PDA

Tam Sürüm Bilgisini Göster : İcradan İhaleyle Satılan Araçlar



uzmanbey
05-09-2008, 20:24:05
İCRADAN İHALEYLE SATILAN ARAÇLAR hakkında soracağım sorular vardı da.
Bineklerde %1 ticarilerde %18 kdv si vardı.
1-Damga vergisi %0.45 olarak uygulanıyor.%1 tellaliye vergisi ödüyor muyuz?Başka bir vergi ödüyor muyuz?Otoparkı icra dairesi mi karşılıyor?
2-mtv borçları icra dairesine mi ait?
3-aracı aldığımız zaman üzerindeki tüm haciz ve rehinler kalkıyor mu?haciz dışıdna rehin varsa rehin kaldırma yazısı da almamız gerek mi?
lütfen bilen avukat arkadaşlar cevap versinler.

hakkusum
07-09-2008, 09:44:20
Otoparkın ücreti dosyadan alınıyor..

uzmanbey
07-09-2008, 10:44:50
peki diğer sorularıma cevap yok mu?eski motorlu taşıtlar vergisi borçları da satış bedelinden düşülüyor mu?

uzmanbey
07-09-2008, 16:29:56
arkadaşlar ne olur bilen varsa cevaplasın çünkü pazartesi arabayı icra ihalesinden almaya gideceğim.

hakkusum
09-09-2008, 10:28:42
Bildiğim kadarıyla satın aldığınız bedelin KDV si haricinde birşey ödemiyorsunuz gerisi dosyadan ödeniyor..

uzmanbey
09-09-2008, 11:38:38
tşk ederim ben de bugün sordum bi kaç icra dairesine zor bilgi verdiler.ağızlarından lafı kirayla alıyoruz valla.otopark ücreti ve geçmiş vergi borçları dosyadan ödeniyormuş.çok tşk ederim saygılar.

uzmanbey
04-11-2008, 12:39:15
peki bir şey daha soracağım da mesela icrada bazı araçlar bazı mahkemelerce bağlıymışlar.Mesela narkotikten bağlı ya da başka bir yerden bağlıymışlar.İcradan ihaleyle aldığımız araçta böyle bir sorun çıkarsa hemen çözülebilir mi?

uzmanbey
08-11-2008, 13:26:56
Bilen yok mu lütfen???
tekrar soruyorum icradaki bazı araçlar bazı mahkemelerce bağlıymışlar.Mesela narkotikten bağlı ya da başka bir yerden bağlıymışlar.İcradan ihaleyle aldığımız araçta böyle bir sorun çıkarsa hemen çözülebilir mi?

Erdoğan Kırcalı
08-11-2008, 14:21:06
Aldığınız anda hemen çözülme,sorduğunuz anda hemen veya mutlaka cevaplanma zorunluluğu yok!

uzmanbey
08-11-2008, 15:42:26
ağabey neden kızıyorsun?

Hakan Dikici
15-11-2008, 22:45:50
Araç satışa çıkarken aynından kaynaklanan vergi borcu olup olmadığı vergi dairesinden soruluyor, eğer vergi borcu ihale tutarından düşükse arttırma aracın muhammen bedeli üzerinden birinci arttırmada %60, ikinci arttırmada %40 ile satışa çıkarılıyor, eğer araç üzerinde rehin varsa rehin miktarının altına satılamıyor, ayrıca bu bedele satış masrafları ve yediemin ücreti de ekleniyor. MTV vergisi satış bedelinden ödeniyor. Yani önce MTV ödenip kalan miktar alacaklıya veriliyor. Araç satılıp satış kesinleştikten ve ihale d.v. ve kdv ödendikten sonra araç tescil ediliyor, üzerindeki tüm hacizler kalkıyor. Alacağa mahsuben yapılan satışlarda ayrıca %9 tahsil harcı ile %2 cezaevi yapı harcı da alacaklıdan tahsil ediliyor.

esramelis
26-12-2008, 00:47:43
Bu Sorum Uzmanbeye Bende Ayni Konuda Bilgi Almak Istiyorum Ama Bi Türlü Kesin Bi Bilgiye Ulaşamadim. Ben De Araç Almak Istiyorum Ama Ihale Bedeli Dişinda ödeyeceklerim Hakkinda Bilgiye Ulaşamadim.öğrenebildiyseniz Paylaşirsaniz Memnun Olacağim

