guruman


+ Konuyu Yanıtla
2 / 2 Sayfa İlkİlk 12
11 den 13´e kadar toplam 13 ileti bulundu.
  1. #11
    Kayıt Tarihi
    Jan 2009
    İletiler
    22
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat?

    Alıntı Şenol Eker rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Yakınanın anlatımında servisin kusuru görünmüyor.
    Yürürlükteki mevzuata göre bir ürün garanti süresi içerisinde birden fazla arıza yaparsa, tüketicinin onarım, değişim, iade, indirim seçimlik hakları doğar. Yakınan da görünüşe göre değişim seçimlik hakkını kullanmak istediği halde servis 4 defadır onarıma gelen ürüne değişim yapmadığı için kusurludur ve tüketicinin seçimlik hakkını kullanmasına engel olmaktadır. Yine bir önceki kanundan alıntımı hatırlatmam gerekecek; seçimlik haklar kullanımında servis sorumludur ve bu olayda bu sorumluluğunu yerine getirmemektedir.

    Bütün bu delil ve mevzuat ışığında, çok merak ettim, servisin kusuru görünmüyorsa satıcıda nasıl bir kusur gördünüz? Zira servis kusurlu değilse ve tüketici satıcıya gitmek mecburiyetinde ise kusurlu olarak tek satıcı kalıyor sizin görüşünüze göre. Peki o kusur nedir?



    Hukuki NET Güncel Haber


    Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat? konulu yargıtay kararı ara
    Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat? konulu hukuk haber

  2. # Nedir?
    Tavsiye Soru Cevap
    Kayıt Tarihi
    Bugün
    İletiler
    Ne kadar?
     
  3. #12
    Kayıt Tarihi
    Jun 2009
    Nerede
    Kocaeli
    İletiler
    8.125
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat?

    Alıntı pisisler rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Yürürlükteki mevzuata göre bir ürün garanti süresi içerisinde birden fazla arıza yaparsa, tüketicinin onarım, değişim, iade, indirim seçimlik hakları doğar. Yakınan da görünüşe göre değişim seçimlik hakkını kullanmak istediği halde servis 4 defadır onarıma gelen ürüne değişim yapmadığı için kusurludur ve tüketicinin seçimlik hakkını kullanmasına engel olmaktadır. Yine bir önceki kanundan alıntımı hatırlatmam gerekecek; seçimlik haklar kullanımında servis sorumludur ve bu olayda bu sorumluluğunu yerine getirmemektedir.

    Bütün bu delil ve mevzuat ışığında, çok merak ettim, servisin kusuru görünmüyorsa satıcıda nasıl bir kusur gördünüz? Zira servis kusurlu değilse ve tüketici satıcıya gitmek mecburiyetinde ise kusurlu olarak tek satıcı kalıyor sizin görüşünüze göre. Peki o kusur nedir?
    Servis neden engel olsun değişim yapılmasına anlamadım. Adam satıcıya / ithalatçıya / üreticiye gitmek istiyor da servis engel oluyor değil ki.
    Servis dört defa raporunu vermişse, tüketici satıcıya veya ithalatçı / üreticiye gider. Bunun yolu da THH'ne / Tüketici mahkemesine gitmek.
    Forumda birçok kez "Ben Tüketici mahkemesinde servisi hasım gösterdim, davayı kaybettim, avukat parası isteniyor" şikayetlerini gördüğümü hatırlıyorum. Bu yüzden ısrarcıyım. Siz yine de bizzat servisin bir kusuru yoksa, servisi hasım göstermeyin.

  4. #13
    Kayıt Tarihi
    Jan 2009
    İletiler
    22
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım fakat?

