1 / 4 Sayfa 1234 SonSon
1 den 10´e kadar toplam 31 ileti bulundu.
  1. #1
    Kayıt Tarihi
    Jan 2007
    İletiler
    2
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı nasıl işler

    Merhaba

    Kapıdan yapılmış taksitli bir alışveriş ardından ürünü satın almaktan vaz geçtik ve ilgili kaymakamlığın tüketici hakkı danışma bölümündeki yetkilinin yönlendirmesi sonucu "4077 yasasının 8. maddesine göre" ürünü almaktan vaz geçtiğimizi bildiren dilekçeyi 7 gün içinde satıcı firmaya iadeli taahhutlu gonderdik.

    Ancak; firmanın avukatı olduğunu söyleyen bir şahıs bizi aradı ve icralık olduğumuzu, ilk senedi ödemek için (5 gün evvel) kapıya yetkilinin geldiğini, evde kimsenin olmadığını, böyle bir itiraz dilekçemizden haberleri olduğunu ama bu gibi bir itiraza hakkımızın olmadığını, 24 saat içinde tüm borcu toptan ödememiz gerektiğini, aksi halde olayın kötü sonuçlar doğuracağını söyledi.

    Alışverişi yapan annemdi, yaşlı ve hasta olması sebebi ile sonderece panikledi ve telaşa kapıldı.

    Biz daha önce bilgi aldığımız kaymakamlığın tüketici hakları bölümünü yeniden aradık. Fakat oradaki yetkililer bize daha önce hiç bahsetmedikleri "ürünün kusurlu olması" konusunu açtı. Yani kusurlu ise firma iade almalı, aksi halde iade edemezsiniz gibi bir kelime kullandı. Ama internette yaptığım tüketici hakları araştırmalarımda böyle bir zorunluluğun olmadığını okudum.

    Şimdi ne yapılmalı
    Arayan şahıs gerçekten avukatmıdır yoksa satıcı firmanın herhangi bir elemanının yaptığı blöfmüdür çözemedik.

    Bekleyip neler olacağını görmelimi
    Yoksa kanuni bir işlem başlatma zorunluluğumuz mu var.


  2. #2
    Kayıt Tarihi
    May 2005
    Nerede
    Ankara, Yenimahalle, Turkey.
    İletiler
    2.495
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı nasıl işler

    Satın aldığınız ürün nedeniyle verilen belgenin (faturanın) üzerindeki tarihe dikkat ediniz,kapıdan satış yapan satıcıların bir kısmı,bu cayma hakkını ortadan kaldırmak için daha önceye ait bir tarih atmaktadırlar.
    7 gün içindeki cayma hakkıyla ve kusurlu(ayıplı) maldan kaynaklanan hakların doğurduğu sonuçlar birbirinden farklı olabilir. Cayma hakkıyla satış tüm sonuçlarıyla ortadan kalkarken,ayıplı malda başka bir ürünle değiştirme,ayıbı giderme,tamir,onarım isteme gibi haklar ortaya çıkmaktadır. Bu 2 durum birbirinden farklıdır. Tüketiciye cayma hakkının verilmesinin nedeni, kapıdan satış,anında satış gibi satış türlerinde tüketiciye, bir malı almak için düşünme süresinin verilmemesi nedeniyle tüketicinin istismara uğramasını önlemektir. Bu nedenle 7 günlük bir düşünme,ölçme,tartma süresi verilmiştir. Bu süre içerisinde "hiçbir sebep göstermeden" malı iade edebilirsiniz,satıcı da ödenmiş ücret ve senetleri geri vererek malı iade almak zorundadır. Dediğim gibi,satıcı tarafından size verilen belge üzerindeki tarihe dikkat etmelisiniz.

  3. #3
    ahaltuner Misafir

    Tanımlı Re: Tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı nasıl işler

    Sayın h_mavisi,
    Eğer aldığınız mal, eğitim ve kültür amaçlı kitap,dergi v.b. değil ise Sayın Başak Şahin'in belirttiği gibi kapıdan satışlardaki cayma hakkını kullanmanız için malın ayıplı olup olmaması hiç önemli değil.Ayıplı maldan dolayı ortaya çıkan haklar farklıdır.Verilmiş olan cevaba eklemek istediğim:Sizin cayma bildiriminizin karşı tarafa ulaştığı tarihten itibaren 20 gün içerisinde satıcı firma size vermiş olduğu malı iade almaz ve sizden almış olduğu kıymetli evrak,sözleşme belgesi vb. şeyleri size iade temez ise durumu anlatır bir dilekçe ile Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurarak sözleşmenin iptaline,malların iade alınmasına ve sizden alınmış olan kıymetli evrak vb.şeylerin size iadesine karar verilmesini sağlamak.
    Saygılarımla

  4. #4
    Kayıt Tarihi
    Jan 2007
    İletiler
    2
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı nasıl işler

    Yanıtınız için çok teşekkür ediyorum
    Tarihte herhangi bir farklılık yok.
    Hakkımızı kullanmak için gerekeni yapmaya devame deceğiz
    teşekkürler

  5. #5
    Kayıt Tarihi
    Apr 2009
    Nerede
    izmir
    İletiler
    2
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı nasıl işler

    Merhaba,
    Bu konu açılmışken ben tam olarak anlayamadım tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı sadece kapıdan satışlarda mı geçerlidir? Yani bir mağazaya gidip aldığımız ürünü ödemesini yaptıktan sonra keyfi olarak almaktan vazgeçtiysek ( ayıplı - sorunlu olmamasına rağmen ) ürünü iade etme ve ödemeyi geri alma hakkımız var mıdır?