Hakan Dikici
27-12-2008, 13:26:57
İhale bedeli dışında araç ticari ise %18, binek ise %1 KDV ödeyeceksiniz ve %0 4.5 ihale d.v. ödeyeceksiniz. Bunun dışında tescil masrafları da size ait.

troyka37
29-12-2008, 13:54:11
Sayın avukatım.Size bir sorum olacak.Yanıtlarsanız sevinirim.Bir arkadaşıma araba alışında kefil olmuştum.Arkadaşım ödeyemedi.Borcu ben ödedim ve ilgili banka bana alacağını temlik etti.Şu anda araç icra kanalıyla satıldı.Ben 1.alacaklıyım ama diğer borçlarıda varmış onlarda itiraz etmişler.İcra müdürü sen alırsın ama mahkeme bitene kadar ödeyemeyiz diyor.Bende parayı emanet bulmuştum.Bu mahkeme çok üzün sürermi.Ne kadar beklemem gerek.Yardımınız için şimdidedn teşekkürler

Hakan Dikici
09-01-2009, 19:24:06
Mahkemenin süresi konusunda bir yorum yapmak yanlış olur. Bir çok faktöre ve dosyanın durumuna göre değişiklik gösterebilir..

dedeseth
10-01-2009, 23:05:19
İCRADAN İHALEYLE SATILAN ARAÇLAR hakkında soracağım sorular vardı da.
Bineklerde %1 ticarilerde %18 kdv si vardı.
1-Damga vergisi %0.45 olarak uygulanıyor.%1 tellaliye vergisi ödüyor muyuz?Başka bir vergi ödüyor muyuz?Otoparkı icra dairesi mi karşılıyor?
2-mtv borçları icra dairesine mi ait?
3-aracı aldığımız zaman üzerindeki tüm haciz ve rehinler kalkıyor mu?haciz dışıdna rehin varsa rehin kaldırma yazısı da almamız gerek mi?
lütfen bilen avukat arkadaşlar cevap versinler.

geç oldu ama yanıtlayayım

1-tellaliye dosyadan, kdv senden, damga vergisi senden, otopark ücreti dosyadan, mtv dosyadan, araçta ne varsa hepsi kalkıyor rehin, haciz, yakalama... size icra müdürlüğü tescil yazısı veriyor o herşeyi otomatikman sildirtiyor...onun harici bir evraka gerek yok... ama alman biraz zor mafya ve çeteler her ihalede sabit bulunuyor :)

esramelis
24-02-2009, 23:14:44
ya ben bu konuyla ilgili bilgi aldım bi kaç ihale de araştırdım ama araçlar ve piyasa fiyatları arasında büyük farklar var bunu pek anlayamadım asıl önemli olansa şu mafya olayları doğruluklarını merak ediyorum ve her ihaleyede katılıyorlarmı şu icra dairelerinin ihalelerine giren varsa yanıtlarsa çok ii olur.

uçucu
25-02-2009, 00:38:51
Sayın esramelis çok iyi olur demi sizin için.
piyasanın yarı fiyatından daha aşağıya neredeyse bedavaya araç sahibi oluverirsin hemencik ne güzel. hatta karlı bi iş kapısıda olur belki oradan 3 e al dışarda 10 sat en güzel ticaret sıfır risk. her ihaleye giren bi çete var hatta onlar kendi aralarında şu ihale senin buda benim diye anlaşarak girerler birbirlerinin fiyatını yükseltmezler. sende senin almak istediğin aracın ihalesine girecek kişiyi bul biraz kar ver oda ihaleye seni tek kişi olarak sokar taban fiyattan alırsın güle güle binebilirmisin acaba ? peki ya o borç için sönen hayatlar yıkılan yuvalar sona eren ümitler bir ailenin aracı ilk aldığı günkü mutluluğu kabusa dönmesi. ewet bunlardan banane dersin haklısında. ama banka nasıl olsa icrada satarım diye borçluya kolaylık göstermiyor biraz yardımcı olsa faiz de faiz demese herkes borcunu öder kimse aracını oraya düşürmez.

Düşünün biraz o aracı aldınız kullanıyosunuz aracı çok sevdi çocuklarınız. günün birinde ansızın bi olayla karşılastınız ve aracınız 3 kuruşa hacizde satıldı duygunuz ne olur alana hayrını gör dermisin.

ha beni haksız bulursun aslında haksızımda o zaman sana tavsiyem var icrada sadece arac yok konutta var sonra o konutun içini çok güzel dekor edebileceğin sıfır eşyalarda var alırsın ailenle mutlu mutlu oturursun.

