+ Konuyu Yanıtla
1 den 5´e kadar toplam 5 ileti bulundu.
  1. #1
    Kayıt Tarihi
    Sep 2014
    Nerede
    izmir
    İletiler
    2
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Teknik Servis Rezaleti, Urun Degisim Proseduru Bilgi ve Eger Dava Acabiliyorsam Ne Sekilde Acabilirim..

    .........Elektronik Bilgi İşlem San. ve Dış Tic. A.Ş. aracılığıyla 15.03.2013 tarihli ve 31.... Numaralı İrsaliyeli Fatura ile almış olduğum QB...... Seri numaralı ........... Z580 Model Dizüstü bilgisayarımın, arızalanması sonucunda Izmir il sınırları içerisinde Yetkili Teknik Servisi olmamasından dolayı, internet sitesinde yazılı telefon olan 0212 912 0134 numarayi 15.07.2014 tarihinde arayarak Arıza Kaydı olusturdum anlaşmalı Kargo Şirketleri olduğunu söyleyerek ...... Kargo Ltd. Şti tarfından Dizüstü Bilgisayarımın Adresimden alınacağı beyan edildi. Fakat 4 gün boyunca herhangi bir görevli gelmedi, bunun üzerine kendim 18.07.2014 müşteri hizmetlerini arayarak ilgili tam Adresi ve Kargo şirketi ile anlaşma numarasını temin ettim, teslim etmeye gittiğimde Anlaşmalarının iptal edildiği söylendi.

    Tekrar müşteri hizmetlerini aradığımda xxx Kargo ile anlaşıldığı ve onların gelip alacağını söylediler, fakat 25.07.2014 tarihine kadar tarafım ile herhangi bir irtibat kurulmadigi için tarafımdan Karşıyaka xxx Kargo şubesi ile cihazin yetkili teknik servise gonderimi sağlandı, Fakat ilgili tarihin Bayram öncesine gelmesi sebebi ile cihazın ilgili teknik servise teslimi 31.07.2014 tarihinde yapıldı.

    Cihaz ile ilgili sikayetlerimin, ilgili cihazda bulunan şifrelerini arıza kaydında ve paket içerisinde hazırlamış olduğum not kağıdına yazmama rağmen okumaya dahi tenezzül edilmeden tarafıma HDD bozuk denildi ve tarafıma profarma fatura gonderildi, bunun üzerine arayıp durumu sorduğumda sifreden dolayı kaynaklandığı ve ilgili cihazın sifresinin bilinmemesinden dolayı test edilemediğini tarafıma beyan edildi, durumu anlatıp şifrelerini verdiğimde cihazın onarım sürecinin başladığı beyan edildi.

    Fan degisimi yapılacağını ve ilgili ürünün ellerinde olmamasindan dolayı Yurtdışından getirilecegini sitelerinde bulunan sorgulama ekranından öğrendim, sonrasında ilgili cihazın Fan degisimi ve onarımı 26.08.2014 tarihine kadar yapilmadigi için müşteri hizmetlerini aradım ve mağdur olduğumu ilgili cihaz ile proje tasarımı ve websitesi, grafik tasarım vs işler yaptığımı kendilerine beyan ettim.

    Cihazın yasal olarak verilen onarım tarihi aşıldığı için, değişim hakkımın olduğunu ve ...... Firması tarafından da ilgili değişim onayının verildiği vurgulanarak tarafıma sözlü olarak beyan edildi. İlgili firma tarafından telefon ya da mail ile bilgilendirme yapılacağı ve tarafıma değişim formu gönderileceği beyan edildi.

    Bunun üzerine cihaz ile birlikte aldığım ve cihazi teslim almadan taktırdığım, 1600MHZ 4 GB Kingston Ram`in tarafıma form ile birlikte iadesini istedim.

    02.09.2014`e Tarihine kadar ilgili firma tarafından herhangi bir geri dönüş olmamasından dolayı tarafıma gönderilen Profarma Faturadaki telefon numarasını aradım ( 02123141010 ) Telefonu açan firmaninin ..... bilişim hizmetleri olduğu ve cihaz onarımının bu kuruluşta yapıldığını beyan ettiler. Daha sonra cihazın durumunu ve değişim onayı alındığını bu nedenle de izlemem gereken yolu sordum ki, cihazın seri numarası olan QB...... numarasını verdiğim anda değişim onayının verilmediğini cihazın daha onarım sürecinde olduğu ve tarafıma dönüş yapılacağı söylendi.

