guruman


+ Konuyu Yanıtla
2 / 2 Sayfa İlkİlk 12
11 den 18´e kadar toplam 18 ileti bulundu.
  1. #11
    Kayıt Tarihi
    Jan 2009
    İletiler
    26
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat?

    Alıntı Şenol Eker rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Yakınanın anlatımında servisin kusuru görünmüyor.
    Yürürlükteki mevzuata göre bir ürün garanti süresi içerisinde birden fazla arıza yaparsa, tüketicinin onarım, değişim, iade, indirim seçimlik hakları doğar. Yakınan da görünüşe göre değişim seçimlik hakkını kullanmak istediği halde servis 4 defadır onarıma gelen ürüne değişim yapmadığı için kusurludur ve tüketicinin seçimlik hakkını kullanmasına engel olmaktadır. Yine bir önceki kanundan alıntımı hatırlatmam gerekecek; seçimlik haklar kullanımında servis sorumludur ve bu olayda bu sorumluluğunu yerine getirmemektedir.

    Bütün bu delil ve mevzuat ışığında, çok merak ettim, servisin kusuru görünmüyorsa satıcıda nasıl bir kusur gördünüz? Zira servis kusurlu değilse ve tüketici satıcıya gitmek mecburiyetinde ise kusurlu olarak tek satıcı kalıyor sizin görüşünüze göre. Peki o kusur nedir?



    Hukuki NET Güncel Haber


    Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat? konulu yargıtay kararı ara
    Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat? konulu hukuk haber

  2. # Nedir?
    Tavsiye Soru Cevap
    Kayıt Tarihi
    Bugün
    İletiler
    Ne kadar?
     
  3. #12
    Kayıt Tarihi
    Jun 2009
    Nerede
    Kocaeli
    İletiler
    8.125
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat?

    Alıntı pisisler rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Yürürlükteki mevzuata göre bir ürün garanti süresi içerisinde birden fazla arıza yaparsa, tüketicinin onarım, değişim, iade, indirim seçimlik hakları doğar. Yakınan da görünüşe göre değişim seçimlik hakkını kullanmak istediği halde servis 4 defadır onarıma gelen ürüne değişim yapmadığı için kusurludur ve tüketicinin seçimlik hakkını kullanmasına engel olmaktadır. Yine bir önceki kanundan alıntımı hatırlatmam gerekecek; seçimlik haklar kullanımında servis sorumludur ve bu olayda bu sorumluluğunu yerine getirmemektedir.

    Bütün bu delil ve mevzuat ışığında, çok merak ettim, servisin kusuru görünmüyorsa satıcıda nasıl bir kusur gördünüz? Zira servis kusurlu değilse ve tüketici satıcıya gitmek mecburiyetinde ise kusurlu olarak tek satıcı kalıyor sizin görüşünüze göre. Peki o kusur nedir?
    Servis neden engel olsun değişim yapılmasına anlamadım. Adam satıcıya / ithalatçıya / üreticiye gitmek istiyor da servis engel oluyor değil ki.
    Servis dört defa raporunu vermişse, tüketici satıcıya veya ithalatçı / üreticiye gider. Bunun yolu da THH'ne / Tüketici mahkemesine gitmek.
    Forumda birçok kez "Ben Tüketici mahkemesinde servisi hasım gösterdim, davayı kaybettim, avukat parası isteniyor" şikayetlerini gördüğümü hatırlıyorum. Bu yüzden ısrarcıyım. Siz yine de bizzat servisin bir kusuru yoksa, servisi hasım göstermeyin.

  4. #13
    Kayıt Tarihi
    Jan 2009
    İletiler
    26
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat?