  6. #6
    Kayıt Tarihi
    Apr 2008
    İletiler
    1.464
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı nasıl işler

    Alıntı zeynep bozkurt rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Merhaba,
    Bu konu açılmışken ben tam olarak anlayamadım tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı sadece kapıdan satışlarda mı geçerlidir? Yani bir mağazaya gidip aldığımız ürünü ödemesini yaptıktan sonra keyfi olarak almaktan vazgeçtiysek ( ayıplı - sorunlu olmamasına rağmen ) ürünü iade etme ve ödemeyi geri alma hakkımız var mıdır?
    Mağazadan aldığınız bir üründe hiçbir cayma hakkınız yoktur. Kullanmamış olsanız bile...

  7. #7
    Kayıt Tarihi
    Apr 2009
    Nerede
    izmir
    İletiler
    2
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı nasıl işler

    Sayın nikon, sorumu cevapladığınız için teşekkür ederim .. Boş yere ısrar etmeyeceğim demek ki..

  8. #8
    Kayıt Tarihi
    Apr 2008
    İletiler
    1.464
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı nasıl işler

    Alıntı zeynep bozkurt rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Sayın nikon, sorumu cevapladığınız için teşekkür ederim .. Boş yere ısrar etmeyeceğim demek ki..
    Israr edebilirsiniz:o ama bunun sadece satıcı insifiyatinde olduğunu bilerek, ve kanuni olarak herhangi bir hakkınızın olmadığını bilerek yapın,bazı mağazalar 1-2 gün içinde orjinal paketi açılmamış ürünleri geri alabiliyor, ama dedigim gibi sadece mağazanın keyfi kararıdır,illa yapıcak diye bir şey yok.

  9. #9
    Kayıt Tarihi
    Apr 2009
    Nerede
    tekirdağ
    İletiler
    14
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı nasıl işler

    Alıntı nikon rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Israr edebilirsiniz:o ama bunun sadece satıcı insifiyatinde olduğunu bilerek, ve kanuni olarak herhangi bir hakkınızın olmadığını bilerek yapın,bazı mağazalar 1-2 gün içinde orjinal paketi açılmamış ürünleri geri alabiliyor, ama dedigim gibi sadece mağazanın keyfi kararıdır,illa yapıcak diye bir şey yok.
    Peki satıcı dükkanın görünür bir yerine (ürünü 10 gün içinde fişi yada faturasıyla ve ambalajıyla getirirseniz paranızı iade ediyoruz)yazıyorsa iade hakkımız doğmaz mı.

  10. #10
    Kayıt Tarihi
    Mar 2007
    Nerede
    Türkiye
    İletiler
    1.158
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Tüketicinin 7 gün içinde cayma hakkı nasıl işler

    Alıntı ibrahimyoruk96 rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Peki satıcı dükkanın görünür bir yerine (ürünü 10 gün içinde fişi yada faturasıyla ve ambalajıyla getirirseniz paranızı iade ediyoruz)yazıyorsa iade hakkımız doğmaz mı.
    Mağazadan alınan üründe ayıp yoksa cayma hakkı da yoktur. Satıcı mağaza kendi insiyatifinde geri almaya taahhüt ederse o ayrı konudur. Birçok büyük mağaza müşteri memnuniyeti çerçevesinde yasal zorunlulukları olmamasına karşın belli bir sürede ürünü geri alıyor veya değiştiriyor.

1 / 4 Sayfa 1234 SonSon

Benzer Konular :

  1. Tüketicinin Ürün İade ve Değişim Hakkı
    Yazan: Hangover Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 10
    Son İleti: 10-12-2014, 12:23:25
  2. Özel okulda kayıtta 2 gün içinde sözleşmeden cayma
    Yazan: smyildiz2009 Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 1
    Son İleti: 23-11-2014, 18:05:03
  3. Yanıt: 5
    Son İleti: 07-08-2011, 22:45:35
  4. Tüketicinin ödeme yapma hakkı
    Yazan: umutciftci Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 5
    Son İleti: 12-10-2007, 12:27:10
  5. Tüketicinin Dava Açma Hakkı
    Yazan: student of law Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 7
    Son İleti: 05-10-2007, 18:07:09

Bu sayfada bulunan kavramlar:

cayma hakkı

cayma hakkı nasıl kullanılır

magazadan alinan maldan cayma hakki

7 gün içinde iade hakkı

7 gun icinde iade

Tüketici hakları iade

iade etme hakkı

qnet ürün iade süresi ve iade bedelinin ödenmesi

nakkaş akademi sözleşme iptali

tüketici hakları cayma hakkı

tüketici hakları 7 gün içinde iade

cayma hakkı nedirüründen cayma hakkıttnet cayma hakkıalınan maldan cayma hakkıtüketici hakları iade şartları 2014ürün iade süresi kaç güncayma hakkının kullanılmasımobilya cayma hakkıtüketici cayma hakkı nasıl kullanılır
Forum

İnternet Araçları

İnternet Araçları

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  



Hukuk Blog |  2014 tarihli Yasal Siteler Dizini |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Fiyat1 |  Alman Hukuku |  ISP Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikoloğum |  Taşınmaz ilanları |  Internet Rehberi |  Türkiye Portalı |  Site Ekleme |  Türkçe-İngilizce Sözlük |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Sanal Turk |  Satılık Düşecek Domainler |  Playbarn Levent |  Kral | 
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2011-2014 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
Hukuki.Net sunucusu yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN teknolojisi kullanmaktadır.
Reklam Alanları: Sitenin 2011-2014 yılı reklam pazarlaması MEDYACİN İletişim Reklam Pazarlama Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi tarafından yapılmakta olup, reklam talepleri için Medyacin Ltd. Şti. ile iletişim kurmanız rica olunur.