Ben bugüne kadar hiç boşa konuşan bi atamızı duymadım
ne demiş o atalarımızdan biri.
''Ağlayanın malı gülene yaramaz.'' Bence sizede yaramayacaktır.

SAYGILARIMLA

freeemans
03-03-2009, 14:58:36
sayın uçucu arkadaşım
düz mantıkla bakarsan dediğin çok doğru herkes kendi doğru ve yanlışlarıyla yaşar ve ona göre bir hayat sürer kesinlikle düşüncene saygım var fakat ben senin gibi düşünmüyorum ben icradan araç aldım ne avukatım ne galericiyim ne de mafyayım çoğu insan senin gibi düşünüyor bende senin gibi düşünüyordum almadan önce bikaçdefa ihaleye gittim kimler giriyor ne yapıyor diye baktım mafya felan hikaye, orada bulunan bikaç soytarıya mafya diyosanız bilmem tabi... önce bikaçtane hocaya sordum olayı olduğu gibi anlattım bu iş günahmıdır yoksa para peşinde koşan fırsatçıların insanların dini inançlarını kullanıp günahtır girmeyin diyip sonra kolay yoldan çok iyi para kazanmlarına fırsatmıdır diye anlattım sorduğum tüm hocalar birbirinden bağımsız aynı cevabı verdi insanlar Allahın verdiği aklı kullanarak bir anlaşma imzalayarak onları kabul ederek bir işe giriyorlar ve sonucunuda kimseye fatura edemezler dedi sonra düşündüm benim aracım hacizle satılsa ne düşünürdüm diye, ölü soyucular çok yüksek kar edeceğine piyasanın biraz altında alsın binecek adam alsın daha yükseğe satılsın diye düşünürüm. kimsenin malını çalmazsan ağlamaz ve çalınmadan alınan mal da gülene hayreder merak etme arkadaşım senin dediğin gibi olsaydı ihaleye giren genellikle avukatlar ve galericiler onların bu dünyada iflah olma şansları olmazdı ama hukuk devletinde kanunlar çerçevesinde keşke herkes gelip girsede bazılarının haksız kazançları ortadan kaybolup olması gerektiği gibi olsa, çevremde nekadar insan varsa anlatıyorum herkes gibi saklayıp aman kimse gitmesin ben ucuza alırım mantığıyla yaklaşmıyorum, Allah korusun senin aracın yada gayrimenkulun birgün satılırsa git ihaleye aman kimse girmesin günahtır hayretmez de olurmu...

Stajyer_Harun
04-03-2009, 10:49:25
Sayın esramelis çok iyi olur demi sizin için.
piyasanın yarı fiyatından daha aşağıya neredeyse bedavaya araç sahibi oluverirsin hemencik ne güzel. hatta karlı bi iş kapısıda olur belki oradan 3 e al dışarda 10 sat en güzel ticaret sıfır risk. her ihaleye giren bi çete var hatta onlar kendi aralarında şu ihale senin buda benim diye anlaşarak girerler birbirlerinin fiyatını yükseltmezler. sende senin almak istediğin aracın ihalesine girecek kişiyi bul biraz kar ver oda ihaleye seni tek kişi olarak sokar taban fiyattan alırsın güle güle binebilirmisin acaba ? peki ya o borç için sönen hayatlar yıkılan yuvalar sona eren ümitler bir ailenin aracı ilk aldığı günkü mutluluğu kabusa dönmesi. ewet bunlardan banane dersin haklısında. ama banka nasıl olsa icrada satarım diye borçluya kolaylık göstermiyor biraz yardımcı olsa faiz de faiz demese herkes borcunu öder kimse aracını oraya düşürmez.

Düşünün biraz o aracı aldınız kullanıyosunuz aracı çok sevdi çocuklarınız. günün birinde ansızın bi olayla karşılastınız ve aracınız 3 kuruşa hacizde satıldı duygunuz ne olur alana hayrını gör dermisin.

ha beni haksız bulursun aslında haksızımda o zaman sana tavsiyem var icrada sadece arac yok konutta var sonra o konutun içini çok güzel dekor edebileceğin sıfır eşyalarda var alırsın ailenle mutlu mutlu oturursun.