    Alıntı Şenol Eker rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Servis neden engel olsun değişim yapılmasına anlamadım. Adam satıcıya / ithalatçıya / üreticiye gitmek istiyor da servis engel oluyor değil ki.
    Servis dört defa raporunu vermişse, tüketici satıcıya veya ithalatçı / üreticiye gider. Bunun yolu da THH'ne / Tüketici mahkemesine gitmek.
    Forumda birçok kez "Ben Tüketici mahkemesinde servisi hasım gösterdim, davayı kaybettim, avukat parası isteniyor" şikayetlerini gördüğümü hatırlıyorum. Bu yüzden ısrarcıyım. Siz yine de bizzat servisin bir kusuru yoksa, servisi hasım göstermeyin.
    Mevzuatı ve ne demek istediğimi anladığınızdan şüpheliyim. Mahkemelerin böyle karar veriyor olması uygulamanın doğru olduğu anlamına gelmez. Mevzuattan alıntı yaptım, servis sorumludur., daha nasıl ifade edebilir bunu? Yakınanın ifadesinden (ve benim yüzlerce tecrübemden) anlaşıldığı gibi, servis rapor vereyim de git ürünü değiştir davranışında değil; servis tamir edeyim de git davranışında. Yani seçimlik hakkını kullanmaya engel oluyor. "Ben sorumluluğumu yerine getirmiyorum sen git satıcıyla uğraş" demeye getiriyor.

    Mevzuattan yaptığım alıntıyı da tekrar hatırlatayım; tüketici servise gider, ürün birden fazla kere arıza yapmışsa "bunu değiştirin" der; servis rapor değil ürün vermek zorundadır. Yine mevzuattan yaptığım alıntıya göre, servis hiç kimseye bağlı olmadan bunu yerine getirmekle mükelleftir. Bunları anlamak bu kadar zor mu?

    Mahkemelerin bunu hatalı uygulaması, mevzuatın böyle olduğu gerçeğini değiştirmez. Yani uygulamada servisi şikayet eden kaybediyor evet; fakat bu hatalı bir uygulamadır, mahkemeler de mevzuata aykırı karar veriyorlar. Çünkü önemsemiyorlar.

    İkinci olarak sorumun cevabını da alamadım. Tüketici servise gidiyor, ürün 4 seferdir arıza yapmış. Tüketici servise değişim talebini iletiyor fakat servis bu talebi reddederek ürünün onarımı yoluna gidiyor. Siz de "servisin kusuru yok ki" diyorsunuz. Buyurunuz izah ediniz bu olayda "kusurlu" kimdir ve neden?

+ Konuyu Yanıtla
2 / 2 Sayfa İlkİlk 12

Benzer Konular :

  1. [Tüketici hakem heyetleri] Cepkask Tüketici Hakem Heyetine Şikayet Edebilirmiyim.
    Yazan: Aycollt Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 0
    Son İleti: 10-10-2017, 17:23:24
  2. [Tüketici mahkemeleri] Tüketici Hakem Heyeti Aleyhime Karar Verdi Tüketici Mahkemesine Taşımak İstiyorum
    Yazan: Prens Miskin Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 0
    Son İleti: 04-10-2017, 18:01:43
  3. Tüketici hakem heyeti
    Yazan: Hknkse Forum: Diğer Hukuki Sorular
    Yanıt: 1
    Son İleti: 04-09-2017, 21:57:26
  4. Tüketici Hakem Heyeti Kararına Firma Uymuyor
    Yazan: Kürşat Atakan AYTAÇ Forum: Hukuki Görüş ve Yorum
    Yanıt: 5
    Son İleti: 05-08-2017, 02:07:14
  5. Yanıt: 2
    Son İleti: 28-06-2017, 13:58:24

Bu sayfada bulunan kavramlar:

İnternet Araçları

İnternet Araçları

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  



Hukuk Blog |  2016 tarihli Yasal Siteler Dizini |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Fiyat1 |  Alman Hukuku |  ISP Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikolog |  Taşınmaz ilanları |  Internet Rehberi |  Türkiye Portalı |  Site Ekleme |  Türkçe-İngilizce Sözlük |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Satılık Düşecek Domainler |  Terapi  |  Berk Gürman |  Phukuk |  Bayefendi |  Arabuluculuk Eğitim Merkezi |  İcraBurada | 
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2016 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
Hukuki.Net sunucusu yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN teknolojisi kullanmaktadır.
Reklam Alanları: Sitenin 2016 yılı reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.