    Alıntı Şenol Eker rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Servis neden engel olsun değişim yapılmasına anlamadım. Adam satıcıya / ithalatçıya / üreticiye gitmek istiyor da servis engel oluyor değil ki.
    Servis dört defa raporunu vermişse, tüketici satıcıya veya ithalatçı / üreticiye gider. Bunun yolu da THH'ne / Tüketici mahkemesine gitmek.
    Forumda birçok kez "Ben Tüketici mahkemesinde servisi hasım gösterdim, davayı kaybettim, avukat parası isteniyor" şikayetlerini gördüğümü hatırlıyorum. Bu yüzden ısrarcıyım. Siz yine de bizzat servisin bir kusuru yoksa, servisi hasım göstermeyin.
    Mevzuatı ve ne demek istediğimi anladığınızdan şüpheliyim. Mahkemelerin böyle karar veriyor olması uygulamanın doğru olduğu anlamına gelmez. Mevzuattan alıntı yaptım, servis sorumludur., daha nasıl ifade edebilir bunu? Yakınanın ifadesinden (ve benim yüzlerce tecrübemden) anlaşıldığı gibi, servis rapor vereyim de git ürünü değiştir davranışında değil; servis tamir edeyim de git davranışında. Yani seçimlik hakkını kullanmaya engel oluyor. "Ben sorumluluğumu yerine getirmiyorum sen git satıcıyla uğraş" demeye getiriyor.

    Mevzuattan yaptığım alıntıyı da tekrar hatırlatayım; tüketici servise gider, ürün birden fazla kere arıza yapmışsa "bunu değiştirin" der; servis rapor değil ürün vermek zorundadır. Yine mevzuattan yaptığım alıntıya göre, servis hiç kimseye bağlı olmadan bunu yerine getirmekle mükelleftir. Bunları anlamak bu kadar zor mu?

    Mahkemelerin bunu hatalı uygulaması, mevzuatın böyle olduğu gerçeğini değiştirmez. Yani uygulamada servisi şikayet eden kaybediyor evet; fakat bu hatalı bir uygulamadır, mahkemeler de mevzuata aykırı karar veriyorlar. Çünkü önemsemiyorlar.

    İkinci olarak sorumun cevabını da alamadım. Tüketici servise gidiyor, ürün 4 seferdir arıza yapmış. Tüketici servise değişim talebini iletiyor fakat servis bu talebi reddederek ürünün onarımı yoluna gidiyor. Siz de "servisin kusuru yok ki" diyorsunuz. Buyurunuz izah ediniz bu olayda "kusurlu" kimdir ve neden?

  5. #14
    Kayıt Tarihi
    Oct 2017
    Nerede
    mersin
    İletiler
    6
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Question Cevap: Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat?

    Konuya göstermiş olduğunuz ilgi ve alakadan ötürü size teşekkürlerimi sunuyorum.
    Başıma ilk kez böyle bir sorun gelmesiyle birlikte tüketici haklarımı öğrenip THH'ye başvuru yaptım.Evet aynı sorunlardan dolayı 4 kez servise gittim.
    Son 2 teslim edişimde artık onarım istemediğimi ve değişim talebinde bulunduğumu yazılı olarak beyan etmeme rağmen onarım yapılarak telefonumu teslim ettiler bana...(Tüketici Hakem Heyeti süreci devam ediyor) Birkaç gün telefonu kullandım ve aynı sorunlar tekrar çıktı ve ben yine servise giderek (5. kez) Artık ONARIM istemediğimi DEĞİŞİM TALEBİNDE bulunduğumu servis fişine yazılı olarak belirttim.
    Utanmadan,sıkılmadan dalga geçercesine ve telefonu değiştirmemek için aynı gün servisten eve geldiğimde telefonuma CİHAZ KONTROL EDİLDİ.HERHANGİ BİR SORUN TESPİT EDİLMEDİ.İŞLEM TAMAMDIR. mesajı geldi...Yani gidip telefonumu alabilir mişim.

    Üretici firmaya aynı zamanda şikayet dosyası açtırdım (servis hakkında) henüz sonuç belli değil.

