Ekleyen: Av.dilek Kuzulu Yüksel | Tarih: 21-01-2008 | Kategori: İçtihat | Okunma : 1623 | Not:
Av.dilek Kuzulu Yüksel

T.C. YARGITAY

13.Hukuk Dairesi

Esas: 2006/15492

Karar: 2007/3517

Karar Tarihi: 13.03.2007

(818 S. K. m. 101)

Dava: Taraflar arasındaki tazminat davasının yapılan yargılaması sonunda ilamda yazılı nedenlerden dolayı davanın kısmen kabulüne kısmen reddine yönelik olarak verilen hükmün süresi içinde taraflar avukatı tarafından temyiz edilmesi üzerine dosya incelendi gereği konuşulup düşünüldü:

Karar: Davacılar, davalı bankadan satın aldıkları villa tipi konutun 30.10.2000 tarihinde bitirilmesi gerektiğini, iki yıldan beri hiçbir faaliyette bulunulmadığını, yaptırılan tespite göre geriye kalan eksik işlerin 6 ayda tamamlanabileceğinin belirlendiğini, maddi ve manevi zarara uğradıklarını, davalı bankanın bir kısım faaliyetlerinin diğer davalı idareye devredildiği için husumetin birlikte yöneltildiğini ileri sürerek, 1.7.2002-30.11.2002 tarihleri arası 6 aylık kira geliri kaybı olarak şimdilik 16.000.000.000 TL.nın tahsilini talep ve dava etmişlerdir.

Davalılar, husumet ve esastan davanın reddini dilemişlerdir.

Mahkemece, Davalı Tasfiye halindeki Emlak Bankası aleyhindeki davanın kısmen kabulü ile 3.600.000.000 TL'nin dava tarihinden itibaren yasal faizi ile davalıdan tahsiline, davacının fazlaya ilişkin ve diğer davalılara yönelik davasının reddine karar verilmiş;

Hüküm, davacılar ve davalı emlak bankası tarafından temyiz edilmiştir.

1- Dosyadaki yazılara, kararın dayandığı delillerle yasaya uygun gerektirici nedenlere ve özellikle delillerin takdirinde bir isabetsizlik bulunmamasına göre davalının tüm temyiz itirazlarının reddi gerekir.

2- Davacılar davalıdan satın aldığı taşınmazın aralarındaki sözleşmeye göre 30.10.2000 tarihinde teslim, edilmesi gerektiği halde, dava dışı inşaatı üstlenen firma ile sözleşmenin feshi nedeni ile inşaatın zamanında yapılmadığı ve alınan villanın teslim edilmediği hususu çekişmesizdir. Davacı tarafından davalıya gönderilen 24.12.2001 tarihli ihtar ile satıma konu villanın teslimi hususunda davalıya altı aylık süre verilmiş olup, bu sürenin dolması ile davalının temerrüde düştüğü tarihten itibaren davacının kira tazminatını istemeye hakkı olduğunun kabulü gerekir. Öncelikle 24.12.2001 tarihli ihtarın hangi tarihte tebliğ edildiği ve verilen altı aylık sürenin dolduğu dolayısı ile davalının temerrüde düştüğü tarih belirlenip bu tarihten itibaren davacılar lehine tazminata hükmedilmesi gerekirken aksi düşüncelerle yazılı şekilde hüküm tesisi usul ve yasaya aykırıdır.

Sonuç: Yukarıda birinci bentte gösterilen nedenle davalının temyiz itirazlarının reddine, ikinci bentte gösterilen nedenlerle temyiz olunan kararın davacılar yararına BOZULMASINA, 13.03.2007 gününde oybirliği ile karar verildi.