??

    Ayrıca bu forumsitesi için çokk teşekkürler .Haklarımızı bilmeden yaşadağımız kör yılları düşününce, "ne büyük aptallık!" diyorum.
    alıp ,almamak sizin tasarrufunuz,

    bana böyle sattı ,beğenmedim v.s. diyerek

    geri veremezsiniz.

  8. #8
    Kayıt Tarihi
    Apr 2007
    Nerede
    istanbul
    İletiler
    86
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürün geri iadesi

    Alıntı nikon rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    alıp ,almamak sizin tasarrufunuz,

    bana böyle sattı ,beğenmedim v.s. diyerek

    geri veremezsiniz.
    eğer alınan mal hata sonucu alınmışsa yani alınan malın alınma nedenin de hata yaptığınızı düşünürseniz bu esaslı hatadır ve geri verebilirsiniz...mesela bir çiçek aldınız eşiniz için sonra da eşinizin çiçek değil de çikolatadan hoşlandığını düşünerek geri vermek istediniz bu durumda hatanız esaslı bir hata olduğu için geri verebilirsiniz...fakat derhal geri götürmelisiniz...yoksa kabul etmiş sayılırsınız....fakat türkiye de pratikte işler böyle mi ilerler derseniz bu satıcının kültürü ve insanlığıyla alakalı biraz da derim çünkü uğraşabilirsiniz...

  9. #9
    Kayıt Tarihi
    May 2008
    Nerede
    ist
    İletiler
    328
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürün geri iadesi

    Alıntı sahbudak rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    eğer alınan mal hata sonucu alınmışsa yani alınan malın alınma nedenin de hata yaptığınızı düşünürseniz bu esaslı hatadır ve geri verebilirsiniz...mesela bir çiçek aldınız eşiniz için sonra da eşinizin çiçek değil de çikolatadan hoşlandığını düşünerek geri vermek istediniz bu durumda hatanız esaslı bir hata olduğu için geri verebilirsiniz...fakat derhal geri götürmelisiniz...yoksa kabul etmiş sayılırsınız....fakat türkiye de pratikte işler böyle mi ilerler derseniz bu satıcının kültürü ve insanlığıyla alakalı biraz da derim çünkü uğraşabilirsiniz...
    Yok böyle birşey....Neye dayanıyor bu yazdıklarınız, gerekçesini açıklarmısınız ? Mesela benim bildiğim 4077 Sayılı Tüketici Kanunu var, onda da böyle bir madde yok. Nasıl oluyorda bir mal "hata sonucu" alınıyor? Hiç öyle şey olur mu? Verdiğiniz örnekse kusura bakmayın ama gerçekten alakasız ve komik...Eşinize çiçek almışsınız, yok hoşlanmaz diyerek götür iade et yerine çikolata al! Oh ne ala! Türkiye'de konuyla alakalı pratikte işleyen bir tek kanun vardır. Satıcının kültürü ve insanlığına bakılmaz. Tüketici Kanununu incelemenizi tavsiye ederim. Forumlarda arama yapın.
    Konu hksvr tarafından (19-08-2008 Saat 14:43:44 ) de değiştirilmiştir.

  10. #10
    Kayıt Tarihi
    Sep 2004
    Nerede
    istanbul, Türkiye.
    İletiler
    768
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürün geri iadesi

    Alıntı frozennn23 rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Tüketici olarak aldığım herhangi bir ürünün koşulsuz ve özürsüz geri iadesi mümkün müdür.Mesela bir palto aldım,eve gelip giyince hoşuma gitmedi.Geri iade etmek istiyorum.Özürüm yok.hoşuma gitmedi sadece.saygılarımla
    Bir imla notuhaddim olmayarak)

    iade zaten geri vermek anlamındadır o nedenle geri iade, atlı suvari,babıali kapısı gibi ifadeler komik tekrarlardan ibarettir.

1 / 7 Sayfa 1234567 SonSon

Benzer Konular :

  1. Ürün İadesi ...
    Yazan: serkand Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 7
    Son İleti: 21-11-2012, 11:41:10
  2. Ürün İadesi ...
    Yazan: serkand Forum: Ticaret Hukuku
    Yanıt: 0
    Son İleti: 10-09-2012, 14:22:38
  3. Ürün İadesi
    Yazan: murat12345 Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 2
    Son İleti: 24-11-2010, 15:33:48
  4. Ürün İadesi Hakkında: Para İadesi
    Yazan: dr3am Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 1
    Son İleti: 25-04-2010, 20:58:52
  5. Cam Eşya Ürün İadesi
    Yazan: kripton0 Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 1
    Son İleti: 25-10-2008, 20:26:42

Bu sayfada bulunan kavramlar:

Tüketici hakları iade

ürün iadesi

tüketici hakları ürün iadesi

ürün iade koşulları

tuketici haklari iade

ürün iade şartları

aldığım ürünü kaç gün içinde iade edebilirim

ürün iade tüketici hakları 2014

tüketici haklarına göre ürün iadesi

tüketici kanunu iade şartları

ürün iade

koşulsuz iade

müşteri hakları iade

tüketici hakları iade süresi

tüketici hakları kanunu iade

aldığımız ürünü kaç gün içinde iade edebiliriz

alınan bir ürünün iadesi

alinan ürün kaç gün içinde iade edilir

tüketici hakları geri iade

ürün iadesi kanunukredi kartıyla alınan ürünün iadesialdığım elbiseyi iade edebilir miyimürün iadesinde para iadesitüketici hakları iade prosedürüurun iade kosullari
Forum

İnternet Araçları

İnternet Araçları

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  



Hukuk Blog |  2014 tarihli Yasal Siteler Dizini |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Fiyat1 |  Alman Hukuku |  ISP Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikoloğum |  Taşınmaz ilanları |  Internet Rehberi |  Türkiye Portalı |  Site Ekleme |  Türkçe-İngilizce Sözlük |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Sanal Turk |  Satılık Düşecek Domainler |  Playbarn Levent |  Kral | 
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2011-2014 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
Hukuki.Net sunucusu yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN teknolojisi kullanmaktadır.
Reklam Alanları: Sitenin 2011-2014 yılı reklam pazarlaması MEDYACİN İletişim Reklam Pazarlama Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi tarafından yapılmakta olup, reklam talepleri için Medyacin Ltd. Şti. ile iletişim kurmanız rica olunur.