    Bunun uzerine ..... Müşteri Destek Hattını aradığım da ise ilgili firmanın değişim onayı beklediğini doğruladı, mağdur olduğumu anlattıgimda ise ilgili arıza kaydının 15.07.2014 tarihinde değil 31.07.2014 tarihinde açıldığı söylendi yani ilgili firma aynı zamanda kendini haklı göstermek için çağrı ve arıza kayıtlarında düzeltme ve düzenleme yapmıştır.
    İlgili ariza ve çağrı kayıtları müşteri hizmetlerinden ya da kullanmış olduğum 0533 086 .... numaralı ..... hattın arama dokumunden alınabilir.

    Kısaca ilgili firma TSE Kalite Belgesi vs. olmasına rağmen, dünya standarlari, global pazar deneyimine sahip olmasına rağmen yetkili teknik servis firması olan ..... bilişim ile diyalog bile kuramıyor, bunun sonucunda 15.07.2014 / 03.09.2014 tarihleri arasinda bilgisayar olmadan magdur olan bana ve internette(www.sikayetvar.com, forum.donanimhaber.com, www.nedenlenovoalmamaliyim.com) biraz araştırma yaptığım da ulaştığım onlarca mağdur müşterisine oluyor.

    İlgili firma ile kurmaya çalıştığım her irtibat girişiminde sadece ne yetkili ne de bilgili olan müşteri hizmetleri personeli ile iletişim kurabiliyor ve mağduriyetin giderilmesi adına herhangi bir adım atilamamaktadir.
    İlgili firma ile ilgili benim ve onlarca müşterinin mağduriyetinin giderilmesi adına herhangi bir yaptırım bulunmuyor çünkü değişim standartlarını belirleyen bir yasal çerçeve yokmuş ( çağrı merkezindeki bayan bu şekilde konuştu)

    07.09.2014 günü telefonuma ve mail adresime gelen bilgilendirme metni ile ürünün kargoya verildiği beyan edildi..
    İşin garip tarafı 09.09.2014 gününe kadar kargo gelmeyince müşteri hizmetlerini aramam ile birlikte.. ..... Xxx serisinin Turkiye teknik servis hizmetini veren ................. tarafından sadece kayıt oluşturulduğunu ve ürünün kargo hizmetini sağlayan xxx kargoya daha teslim edilmediğini öğrendim.. 0212 314 1010numarali telefonu aradığımda ise formun sıra beklediği vs gönderileceği söylendi..
    Ram için tekrar hatırlatma yaptım, sonradan takılan parçanın tarafıma gönderileceği tarafıma beyan edildi...

    13.09.2014 günü elime form geldi ama, ram yok ve ilgili form 04.09.2014 tarihinde imzalanmış, form 30 günlük süre içinde geçerliymiş
    0212 912 0134 numaralı telefondan müşteri hizmetlerini aradım ve Ram`in tarafıma ulaşmadığını ilgili cihazın değişim işlemini aldığım yerde Ram`i de taktırarak tamamlayacağımı ve Ram`in gönderilmesini istedim, tamam gönderilecek dediler..

    Bunun üzerine 6 defa daha aradım ve her seferinde ilgili ürünün tarafıma gönderileceğini söylediler.

    19.09.2014 günü aradığımda durumunu sorgularının, durumumu beyan ettim, artık 0212 912 0134 numaralı hattan ...... Müşteri hizmetlerini aradıktan sonra 0212 314 1010 numaralı hattanda .... Bilişim Hizmetleri Helpdesk Yetkilileri ile paylaşarak kayıt oluşturmaya başladım. Sonrasında aynı günün akşam üzeri saat 16:30`da ilgili ururnun kargoya verileceği çıkışının yapılacağı tarafıma beyan edildi.