    Kafayı yemek üzereyim desem yeridir..

    Sizce ne yapmalıyım?


  6. #15
    Kayıt Tarihi
    Jan 2009
    İletiler
    26
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat?

    THH süreci devam ediyorsa şu an yapmanız gereken başka bir işlem yok; süreci bekleyin-ki büyük olasılık zaten lehinize sonuçlanacak. O karar firmaya tebliğ edildiğinde, SATICI'ya ürünü geri vererek paranızı alabilirsiniz. Maalesef yukarıda yaptığım açıklamalarda olduğu gibi, servis bu işte kendisinin bir zararı olmadığı için, mahkemeler bu konuda ciddi derecede hatalı oldukları için, servisler keyiflerine bakıyorlar. 5 kere değil 100 kere de gitseniz değişim yapmazlar, çünkü mahkemeler satıcıları ezme talimatı almış durumda. Bu tamamen siyasi bir davranış. Tüketiciyi koruyormuş gibi görünmek için kanunlara aykırı kararlar çıkıyor mahkemelerde.

    Servislerin yeni sahtekarlığı da; nasılsa kendilerine bir yaptırım yok diye; ürünü tamir edip servis fişine "arızaya rastlanmadı" yazmak. Ki bunu da tecrübe etmişsiniz. Fakat önemli değil; ikinci arıza size değişim hakkı tanıyor zaten. Önceki servis fişlerinden hareketle büyük olasılıkla zaten THH iadeye karar verecek.

    Üretici firmaya servis hakkında şikayette bulunmanız iyi olmuş. Gel gelelim çoğu durumda körler sağırlar birbirini ağırlar durumu söz konusu. Belirttiğim gibi bu konularda çok siyasi davranılıyor ve "büyükler" el birliği yaparak devletin de desteğiyle herkesi kazıklıyorlar. Mevzuat sadece göz boyama aracı olarak yazıyor kanunlarda.

    Örneğin 2 yıldır taahhütlü sözleşmelerin 1 yıldan fazla olamayacağına dair mevzuat var; ama özellikle GSM ve ISP şirketleri tüketicileri 24 ay taahhüde zorluyor ve ceza vermekle tehdit ediyor; hatta veriyor. Yani mevzuata aykırı olduğunu bildiği halde, 24 ay imzası attırıyor ve 24 aydan erken bırakırsanız kanunsuz şekilde ceza kesiyor. "Adalet"e güvenleri tam.

  7. #16
    Kayıt Tarihi
    Oct 2017
    Nerede
    mersin
    İletiler
    6
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat?

    Alıntı pisisler rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    THH süreci devam ediyorsa şu an yapmanız gereken başka bir işlem yok; süreci bekleyin-ki büyük olasılık zaten lehinize sonuçlanacak. O karar firmaya tebliğ edildiğinde, SATICI'ya ürünü geri vererek paranızı alabilirsiniz. Maalesef yukarıda yaptığım açıklamalarda olduğu gibi, servis bu işte kendisinin bir zararı olmadığı için, mahkemeler bu konuda ciddi derecede hatalı oldukları için, servisler keyiflerine bakıyorlar. 5 kere değil 100 kere de gitseniz değişim yapmazlar, çünkü mahkemeler satıcıları ezme talimatı almış durumda. Bu tamamen siyasi bir davranış. Tüketiciyi koruyormuş gibi görünmek için kanunlara aykırı kararlar çıkıyor mahkemelerde.

    Servislerin yeni sahtekarlığı da; nasılsa kendilerine bir yaptırım yok diye; ürünü tamir edip servis fişine "arızaya rastlanmadı" yazmak. Ki bunu da tecrübe etmişsiniz. Fakat önemli değil; ikinci arıza size değişim hakkı tanıyor zaten. Önceki servis fişlerinden hareketle büyük olasılıkla zaten THH iadeye karar verecek.