Ben bugüne kadar hiç boşa konuşan bi atamızı duymadım
ne demiş o atalarımızdan biri.
''Ağlayanın malı gülene yaramaz.'' Bence sizede yaramayacaktır.

SAYGILARIMLA

yasadışı bir durum varsa çözüm yeri yargıdır ve güvenlik güçleridir.bu konuda birşey bilen varsa suç duyurusunda ihbarda bulunur.bunun dışındakiler sizn çok duygusal olduğunuzu gösteriyor.Borçlunun niye bu kadar borçlandığını yada borcunu neden ödemediğini karakter açısından neden irdelemezsiniz anlamış değilim.

uçucu
05-03-2009, 00:34:45
Aslında güzel bir tartışma konusu görüş farklılıkları tabiki olacak insanlar arasında ve hakan beyin son sözüne katılıyorum borcunu ödemeyenin karekterleri tartışılır evet o grub için zaten manevi birşey söylemeye gerek bile yok. ama borcunu ödeyemeyen mütevazi bir hayat yasarken kendi halinde. işler iyi iken aniden çıkan terslikler yüzünden çekilen sıkıntı birde üzerine avukat gereken anlayışı göstermez borcu taksitle ödenmesini kabul etmez nasıl olsa aracı icrada satarım alacağımı uğraşmadan alırım deyip haczetmesi bana ters gelen bu tabiki hukuk devletinde yaşıyoruz yasalara göre hareket etmeliyiz bunun bilincindeyim.


Sayın freeemans alaycı yaklaşımınız hoş bir tavır değil senin aracın haczedilirse git icra dairesine hayretmez almayın de. bu ne seviyesiz bir yaklaşım sen aracını almışsın güle güle kullan ve birde benim anımı anlatayım.
2004 de.hayatımda ilk defa kendi arabam olmuştu mutlu bi aile idik ama birden kabus çöktü 2006 yılında esnaf bir arkadaşa kefilliğim yüzünden asıl borçlunun aracı dururken (o rehinli işimize yaramaz dedi avukat) benim aracı götürdü
çok üzüldük çok strese girdik ama senin dediğini yapmadım aklıma bile gelmedi sende olduğu gibi bendede gurur var sadece allaha sığındım ve avukat aracı 2 ay içinde sattı 16 000 e aldığım arac 7.500 lük borca gitti. Sonra nemi oldu ilerleyen zamanlarda aracımın periyodik bakımını yapan serviste çalışan arkadaşım bana senin satılan araba burada takla atmış diye telefon etti. ve allah nasip etti bende başka bi araç aldım çok şükür şu anda içim de vicdanımda rahat.

Stajyer_Harun
05-03-2009, 10:22:39
Aslında güzel bir tartışma konusu görüş farklılıkları tabiki olacak insanlar arasında ve hakan beyin son sözüne katılıyorum borcunu ödemeyenin karekterleri tartışılır evet o grub için zaten manevi birşey söylemeye gerek bile yok. ama borcunu ödeyemeyen mütevazi bir hayat yasarken kendi halinde. işler iyi iken aniden çıkan terslikler yüzünden çekilen sıkıntı birde üzerine avukat gereken anlayışı göstermez borcu taksitle ödenmesini kabul etmez nasıl olsa aracı icrada satarım alacağımı uğraşmadan alırım deyip haczetmesi bana ters gelen bu tabiki hukuk devletinde yaşıyoruz yasalara göre hareket etmeliyiz bunun bilincindeyim.