    Ama 22.09.2014 günü ram gelmedigi için aradığımda ise,....... Müşteri hizmetleri yetkilisi Meriç bey, bana kendi kayıtlarında Ram çıkışının DOA formu ile birlikte yapıldığını söyledi. Durumumu beyan ettiğim de de ilgili ürün için bu hafta kargo işleminin yapılacağını söylediler..

    Ben hala bekliyorum ilgili ürün gelmeden Degisimi yapmayacağım ve süre aşımı durumunda da ilgili yasal mercilere başvurumu yapacağım, gerekirse tek tek dava açacak ve koşturacam ,olay 50 liralık Ram meselesi değil, olay ...... ve xxx da kalmaması..

    Teknik servis formunu, arıza kayıt formu dahi okumaya tenezzül etmeyen, Müşteri kayıtlarını esas almayan,şikayetlerini okumayan, tamamen müşteri memnuniyetsizliği uzerine kurulu, kendi servis hizmetini verdiği firma ile iletisim kuramayan, bir firmada birşey bırakmak istemememdir.

    Ayrıca ürünü satın aldığım firma ile görüşmem neticesinde ürün değiştirelecigini, ayni ürünün üretiminin durmasından dolayı stoklarinda olmaması ve ürün değişiminde fiyat farkı ödemem gerektiği söylendi..

    İlgili konu gereği ben ürünü kampanya zamanı ucuza almıştım ve dolar ucuzdu şimdi ise aynı özelliklerdeki ürün yaklaşık 2 katı fiyatına satılıyor..

    Ne yapmam gerekiyor,aynı ürünü para vermeden isteme hakkım var mıdır..
    Firma bilgisayarı vermek zorunda mı..

    İlginiz için teşekkür ederim..



    Hukuki NET Güncel Haber

    Teknik Servis Rezaleti, Urun Degisim Proseduru Bilgi ve Eger Dava Acabiliyorsam Ne Sekilde Acabilirim.. konulu yargıtay kararı ara
    Teknik Servis Rezaleti, Urun Degisim Proseduru Bilgi ve Eger Dava Acabiliyorsam Ne Sekilde Acabilirim.. konulu hukuk haber

  2. # Nedir?
    Tavsiye Soru Cevap
    Kayıt Tarihi
    Bugün
    Nerede
    Avukat Dünyası
    İletiler
    Ne kadar?
     
  3. #2
    Kayıt Tarihi
    Jun 2009
    Nerede
    Kocaeli
    İletiler
    8.997
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Teknik Servis Rezaleti, Urun Degisim Proseduru Bilgi ve Eger Dava Acabiliyorsam Ne Sekilde Acabilirim..

    Konunun özü ile ilgili olmayan çok fazla ayrıntı var.

  4. #3
    Kayıt Tarihi
    Sep 2014
    Nerede
    izmir
    İletiler
    2
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Teknik Servis Rezaleti, Urun Degisim Proseduru Bilgi ve Eger Dava Acabiliyorsam Ne Sekilde Acabilirim..

    Konuyu özetlemek yerine birebir yaşadıklarımı anlattım.

  5. #4
    Kayıt Tarihi
    May 2008
    İletiler
    4.436
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Teknik Servis Rezaleti, Urun Degisim Proseduru Bilgi ve Eger Dava Acabiliyorsam Ne Sekilde Acabilirim..

    Alıntı ukarabacak rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Konuyu özetlemek yerine birebir yaşadıklarımı anlattım.
    Bu yüzden de yüksek ihtimal bir çok kişi bu uzun yazıyı okumadan kapatacak

  6. #5
    Kayıt Tarihi
    Jun 2008
    Nerede
    İstanbul
    İletiler
    871
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Teknik Servis Rezaleti, Urun Degisim Proseduru Bilgi ve Eger Dava Acabiliyorsam Ne Sekilde Acabilirim..

    Uzun öyküyü okudum anmadıklarıma göre cevap vereyim.

