Kat Mülkiyeti • İşletme Projesi • İcra Mahkemesinin Görevi •Tek Parsel Üzerindeki Yapida Kurulacak Kat Mülkiyetinde Uygulanacak Yasa Hükümleri
Ekleyen: Av.tayfun Eyilik | Tarih: 17-01-2007 | Kategori: İçtihat | Not

YARGITAY 12. HUKUK DAİRESİ

E: 2004/18150 K: 2004/22167 T: 19.10.2004

KAT MÜLKİYETİ • İŞLETME PROJESİ
• İCRA MAHKEMESİNİN GÖREVİ •TEK PARSEL ÜZERİNDEKİ
YAPIDA KURULACAK KAT MÜLKİYETİNDE UYGULANACAK YASA
HÜKÜMLERİ

(İİK. m. 68)

Özet: Kat Mülkiyeti Kanunu hükümleri­ne göre kesinleşen işletme projeleri veya kat malikleri kurulunun işletme giderleri ile ilgili kararları İİK’nın 68. maddesinde belirtilen belgelerden sayılır.

Ancak, kat mülkiyeti tek parsel üzerinde­ki yapılarda kurulabileceğinden, yönetim planı tek parsel üzerindeki kat malikleri ara­sında yapılmış ise uyuşmazlığın Kat Mülki­yeti Kanunu hükümlerine göre, birçok parsel üzerindeki kat malikleri arasında yönetim planı yapılmış ise uyuşmazlığın genel hü­kümlere göre çözümlenmesi gerekir.

Yukarıda tarih ve numarası yazılı mahkeme kararının müddeti için­de temyizen tetkiki alacaklı, vekili tarafından istenmesi üzerine bu işle il­gili dosya mahallinden daireye gönderilmiş olmakla, okundu ve gereği gö­rüşülüp düşünüldü:

634 Sayılı Kat Mülkiyeti Kanununun 37/son maddesi gereğince ke­sinleşen işletme projeleri veya Kat Malikleri Kurulunun işletme giderleri ile ilgili kararları İİK’nın 68/1. maddesinde belirtilen belgelerden sayılır. 634 Sayılı Kanunun 37/3. maddesinde belirlendiği üzere yönetici tarafın­dan düzenlenen işletme projesi malike veya bağımsız bölümden yararla­nanlara imzaları karşılığında veya taahhütlü mektupla tebliğ edilip 7 gün içinde kat malikleri kuruluna itiraz edilmediği takdirde işletme projesi ke­sinleşir. Aynı kanunun 37/son maddesi gereğince kesinleşen işletme pro­jesi İİK’nın 68/1. maddesinde sayılan belgelerden olma vasfını kazanır. Takip dayanağı 06.03.2003 tarihli işletme projesi, borçluya 10.03.2003 tarihinde tebliğ edilmiş olup, itirazı kat malikleri kurulunun 20.03.2003 tarihli kararı ile reddedilmiş olmakla kesinleşmiştir.

Ancak, 634 sayılı kanunda öngörülen Kat Mülkiyeti tek parsel üze­rindeki yapı ve yapılarda kurulabileceğinden yönetim planı tek parselde­ki kat malikleri arasında yapılmış ise uyuşmazlığın Kat Mülkiyeti hüküm­lerine göre, bir çok parsel üzerinde kurulu sitedeki yapıların malikleri arasında yönetim planı düzenlenmiş ise uyuşmazlığın genel hükümlere göre çözümlenmesi gerekir.

Öte yandan, birbirine bitişik parsellerin kat malikleri arasında müş­terek tesislerle ilgili olarak yapılan sözleşme genel hükümlere göre geçer­li ise de, bu sözleşmeyi imzalamayan davalı kat malikini bağlamaz.

Mahkemece, anılan durum araştırılarak borçlu kat malikini bağlayı­cı belge bulunup bulunmadığı ve alacaklının Kat Mülkiyeti Kanununa gö­re takip hakkı olup olmadığı saptandıktan sonra oluşacak sonuca göre bir karar verilmesi gerekirken yazılı gerekçe ile alacaklı isteminin reddine karar verilmesi isabetsizdir.

SONUÇ: Alacaklı vekilinin temyiz itirazlarının kabulü ile mahkeme kararının yukarıda yazılı nedenlerle İİK 366 ve HUMK’un 428. maddeleri uyarınca BOZULMASINA, 19.10.2004 gününde oybirliğiyle karar verildi.