Sayın freeemans alaycı yaklaşımınız hoş bir tavır değil senin aracın haczedilirse git icra dairesine hayretmez almayın de. bu ne seviyesiz bir yaklaşım sen aracını almışsın güle güle kullan ve birde benim anımı anlatayım.
2004 de.hayatımda ilk defa kendi arabam olmuştu mutlu bi aile idik ama birden kabus çöktü 2006 yılında esnaf bir arkadaşa kefilliğim yüzünden asıl borçlunun aracı dururken (o rehinli işimize yaramaz dedi avukat) benim aracı götürdü
çok üzüldük çok strese girdik ama senin dediğini yapmadım aklıma bile gelmedi sende olduğu gibi bendede gurur var sadece allaha sığındım ve avukat aracı 2 ay içinde sattı 16 000 e aldığım arac 7.500 lük borca gitti. Sonra nemi oldu ilerleyen zamanlarda aracımın periyodik bakımını yapan serviste çalışan arkadaşım bana senin satılan araba burada takla atmış diye telefon etti. ve allah nasip etti bende başka bi araç aldım çok şükür şu anda içim de vicdanımda rahat.
Zaman kötü bu devirde kimseye ne kefil olacaksın ne de borç vereceksin.Kredi kartıda kullanmayacaksın.İnsanların cüzdanlarında 5-10 tane kredi kartı var.Kredi kartı alırken ya da kredi çekerken kim bankanın verdiği sözleşmeyi okuyor acaba.Orada yazan şartları kabul ediyorsun.Sonrada temerrüte girince veryansın ediyorsun.Hükümette kredi kartı sayısına kısıtlama getirmeli.Mesela en fazla iki kart.Bunun dışında kartın limitinin gelirin üstünde olması zaten matematiğin doğasına aykırı.

uçucu
05-03-2009, 15:32:44
Zaman kötü bu devirde kimseye ne kefil olacaksın ne de borç vereceksin.Kredi kartıda kullanmayacaksın.İnsanların cüzdanlarında 5-10 tane kredi kartı var.Kredi kartı alırken ya da kredi çekerken kim bankanın verdiği sözleşmeyi okuyor acaba.Orada yazan şartları kabul ediyorsun.Sonrada temerrüte girince veryansın ediyorsun.Hükümette kredi kartı sayısına kısıtlama getirmeli.Mesela en fazla iki kart.Bunun dışında kartın limitinin gelirin üstünde olması zaten matematiğin doğasına aykırı.

Çok haklısınız bu yorumunuza sonuna kadar katılıyorum. ve bana acı bi tecrübe oldu yaşadıklarım. her hatanın bir bedeli olduğunu biliyorum hata yaptım bedelini ödedim buraya kadar eyvallah. Ama benim anlatmak istediğim eğer banka veya avukatı bana benim yaklaştığım kadar iyi niyetle yaklaşsa idi ben bu kadar ağır bedel ödemezdim. Nasıl olsa aracı eşyası bizi kurtarır mantığı ile malımı alıp 3 kuruşa satıp canımı çok yaktılar harun bey. buda icralık olan bir malı ölmüş fiyatına alacak birileri heran hazır bulduklarından hiç göz yaşına bakmıyorlar. ama çok kötü günler geçirdim çok ah ettim.

Duygu sömürüsü olarak algılamayın ben bedensel engelli bir vatandaşım sağlıklı insandan daha zor kazanıyorum ve zor kazandığımın bu kadar kolay kaybetmek çok zoruma gitti. sende ne yapalım işimiz bu geçim kaynağı diyebilirsin haklısın ama can yanınca göz bişey görmüyor bilmem derdimi anlatabildimmi.

nickinizden avukat adayı olduğunuzu anlıyorum umarım çok başarılı olursunuz ilerde ve inşallah icra davalarına değilde hukukun başka dallarında üstün başarılar elde edersin çünkü eminimki bi avukat içinde bir ailenin evine gidip eşyalarını haciz etmek kolay olmasa gerek.

size son sorum ab ülkelerindede icra kanunu aynen bizdeki gibimi yani gidip borcunu ödemedin buzdolabını tv ni kanepene el koydum demek bana yanlış geliyor avrupadada böylemi. lüx eşyalar ( plazma tv. deri koltuklar) hariç evdeki günlük yaşam için gerekli eşyaya el konabilirmi.
SAYGILAR

delvirina
11-03-2009, 01:29:04
Merhaba üstatlar, yeni üye oldum sitede çok bilgilendiri başlıklar var. Ama bana en uygun topic olarak burasını bulabildim. Merakımı giderirseniz çok memnun olurum. Ben icra ihalesinden bir araba almayı düşünüyorum aracın üstünde yaklaşık 15 adet icra haciz yakalama ne ararsanız var ve 3 ayrı şehirden var. Aracı ihalede aldık diyelim icra müdürlüğü bize tescil yapılması için resmi kağıt verdi biz bu kağıtla trafik tescil şubeye gittik ve aracı kendi adımıza tescil ettirip aracın işlemlerini tamamladık. Bu resmi tecil kağıdı forumdan okuduğum kadarıyla tüm hacizleri yakalamaları sildiriyormuş. Peki buraya kadar çok hoş da bundan sonra diyelim 20 gün sonra herhangi bir yerden eski sahibi kaynaklı haciz, yakalama vs gelmesi durumu olurmu? Olmaması için ne gibi önlemler almak gerekir?

