İhbar ve Kıdem Tazminatı - Zamanaşımı Süresi
Ekleyen: Av.dilek Kuzulu Yüksel | Tarih: 4-10-2005 | Kategori: İçtihat | Okunma : 25723 | Not:
Av.dilek Kuzulu Yüksel

İHBAR VE KIDEM TAZMİNATI - ZAMANAŞIMI SÜRESİ

KAYIT NO : 59762
Esas Yılı : 2004
Esas No : 14043
Karar Yılı : 2005
Karar No : 4567
Karar Tarihi : 17.02.2005
Daire No : 9
Daire : HD
**************

ÖZET: İşçinin kıdem ve ihbar tazminatı alacaklarına ilişkin dava BK 125.maddesindeki on yıllık zamanaşımı süresine tabidir.

(818 s. K. m. 125)

Davacı, ihbar, kıdem tazminatı, fazla çalışma, yıllık ücretli izin ile hafta ve genel tatil gündeliklerinin ödetilmesine karar verilmesini istemiştir.
       Yerel mahkeme, davayı zamanaşımından reddetmiştir.
       Hüküm süresi içinde davacı avukatı tarafından temyiz edilmiş olmakla dosya incelendi, gereği konuşulup düşünüldü:
       1. Dosyadaki yazılara toplanan delillerle kararın dayandığı kanuni gerektirici sebeplere göre, davalının aşağıdaki bendin kapsamı dışında kalan temyiz itirazları yerinde değildir.
       2. Kıdem, ihbar tazminatı alacakları Borçlar Kanununun 125. maddesi gereğince on yıllık dava zamanaşımı süresine tabidir. Böyle olunca işin esasına girilmeden, beş yıllık zamanaşımı süresinin dolduğu gerekçesi ile bu alacakların da reddine karar verilmesi hatalı olup bozmayı gerektirmiştir.
       SONUÇ: Temyiz olunan kararın yukarıda yazılı sebepten BOZULMASINA, peşin alınan temyiz harcının istek halinde ilgiliye iadesine, 17.2.2005 gününde oybirliği ile karar verildi.