    Üretici firmaya servis hakkında şikayette bulunmanız iyi olmuş. Gel gelelim çoğu durumda körler sağırlar birbirini ağırlar durumu söz konusu. Belirttiğim gibi bu konularda çok siyasi davranılıyor ve "büyükler" el birliği yaparak devletin de desteğiyle herkesi kazıklıyorlar. Mevzuat sadece göz boyama aracı olarak yazıyor kanunlarda.

    Örneğin 2 yıldır taahhütlü sözleşmelerin 1 yıldan fazla olamayacağına dair mevzuat var; ama özellikle GSM ve ISP şirketleri tüketicileri 24 ay taahhüde zorluyor ve ceza vermekle tehdit ediyor; hatta veriyor. Yani mevzuata aykırı olduğunu bildiği halde, 24 ay imzası attırıyor ve 24 aydan erken bırakırsanız kanunsuz şekilde ceza kesiyor. "Adalet"e güvenleri tam.
    Hocam,ben THH'ye değişim talebinde bulunmuştum.Buna istinaden lehime sonuçlanırsa cihazın değişimi yerine faturadaki bedeli mi alacağım yani?

  8. #17
    Kayıt Tarihi
    Jan 2009
    İletiler
    26
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat?

    THH'lerde bugüne kadar "değişim" kararı görmedim. Bu da zaten mevzuatın çarpıklığının, aslında tüketiciyi korumadığını, sadece göz boyamak için yapıldığının bir başka göstergesidir. Büyük olasılık her zaman olduğu gibi iadeye hükmedilecek. Çünkü zaten değişime de hükmetse firma bu ürünün yenisi yok dediği takdirde yine iadeye kalacak konu.

  9. #18
    Kayıt Tarihi
    Oct 2017
    Nerede
    mersin
    İletiler
    6
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat?

    Değişim yerine yüksek bir ihtimal para iadesi alacağım yani anladım hocam..Hayırlısı olsun...Teşekkür ederim bilgilendirmeniz için..

+ Konuyu Yanıtla
2 / 2 Sayfa İlkİlk 12

Benzer Konular :

  1. [Tüketici hakem heyetleri] Cepkask Tüketici Hakem Heyetine Şikayet Edebilirmiyim.
    Yazan: Aycollt Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 0
    Son İleti: 10-10-2017, 17:23:24
  2. [Tüketici mahkemeleri] Tüketici Hakem Heyeti Aleyhime Karar Verdi Tüketici Mahkemesine Taşımak İstiyorum
    Yazan: Prens Miskin Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 0
    Son İleti: 04-10-2017, 18:01:43
  3. Tüketici hakem heyeti
    Yazan: Hknkse Forum: Diğer Hukuki Sorular
    Yanıt: 1
    Son İleti: 04-09-2017, 21:57:26
  4. Tüketici Hakem Heyeti Kararına Firma Uymuyor
    Yazan: Kürşat Atakan AYTAÇ Forum: Hukuki Görüş ve Yorum
    Yanıt: 5
    Son İleti: 05-08-2017, 02:07:14
  5. Yanıt: 2
    Son İleti: 28-06-2017, 13:58:24

Bu sayfada bulunan kavramlar:

İnternet Araçları

İnternet Araçları

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  



Hukuk Blog |  2016 tarihli Yasal Siteler Dizini |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Fiyat1 |  Alman Hukuku |  ISP Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikolog |  Taşınmaz ilanları |  Internet Rehberi |  Türkiye Portalı |  Site Ekleme |  Türkçe-İngilizce Sözlük |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Satılık Düşecek Domainler |  Terapi  |  Berk Gürman |  Phukuk |  Bayefendi |  Arabuluculuk Eğitim Merkezi |  İcraBurada | 
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2016 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
Hukuki.Net sunucusu yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN teknolojisi kullanmaktadır.
Reklam Alanları: Sitenin 2016 yılı reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.