İyi Çalışmalar...

delvirina
12-03-2009, 21:13:42
bugün manisa 2. icra müdürü ile yüz yüze görüşüp kendim sordum.İcra İhalesi sonuçlanıp arabayı üstümüze tescilinden sonra aracın sahibi oluyoruz. Bu tarihten sonra eğer arabaya eski sahibi ile ilgili herhangi bir haciz rehin yakalama gelmez dedi gelse bile resmi evrakınızla müracatınız sonucu hemen üzerindeki icralar düşer dedi ve aracı istediğiniz gibi kullabilirsiniz veya satabilirsiniz hiç bir engeliniz olmaz dedi. Yalnız bunları aracın ihalesinden hemen sonra 1 ay içinde tescil ettirmeniz halinde geçerli olduğudur dedi...

esramelis
18-03-2009, 11:25:08
sayın delvirina çok önemli bir bilgi verdiniz teşekkürler.bunun dışında maneviyatla ilgili konuşulanlar beni çok şaşırttı insanlar bencil olmayın bi arkadaşımız diyor ki çok ah ettim takla attı bu ne demek ya bu nası bir insanlık ee takla attı ne oldu içiniz mi rahatladı ölmüştür belki de mutlu mu etti sizi. ha ille ben ah edeceğim diyorsanız kefil olduğunuz insana edin arabayı alanın ne günahı var

delvirina
18-03-2009, 22:31:41
her koyun kendi bacağından asılır... kimse kimseye karışamaz... ben bunu bilir bunu sölerim.. isteyen istediği yorumu yapar.

uçucu
18-03-2009, 22:53:35
sayın delvirina çok önemli bir bilgi verdiniz teşekkürler.bunun dışında maneviyatla ilgili konuşulanlar beni çok şaşırttı insanlar bencil olmayın bi arkadaşımız diyor ki çok ah ettim takla attı bu ne demek ya bu nası bir insanlık ee takla attı ne oldu içiniz mi rahatladı ölmüştür belki de mutlu mu etti sizi. ha ille ben ah edeceğim diyorsanız kefil olduğunuz insana edin arabayı alanın ne günahı var

bencillik benimki ise sizinki fırsatcılık dışarda aracmı kalmadı ama arkadaşımın dediği gibi buyrun siz alın güle güle kullanın bedavaya aldığınız aracı. Mutlumu oldun sorunuza açık cevap vereyim EVET ama ölmüştür yorumunuz yanlış kimsenin ölümüne sevinmem.

Ama araç almak için 2 ay daha bekleyin zira sırf ankarada 650.000 icra dosyası olmuş yani sizin deyiminizle 650.000 sahtekar borç ödememiş en az 250.000 araç düşer sizde beğendinizi seçmece alın hatta aynı modelde 2 tane alın ilerde arıza yaptıkca diğerini yedek parça olarak kullanırsınız. nasıl olsa bedava. şimdiden hayırlı olsun.

esramelis
19-03-2009, 12:54:30
ben yorumumu yaptım bedavaya alınan birşey de yok zaten herşey yasal. eğer aynı malı daha ucuza alma şansım varsa neden almayayım. yasalara aykırı bir durum varsa bu tartışılır. sadece birine ah etmek o araba kaza yapmadı onun içinde kim bilir kimler vardı belki bir anne baba ve çocukları yada bir çocuk sonuç olarak çekilen bir acı var ve bu acının içinizi rahatlatması zaten farklı bakış açılarına sahip olduğumuzu gösteriyor bundan tartışmak istemiyorum uzatmakta. bu benim görüşüm ben bilgi almak için katıldım bu siteye zaten birileriyle tartışmak için değil.

esramelis
19-03-2009, 13:04:41
araç ihaleleriyle ilgili bir sorum olacak. %20 oranında nakit yada aynı değerde banka teminat mektubu bazı ihalelerde isteniyor. bu teminatla ilgili bilgisi olan varsa yanıtlarsa çok memnun olurum.

uçucu
19-03-2009, 15:02:42
ben yorumumu yaptım bedavaya alınan birşey de yok zaten herşey yasal. eğer aynı malı daha ucuza alma şansım varsa neden almayayım. yasalara aykırı bir durum varsa bu tartışılır. sadece birine ah etmek o araba kaza yapmadı onun içinde kim bilir kimler vardı belki bir anne baba ve çocukları yada bir çocuk sonuç olarak çekilen bir acı var ve bu acının içinizi rahatlatması zaten farklı bakış açılarına sahip olduğumuzu gösteriyor bundan tartışmak istemiyorum uzatmakta. bu benim görüşüm ben bilgi almak için katıldım bu siteye zaten birileriyle tartışmak için değil.