    1- Teknik servise cihazınızı gönderirken cihaza kendi aldığınız RAM de takılıymış ve cihazın değişimi çıktı sizin RAM'inizi size göndermediler.
    RAM'i gönderdiğinize dair elinizde belge var mı? Yoksa RAM ile ilgili olarak müşteri hizmetlerini aradığınızda siz de telefon kaydı alın ve RAM'i gönderdiğinizi ve onların elinde olduğunu onaylatın. Sonra RAM'inizi 7 gün içinde kargolamalrını yada fatura bedeli olan x TL'yi banka hesabınıza yatırmalarının gerektiği bir ihtar çekin. (İhtar fiyatı RAM fiyatını geçebilir.) Belirtilen süre içinde RAM elinize ulaşmaz ise ve banka hesabınıza para yatmazsa, ilamsız icra takibi başlatın. ilamsız icraya itiraz ederlerse ilamsiz icraya itirazın iptali davasını açarsınız kazanırsanız +%40 icra inkar tazminatı alırsınız.

    2- Cihazınızı gönderdiniz ve tamirde 30 iş gününü geçirdiler.

    Burada kişisel tavsiyem,ücret iadesi alarak birdaha o markaya yaklaşmamanız olacaktır ama eğer siz isterseniz kanunun 11. maddesi açıktır.

    Bilgilendirme:

    Tüketicinin seçimlik hakları
    MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
    a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
    b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
    c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
    ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
    seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
    (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
    (3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
    (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
    (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.
    (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.


    bu konudaki tabinizi Tüketici Hakem Heyetine iletip onlardan çıkan kararı doğrudan ilamlı icraya koyabilirsiniz. eğer THH'ye giderseniz RAM konusundaki talebinizide buradan yaparsanız. Sonucu hızlandırmış olursunuz. Yalnız THH de karşı taraf olarak satıcı, üretici ve ithalatçı yı yazacaksınız. İcra takibini de bunlardan birine başlatacaksınız.
    Konu frmax tarafından (23-09-2014 Saat 21:42:17 ) de değiştirilmiştir.
    Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.

    “The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill

+ Konuyu Yanıtla

Bu sayfada bulunan kavramlar:

tüketici hakları prosedürü www.hukuki.net

cep telefonu değişim prosedürü

teknik servise dava

teknik servise dava acmak

Forum

Benzer Konular :

  1. [Tüketici şikayetleri] Telefonumun ekranını kıran teknik servis elemanına dava açmak
    Merhaba, Şahıs veya firma adı vermeyeceğim, özet halinde şöyle yazabilirim. Telefonumu yetkili servis 28.04.2020 tarihinde kabul etti. şikayet...
    Yazan: abigailcat Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 7
    Son İleti: 01-06-2020, 14:04:41
  2. [Ürün değişimi] Ayipli urun degisiminde fatura tutarina gore mi yoksa urun modeline gore mi degisim yapilir?
    Bir zincir ayakkabi magazasinin outlet subesinin yaptigi cesitli indirimlerle(ikincisini alana %50 indirim vb.) normal sezonda etiket fiyati 200 lira...
    Yazan: MiC_CheCK Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 1
    Son İleti: 01-06-2016, 14:56:58
  3. [Ürün değişimi] Asus teknik servis rezaleti.
    Merhabalar, Asus marka telefonumu 17.08.2015 de ekran beyazlaması şikayeti ile istanbuldaki teknik servise gönderdim. Yapılan işlemler:...
    Yazan: paradise1992 Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 3
    Son İleti: 13-11-2015, 09:26:13
  4. [Ürün değişimi] toshiba servis rezaleti!
    Laptopumda ekran kırılması ve klavye sorununun giderilmesi için İstanbul servisine gönderdim kullanıcı kaynaklı olduğunu söyleyip 263 TL istendi....
    Yazan: Muhammedgokcee Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 1
    Son İleti: 14-09-2015, 19:12:35
  5. Toshiba Teknik Servis Sorunu Ve Dava Açma hakkım hakkında
    Bana hediye gelen Toshiba qosmio marka laptopumu mavi ekran şikayetim nedeniyle 17.12.2011 tarihinde izmirde Toshiba yetkili Servisi'ne verdim ve...
    Yazan: yunusdenizhan Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 1
    Son İleti: 11-02-2012, 18:04:13

İlgili Hukuk terimleri

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  


2022 tarihli Hukuk Blog |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Alman Hukuku |  Özel Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikolog |  Site Ekleme |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Satılık Düşecek Domainler |  Bayefendi |  Afternic Alanadı satış (Domain alımı) | 

™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨‍💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.