Evet görüşüne saygı duyuyorum bende tartışmak için üye değilim sadece görüşlerimi yazıyorum ve insanlar arasında görüş farkı olması gayet normal. Sizin şu yorumunuza sonuna kadar katılıyorum insanların ailesi annesi babası var acı çekiyor evet çok haklısınız o araç sahibinin ailesi var onlarda acı çekiyor hatta intihar ediyor. Bu acıyı ben eşim ve 2 çocuğum çekti şu an çok şükür böyle bi sorunum yok ama hatırası acı dolu günler kaldı.
benim olmayan borcumu ödemeyi kabul ettim ama avukat 2 ay evet sadece 2 ay bana müsade vermedi işin kolayı olan arabayı alıp götürüp sattırdı.
Siz benim insanlığımı sorgulayacak yetkiye sahip değilsiniz ama maden nasıl insanlık bu diye soruyorsan bende derimki. faizle insanları boğanlar her fırsatı değerlendirip adeta borçlunun canını nasıl daha çok acıtırım diye arayışlar içine girenler fırsatcılar biz insanız diyorsa ben insan değilim kimsenin ne canını yaktım nede malında mülkünde gözüm oldu olmazda.

Unutmayın bu ülkede katiller tacizciler af edilir bankaya borcu olan ömür boyu süründürülür. eğer çekle bir şahısa borçlanmışsan zaman aşımı 6 ay bankaya borçlanmışsan 10 yıl. çok adaletli değilmi.

delvirina
19-03-2009, 16:28:43
esmeralis...

muhammen bedelin yüzde 20 sini nakit olarak götürüon memurun önüne kimliğinle birlikte koyuyon rakamlar söleniyor ihale bitiyor eğerki ihale sende kaldıysa makbuz kesicek sana memur yok sende kalmadıysa alıyorsun paranı gidiyorsun... 5 kuruş masrafın olmuyor..

esramelis
21-03-2009, 11:48:51
teşekkürler.

mavibuz
02-04-2009, 02:14:14
İnsanların tabıkı borclarından dolayı mallarının hacızle alınması guzel bır sey degıl ama asıl sunu sorgulamamız gerekır.Burada hacızlı olan bır malı sartlara uygun olarak alan kısımı suclu yoksa bu malları pıyasa degerının cok cok altında fıyat belırleyıp bu carkı donduren sıstem mı ? Arkadaslar mutlaka kı duygusal anlamda kotudur kabul edıyorum ama alıcının muhatabı ıcra daıresı alıcı kısıyı tanımaz ve rayıç bedelıde belırleyen alıcı degıldır.Yalnız bunu bu ısı tıcarete dokmus olan ınsanlar ıcın soylemek yanlış olur O ınsanlar bır tezgah kurmuslar buyuk bır pasta var ve bu buyuk pastayı sadece kendılerıne ayırmıs olan bır azınlık var.Duygusal yaklasan arkadaslar burada kişilerden önce piyasa degerı 20.000 TL olan bır aracı 10000TL raiç bedel ile %60 ihale baslangıcı yapan sistemi sorgulamalısınız.

uzmanbey
24-06-2009, 21:56:03
Tekrar Sorularim Var Lütfen Yardimci Olunuz.teker Teker Yanit Alirsam Sevinirim.
1-arac Vergi Borçlari Dosyadan ödeniyor Ya.bunlari Vergi Dairesine Biz Mi ödeyip Ana Paradan Düşüyoruz Yoksa Onlar Satiş Yaziyla Mi Düşüyorlar Vergi Borçlarini?yahut Icra Dairesi Mi ödeyip Kapatiyor?
2-tellaliye Bazilari Dosyadan ödeniyor Diyor Bazilari Alici öder Diyor Bazi Ilanlarda Neden Böyle?
3-jeeplerde %18 Ve %1 Karmaşikliği Var Lütfen Yardimci Olun.mevzuata Göre %18 Mi?bir Icra Sitesinde Sormuştum 2 Yaşa Kadar Jeepler %18 Bundan Daha Eskiler %1 Demişti.ama eskilerde %18 isteyenler var.yenilerin bazılarında da %1 isteyenler var.
4-Bazı yeddieminlerde Tehdit Ediliyoruz!.yahut Otoparkçilar Ihaleye Girmemizi Bir şekilde Engelliyorlar.bunun Için şikayetçi Olursak Hemen Ceza Alirlar Mi?burdan Sağ çikamazsin Diyorlar Ben De çok Korkuyorum Ihaleye Giremiyorum.otopark Ismi Verebirim.Ne kadar ceza alırlar?

dedeseth
11-07-2009, 19:10:15
uzmanbey ben yanıtlardım hepsini ama avukat değilim :) siz avukatlara sormuşsunuz...

avzaferis
15-08-2012, 17:56:48
İCRADAN İHALEYLE SATILAN ARAÇLAR hakkında soracağım sorular vardı da.
Bineklerde %1 ticarilerde %18 kdv si vardı.
1-Damga vergisi %0.45 olarak uygulanıyor.%1 tellaliye vergisi ödüyor muyuz?Başka bir vergi ödüyor muyuz?Otoparkı icra dairesi mi karşılıyor?
2-mtv borçları icra dairesine mi ait?
3-aracı aldığımız zaman üzerindeki tüm haciz ve rehinler kalkıyor mu?haciz dışıdna rehin varsa rehin kaldırma yazısı da almamız gerek mi?
lütfen bilen avukat arkadaşlar cevap versinler.

Sorularınıza sırasıyla cevap vereyim.


Mtv borçlarını vergi dairesinden siz ödersiniz daha sonra ödeme makbuzunuzla beraber icra müdürlüğünden geri alırsınız.

İcra müdürlüğünden tescil belgenizi aldığınızda artık ruhsat çıkartabilme yetkisini almış oluyorsunuz.

Bildiğiniz gibi icralık arabalar (http://www.icraburada.com) %1 ticari arabalar %18 kdv uygulanır.

- - - Updated - - -


Tekrar Sorularim Var Lütfen Yardimci Olunuz.teker Teker Yanit Alirsam Sevinirim.
1-arac Vergi Borçlari Dosyadan ödeniyor Ya.bunlari Vergi Dairesine Biz Mi ödeyip Ana Paradan Düşüyoruz Yoksa Onlar Satiş Yaziyla Mi Düşüyorlar Vergi Borçlarini?yahut Icra Dairesi Mi ödeyip Kapatiyor?
2-tellaliye Bazilari Dosyadan ödeniyor Diyor Bazilari Alici öder Diyor Bazi Ilanlarda Neden Böyle?
3-jeeplerde %18 Ve %1 Karmaşikliği Var Lütfen Yardimci Olun.mevzuata Göre %18 Mi?bir Icra Sitesinde Sormuştum 2 Yaşa Kadar Jeepler %18 Bundan Daha Eskiler %1 Demişti.ama eskilerde %18 isteyenler var.yenilerin bazılarında da %1 isteyenler var.
4-Bazı yeddieminlerde Tehdit Ediliyoruz!.yahut Otoparkçilar Ihaleye Girmemizi Bir şekilde Engelliyorlar.bunun Için şikayetçi Olursak Hemen Ceza Alirlar Mi?burdan Sağ çikamazsin Diyorlar Ben De çok Korkuyorum Ihaleye Giremiyorum.otopark Ismi Verebirim.Ne kadar ceza alırlar?


İcradan satın aldığınız aracın vergi borcunu siz ödüyorsunuz. Daha sonra ödediğiniz makbuzla beraber icra müdürlüğünden geri alıyorsunuz.

Tellaliyeyi yine siz ihale bitiminde veya belediyeye giderek ödüyorsunuz. Daha sonra icra müdürlüğünden geri alıyorsunuz.

Ticari olmayan tüm araçların kdv si %1 dir

Yediemin otoparkları devletin emanetçileridir. Bu nedenle ihale esnasında yaşadığınız durumu icra müdürüne bildirmeniz yeterli olacaktır. Aksi bir durum sözkonusu olursa Savcılığa suç duyurusunda bulunabilir. İhalenin feshi davası açabilirsiniz.